Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Tényleg helytelenül és életves...

Tényleg helytelenül és életveszélyesen közlekedtem?

Figyelt kérdés

Mai napon vezettem másodjára szerpentines, hegyes útszakaszon.

Nem vagyok az ilyen kanyarokhoz hozzászokva, így ehhez mérten próbáltam közlekedni.

Ráadásul mögöttem ült egy 3 éves kisgyerek is meg a családja.


Szóval a lényeg annyi volt, hogy a Szarvaskő fele található útszakaszon haladtam amely eléggé kacskaringós volt. Ezen a szakaszon először vezettem még. Fogalmam sem volt, hogy mekkora kanyarokra kell majd számítani, csak azzal voltam tisztában, hogy kanyarodni fog hamarosan az út.

Én meg azt csináltam, hogy minden kanyar előtt lelassítottam 30-40-re,majd hirtelen egyenesekbe kigyorsultam a megengedett 60-ra,majd aztán megint fék, megint gyorsítás, ebből állt az egész hegyi utam. Mögöttem pedig sokszor felgyülekezett egyszerre 6 autó is és az egyenesekben sorra toltak lefelé. 2 kanyar után már sehol nem voltak, olyan hirtelen elhúztak.


Nyilván ilyenkor arra gondol az ember, hogy helyiek és már jártasak itt, ismerik a kanyarokat, de jól tudom, hogy ez a szakasz közkedvelt a turisták számára hisz Szilvásváradra vezet és az autósok 90%-a odatart. Tehát kirándulás céljából vannak itt és nem lehetnek igazán jártasak, mégis belemennek vagy 50-el a kanyarokba.


Most én lennék túlságosan félős típus vagy ennyire béna lennék vagy nem értem mit csinálok rosszul mert az nagyon nem normális ha 7km-es szakaszon vagy 10 autó lehagy, ráadásul hegyekben.



2020. aug. 23. 19:18
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
89%
Kicsit azért veszélyes ilyeneket gyorsulgatni főleg lefelé, és télen vagy ősszel.
2020. aug. 23. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim válasza:
94%
Menjenek csak, nem sietsz. Annyival mesz, amennyivel biztonsagosnak erzed. Engedd el oket, az egyenesben ne gyorsulj ra annyira, hogy meg tudjanak elozni.
2020. aug. 23. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
81%
Te nem voltál életveszélyes, pusztán rutintalan és bizonytalan. Annak nincs értleme, hogy a rövid egyenesekben intenzíven gyorsítasz, majd intenzíven fékezel. Növeled a fogyasztást, gyilkolod a féket. Nyilván te azért ekkora tudással még nem melegítenéd túl a féket és nem veszik el a fékerőd, de koptatod feleslegesen. Na meg egyenesben így nehezebben előznek meg.
2020. aug. 23. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 A kérdező kommentje:

Ohh, megtudtak azok így is :)


Egyébként ugyanezzel az autóval vezetett már tapasztaltabb, 17 éves jogsival rendelkező ismerősöm is ugyanilyen kacskaringós útszakaszon és azt tapasztaltam, hogy be se tudta venni az ehhez hasonló kanyarokat nemhogy 50-el de még 45-el sem.

Sokszor átsodródott a szembe sávba, de ő azt állította, hogy egy életérzés az ilyen szerpentines útszakaszon hasítani.


Én is nagyon szeretek vezetni, de én pontosan azt élvezem benne, hogy kényelmes tempóban szemlélem meg a világot. Élvezem ahogy lassan távolodnak a fák és szinte "eggyé válok az úttal" :D Legszívesebben egész Európát bejárnám kocsival ha lenne rá társam de biztosan nem hasítanék :D


Nyilván ez nem azt jelenti, hogy feltartok mindenkit mert nyíl egyenesekben olykor 110-et is megyek amennyiben ismerem az útszakaszt és minden feltétel adott rá de a számomra ismeretlen helyeken pont ez a lassabb, kényelmesebb autózás az élvezetes :D

2020. aug. 23. 19:51
 5/18 A kérdező kommentje:

Köszönöm egyébként a válaszokat.



#3 Na igen, a rutintalanság az egyértelmű 2 éves jogsival. Alig mentem még 25.000km-t, azt is Alföldi területeken leginkább, van mit tanulnom még :D

2020. aug. 23. 19:54
 6/18 anonim ***** válasza:
47%

Azért, ha lenne egy olyan autód ami jól tapad az útra, jó oldaltartású ülésekkel és rutinod, biztos élveznéd a dinamizmust is egy bizonyos szintig ;)


#3

2020. aug. 23. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 A kérdező kommentje:

Hát na valljuk be, egy 20 éves kocsival közlekedek amely műszaki állapotát tekintve nem a legfényesebb, de egyelőre számomra elérhetetlenek az ilyen jellegű autók kedves #6-os. :D

Ezt is úgy tudtam összekaparni, hogy családtagjaim tettek bele egy 100-ast.


De remélem, hogy egyszer megtapasztalhatom ezt is :)

De addig is jó lesz ez is rutinszerzésnek, így mire állandó keresettel rendelkezek majd, lehet felzárkózni pénzügyileg is az addigi rutinomhoz. :D


De az igaz, hogy amelyik lehagytak azok mindj ilyen csillogó, villogó SUV-ok voltak meg A8-asok, M4-ek :D

2020. aug. 23. 20:15
 8/18 anonim ***** válasza:
78%

Minek ez a kapkodás, jobb ha egyenlően hajtassz.

Nem kell hirtelen kigyorsitani, még azt hiszik csak direkt szivatod az utánad jövőket.

Menj lassabban , biztonságosan és aki akar majd megelőz.

2020. aug. 23. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:

Alapvetően azt kell csinálni a kanyargós utakon, amit írsz: a kanyar előtt fékezel a megfelelő sebességre, majd a kanyarból kifelé gyorsítasz. Nyilván kezdőként még nem érzed az autó és az út határait, de ez nem baj majd belejössz. Ami nagyon jó, hogy inkább lassabban mentél. Sokkal rosszabb, amikor egy kezdő bizonyításvágyból gyorsabban megy bele a kanyarokba, mint amit biztonságosnak érez.


Az, hogy megelőznek nem szégyen, sőt az egyenesben jobb is ha segíted az előzésüket, hogy ne stresszeljétek egymást.

2020. aug. 23. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:
56%
Az állandó lassítás, felgyorsulás nem jó technika, mert felmelegszik a fék és egyre kevésbé fog fogni, míg egyszer csak nem tudsz megállni vele. Inkább azt javaslom, hogy menj egy stabil 20-30 km/h-t magas fordulatszámon (ha felfelé mész azért, hogy legyen tartalék; ha lefelé akkor azért, hogy legyen motorfék). Emlékeim szerint hegyi szakaszokon nem is szokott 50-es tábla lenni, de most nem ez lényegtelen.
2020. aug. 23. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!