Kamionok miért dudálnak le az autópályán hogyha 70-80 km/h-val megyek?
#31:
A kamionosok többsége használ kamerát, a saját érdekben és a rakomány miatt is. Főleg a nemzetköziben fuvarozók. Miértjét itt kicsit hosszú lenne leírni, de nézzed meg st22Lacika legfrissebb videóját, még be is mutatja.
#29: De, a matek pont, hogy erősségem, anélkül nehezen dolgozhatnék sikeresen a szakterületemen. Mindenesetre azt nagyvonalúan figyelmen kívül hagytad, hogy ugyan két település között 90 a limit, valójában magukon a településeken 50 a plafon. Hosszú évek káeurópai utazásai alapján bizton állíthatom, hogy az országúti átlagsebesség 50-60 km/h, ami messze elmarad az itt nevetséges mértékű közfelhaborodást okozó 70-80-as autópályás tempótól.
#27: Lehet, nem volt egyértelmű, de arra cèloztam: ezernyi oka lehet annak, ha valaki nem használja ki a maximális megengedett sebessèget. De ha màr energiát fektettél a helyzet boncolásába: egyrészt hiába érti egy félősebb utas, hogy az autópályàn gyorsabb a tempó, attól ő még félni fog, ha te is 130-cal mész, márpedig gondolom te sem szereted, ha számodra fontos emberek rettegnek melleted. Masrészt egy frissen műtött betegnek fontos az egyenletes tempó, ez faluból ki-faluból be nem fog menni. Harmadrészt hátulról beledurrantani valakibe ezerszer szerencsésebb, mint frontálisan ütközni. Ezzel tehát minden ellenérvedet cáfoltam. Kérlek, hozz újabbakat a piros gomb nyomkodása helyett! Köszönöm!
"Felejtsük már el ezt az “indokolatlanul lassú haladás balesetveszélyes” dogmát. Lófåszt. A szabálytalan előzés, a követési távolság be nem tartása, netán a lassú haladás megtorlása , nos, ezek bizony balesetveszélyesek. Önmagában a megengedett sebességnél lassabban haladás nem az."
Akkor ÖNMAGÁBAN a száguldozás sem veszélyes. Ha nem veszélyes 100-zal menni autópályán, akkor nem veszélyesebb lakott területen sem átmenni annyival. Csak épp a közlekedésben nem csak te vagy. Semmivel sem veszélytelenebb egy 50-nel tötymörgő mögé a szabályos 90-nel megérkezni, mint 120-szal egy szabályosan 90-nel haladó mögé. (és direkt írtam kisebb különbséget) Sőt... 120-nál SZÁMÍTASZ arra, hogy a többiek nálad lassabbak vannak, míg 90-nél nem annyira számítasz arra, hogy valaki 50-nel halad.
"Tegye fel a kezét, aki soha nem fuvarozott még frissen műtött beteget, ijedős nagymamát, fél kemencét vagy más utast, terhet,ami miatt a 100-as tempó túl sok lett volna!"
Kétlem, hogy a kérdéses esetben ilyen történne. Mindenesetre ijedős nagymama a kamiondudától jobban meg fog ijedni, mint a 90-től.
"Ami pedig az útvonalválasztást illeti: falvakon keresztül még mindig lassabb haladni, mint autópályán 70-80-as tempóban. És jóval biztonságosabb is az autópálya, ezt is vegyük figyelembe."
70-80-nal szerintem nemhogy nem biztonságosabb, de egyenesen életveszélyes az autópálya. Gyorsabb is legfeljebb akkor lesz, ha két autópályaközeli település között mész (és mondjuk nem Pécs-Siófok az).
"Én hasonló helyzetben azt tenném, hogy ha nagyon gyűlnek a kamionok mögöttem, pihenőhelyeknél elengedném a sort. Így aztán mindenki nyugodt és boldog."
Azaz kb 10 km-enként lehajtasz. Na így meg végképp nem lesz gyorsabb. Arról nem is beszélve, hogy ha csak egy kicsit is forgalmasabb az autópálya, akkor lesz csak igazán életveszély 70-nel felhajtani rá.
Ismétlem: nem azt mondom, hogy szabálytalan, csak azt, hogy öngyilkossági kísérlettel ér fel autópályán ennyivel haladni. Legalább akkora őrültség, mint 180-nal száguldozni (de ismét csak ismételni tudok: száguldozásnál legalább számítasz arra, hogy vannak nálad lassabbak). Ha meg az újságot olvasó kamionos belédrongyol hátulról, akkor nem az lesz a legnagyobb problémád, hogy te szabályos voltál, a kamion meg nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!