Miért alkalmazták ezt a megoldás, csak költséghatékonyság, vagy ok volt rá?
Figyelt kérdés
nagy fejlesztés folyik kisvárosomban, kerékpárútvonalakat építenek ki. ahol tudták átalakítások mentek ilyen járda-kerékpárút kettőssé, sok helyen csak sárga csíkot húztak. ezt vártam a mi utcánknál is. nos, elérkeztek az elejére, addig meghúzták a sárga csíkot, viszont onnantól csak egy olyan szaggatott fehér csíkozást kapott az utca a szélére mint ami az út közepén is megy, nagyon viccesen néz ki most kb. mint egy három sávos mini autópálya, és inkább leraktak sűrűn új táblákat hogy kerékpárút és 30-as sebességkorlátozás (amit kb. senki sem tart, továbbra is nyomják neki, domboldalban van ez a hely) ez mivel volt költséghatékonyabb, vagy miért jártak el így? olyan helyet kell elképzelni ahol az út szélessége nagyjából 2 autó egymás mellett, viszont reggel és délután elég nagy bolondokháza keletkezik rajta mert egy átkötő út a kisváros központja felé2020. dec. 2. 20:53
1/6 A kérdező kommentje:
látszik mennyire nem vagyok otthon kreszben, úgy tűnik mi egy nyitott kerékpársávot kaptunk, lehet azért mert itt úgyis össze-vissza fognak rajta járkálni az autók a helyhiány miatt? erre tippelnék
2020. dec. 2. 21:06
2/6 anonim válasza:
Gondolom nem volt pénz/lehetőség szélesíteni az utat, így teljes értékű kerékpársávnak nem volt hely. Gondolom így maradtak a nyitott kerékpársávnál, ami nem a legszerencsésebb megoldás, mert az autósok nagy része nem veszi figyelembe, rosszabb esetben azt sem tudják mi az.
3/6 anonim válasza:
Ahol kevés a hely (és itt ugye a felszín alatti közművek védőtávolságait is figyelembe kell venni!) és a forgalom sem túl erős, egyre gyakrabban hasznàlt megoldás a nyitott kerékpársáv. Ugyan elég sok a fogalmatlan autós, például a kérdező megfogalmazásából is ez tűnik ki, mindenesetre ilyen helyen a kerékpársávra csak szembejövő forgalom előli kitérés és jobbra bekanyarodás, illetve parkolóhely, ingatlan megközelítése érdekében hajthatsz rá.
4/6 Alex Fly válasza:
Nyitott kerékpársáv. Gondolom nem volt hely rendes kerékpársáv kialakítására (ahogy írod is), ezért ezt a megoldást választották, ahol a többi jármű is haladhat rajta - a kerékpáros forgalom elsőbbségének biztosításával.
Való igaz, hogy a biztonság tekintetében lehetnek hiányosságok, amennyiben a közlekedők nem ismerik vagy tarják be a szabályokat, de ez minden úton így van - és nem az infrastruktúra hibája.
Azért megjegyezném, hogy még ezzel együtt is messze biztonságosabb és használhatóbb, mint a bejegyzés elején említett gyászok...
5/6 A kérdező kommentje:
hogy kell viselkedni egy olyan helyzetben ha mindkét sávban jön autó is és kerékpáros is? hogy fognak elférni?
2020. dec. 6. 18:45
6/6 anonim válasza:
Mindkét autós lehúzódik és a kerékpáros mögött megy, majd miután elhaladtak egymás mellett, előzhetnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!