Egy (turbó)körforgalomban ahol szaggatott vonal van ott mindig mindenkinek át lehet azt lépni?
Azért kérdezem, mert úgy tudom, hogy a turbókörfogalomban előre meg kell választani a sávot, hogy honnan hova akarsz kihajtani és belül már nem lehet sávot váltani. Ennek ellenére több olyan példát láttam már, ahol belül is szaggatott vonal volt miközben elvileg nem lehetne sávot váltani. Pl itt a sárga nyillal jelölt szaggatott vonal ( [link] ) gondolom azoknak van elsősorban akik a belső sávból akarnak jobbról egyből a körforgalom belső sávjába menni, de ugyanúgy nem tiltja meg a délről érkezőknek hogy átlépjék, ha nyugaton akarnak kihajtani, de ez ugye már sávváltásnak minősül ami ellentmondásos, mert a szabály szerint a körforgalomban már nem lehet sávot váltani szóval akkor hogy is van...? :D
A másik dolog ami miatt ezt kérdezem, hogy Debrecen Mikepércsi úton épült egy egyszerűbb turbókörforgalom - nem tudom ki mennyire ismeri - de Mikepércs irányából a külsőből külsőbe érkezve többször láttam már, hogy a Debrecen felől érkezők a belsőből a rövid szaggatott vonalon át átvágnak a külsőbe és rögtön ott hajtanak ki Hosszúpályi fele pont az orrom előtt amikor már benne vagyok a körforgalomban így egyrészt neki már nem kell elsőbbséget adni, mert már benne voltam a körforgalomban ráadásul előtte sem tudhatom, hogy ők tényleg ott akarnak kihajtani vagy visszamenni Debrecen irányába. Elég hülyén van sztem így megtervezve. Gratulálok az okos mérnököknek...! 👏
szaggatotton bárhol lehet.
Az mondjuk más kérdés, hogy itthon abszolút nincs kultúrája a körforgalom megfelelő használatának SEM.
Spanyoloknál olaszoknál 6-8 sávos körforgalmak vannak, és folyamatosan hömpölyog rajtuk keresztül a forgalom.
Nálunk meg már szinte minden 2 sávost át kellett alakítani turbósra, legtöbbször fizikai akadályokkal.
De az 1 sávost sem tudja használni a többség sajnos :(
Nem úgy van kitalálva, hogy ott sávot válts, de végülis semmilyen szabályt nem sértesz vele és balesetveszélyt sem okozol vele, szóval miért ne?
Ez mindenhol így van, ahol ilyen épül, hogy az első pár hónapban sokan nem tudják használni, aztán később majd belejönnek.
Ha jól tudom, eddig nem volt ilyesmi körforgalom Debrecen környékén.
#1: "Melyik szabály szerint nem lehet körforgaloman sávot váltani?"
"A spirális és a turbó körforgalom jellemzői:" - 4-es pont.
Csak hogy tiszta legyen:
Nincs olyan KRESZ szabály hogy tilos lenne turbó- és/vagy spirálkörforgalomban sávot váltani, az oldal is csak annyit ír, jellemzője hogy nem lehet, magyarul úgy van kialakítva hogy szabályosan ne tudj.
Ettől függetlenül a szaggatott vonalon sávot válthatsz ha nincs tiltó tábla, bár már a formájából is következik hogy rohadtul nem erre lett kitalálva, az egysávos bekötéseknél van szaggatott a folytonos csík mellett és ott érdemesebb sávot váltani ha vissza akarsz fordulni.
Lehet-e az adott helyen sávot váltani?
Kisebb járművel (személyautó, motor stb.) nincsen akadálya, szóval lehet.
Szabad-e az adott helyen sávot váltani?
Nem tiltja semmilyen szabály a sávváltást, záróvonal sincs és általában balesetveszélyt sem okozol vele, szóval szabad.
Azért tervezték bele a szaggatott vonalas rész, hogy ott válts sávot?
Nyilván nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!