Tényleg lenézik az embert a kisautókkal, vagy ezt csak bebeszéljük magunknak?
Már 2 éve járok egy F10 530D-vel, nem tapasztaltam különösen nagy tisztelet az autó irányába a forgalom többi résztvevőjétől, minden pozitív gesztust normális dolgoknak tekintettem, én is gyakran voltam előzékeny.
Sokan mondták, hogy ha kisautóm lenne nem lennének ilyen előzékenyek, de én ezt hülyeségnek tartottam, mert én soha de soha nem néztem hogy milyen autóval vagyok előzékeny, ha úgy gondoltam, hogy lemondok az elsőbbségemről akkor azt azért tettem, hogy segítsek valakinek, de sosem azért mert ilyen vagy olyan autója van.
A covid óta nem járok nagy távokat amihez szükség lenne egy 30d-re és amire vettem. Sokáig használtam napi 20-30 km-s távokra, de természetesen nyűgös lett, sorra jelentkeztek az ebből fakadó hibák, így beálltam a garázsba vele, és már csak akkor használom ha vidékre kell menni. (és alig várom, hogy vége legyen a covidnak)
Mivel ahogy írtam 20-30 km-t megyek, megkaptam apukám 2000-es évjáratú Swiftjét, abszolút megfelel a célnak még ha eleinte büdös is volt átülni egy ilyenbe.
Nem is ez a lényeg, hanem az, hogy döbbenetesen nagy taplókkal futok össze folyamatosan, és nem akarom elhinni, hogy ez az autó miatt van.
Bevágnak elém, nem nagyon kérnek elnézést akkor sem ha dudálok, mintha ott se lettem volna.
Nem nagyon akarnak lemondani a javamra az elsőbbségről, nem igazán előzékenyek. Persze sokszor igen, nem azt mondom hogy teljesen számkivetett lettem, de jóval gyakrabban fordul elő mint a BMW-vel.
Ráadásul olyan autókkal is pofátlankodnak meg emberkednek amiknél a Swift piaci áron biztosan többet ér.(ha esetleg ez szempont)
Néha tényleg annyira feltudnak bosszantani, hogy mutogat miközben sehol nem volt, meg azért se enged ki inkább elém áll és így tovább.
Gondoltam arra is, hogy kisebbségi komplexusom lett, mert én továbbra sem akarom elhinni, hogy ennyit számít az autó.
Biztos hogy számít valamit, és biztos hogy vannak emberek akik emiatt vesznek semmibe, de azért nem ez a jellemző?
Vagyis inkább úgy mondanám, hogy nem sokkal többen szemtelenkednek, de aki igen az elég durván elereszti a pofáját, azaz a BMW-vel is tapasztaltam ilyen-olyan jellegű kisebb-nagyobb pofátlanságot, de ha a Suzukival vagyok és jön egy pofátlan akkor az olyan hogy bármit megenged magának.
Ez tényleg így van?Vagy csak nekem lett komplexusom és felnagyítom a dolgokat?
Söfőrként nem szoktam figyelembe venni, hogy milyen autóval vagyok "előzékeny", ha látom h egyébként esélytelen hogy ki tudjon kanyarodni, és azzal hogy lassítok, tudok neki segíteni, segítek. Ha pofátlan, és le akar tolni az útról hogy fél métert nyerjen a dugóban, akkor a nagyobb/drágább autókat se engedem be önként (csak ha már konkrétan máshogy nem elkerülhető hogy nekem jöjjenek)
De én is vezettem már többféle autót, amikor terepjáróval mászkáltam, én is úgy éreztem h jobban észrevesz a forgalom többi résztvevője :)
Arra reagálnék, hogy mit merünk letolni és mit nem: gyakran a fekete nagy autókat buta pics', telefont nyomkodó nők, vagy nyikhaj gyerekek esetleg idősebb férfiak vezetik, de ritkább a benga állat, szerintem ez is csak egy sztereotópia.
Sőt úgy vélem, ha összeakadok egy vajdával az se lesz veszélyes, mert az autója több mint valószínű, hogy nem legális bevételi forrásból van, és nem akarja felhívni magára a figyelmet azzal, hogy nekiáll verekedni pl.
Nyilván megeshet, hogy nem, és agyon vág, de én erre kevés esélyt látok a tapasztalataim szerint.Szóval ha hiszitek ha nem, ugyan azt megmerem engedni magamnak egy Q/X vagy bármilyen kódjelű teperpjáróval is mint egy Swifttel szemben, engem ez nem gátol.
Az eddig általam legveszélyesebb ítélt hármas egy Opel Comboból, a második egy Renault Meganból, míg a harmadik egy Honda Civicből ugrott ki.
Nem is belém álltak, csak láttam, és tőlük betojtam volna.
A Combo egy lepukkant szar volt, a Megnae egy átlagos árú középkategóriás autó, míg a Honda egy drágább zsír új modell volt akkor mikor ezek történtek.
Igen, ez így van, a kisautókat nagyon semmibe veszik.
Nálam nehezítésként még megvan, hogy én 195cm vagyok 100 kilóval, mindezt egy clióban, 2000-es 16 szelepes.
De abszolút semmi kirívó benne, akár lehetne 1.2-es 8 szelepes motorral is.
Kb mindenki le akar tolni, és kénytelen vagyok hagyni, hogy a 100 lovas, 2 tonnás szarával eltötymörögjön mögülem.
Pedig ránézek a gázra, és 160-on van a renault.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!