Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Kresz kérdés: Beláthatatlan...

Kresz kérdés: Beláthatatlan útkanyarulatba szabad- e előzni?

Figyelt kérdés

Az egyik ismerősöm feltette ezt a kérdést, én határozottan azt mondtam hogy Nem, nem lehet előzni beláthatatlan útkanyarulatba.


Erre a reakciója az volt hogy lehet, meg probálta az igazát állítani.


Hiába mondtam hogy nem lehet, erre még neki áll feljebb.


Na most értelmeztem a kérdést lógikusan!


Tehát: A kérdés az volt hogy beláthatatlan útkanyarulatba szabad- e előzni? Tehát BELÁTHATATLAN Útkanyarulat mit jelent? Hogy az út nem látható be. Tehát nem látható be az út, akkor nem szabad előzni mert bármikor jöhet szemből egy autó stb. És egy csunya halálos balesett fog bekövetkezni.


Kinek van igaza?



1.) Nekem?


2.) Vagy az ismerősömnek?



Olyan ember mondta akinek van állítólag jogosítványa.


Itt megemlítem azt, hogy autós és a motoros megelőzésről van szó.


Kiváncsi vagyok mit írtok...?



2020. aug. 8. 14:00
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:
18%

Az út szélén haladó kerékpáros szélessége mindjárt nem 80 centi, igaz? Jobb esetben 50. Az átlag autó 160-170 széles +50 az 210-220 és marad 80-90 centi oldaltávnak.


Ha sikerült volna megértened az egész mondatot:


" egy normál autóval egy az út szélén haladó kerékpárost vagy segédmotorost a záróvonal érintése nélkül meg tudsz előzni - nyilván értelmes sebességgel a csökkentett oldaltáv miatt."


Minek másfél méteres oldaltáv, ha nem dupla vagy tripla sebességgel előzöl? Egy 25km/h-val tekerő bringást simán meg lehet előzni 40-nel ekkora oldaltávval.


Láttam ma már máshol hozzászólásodat, gondolom ide is csak kötöszködni jöttél vérbringásként. Sajnálom, hogy most nem sikerült :D

2020. aug. 8. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 Alex Fly ***** válasza:
30%
210+150 az még mindig 360, azaz jóval több a 3 méternél. És akkor még mindig extrém keskeny járművekről van szó.
2020. aug. 8. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 anonim ***** válasza:
0%
Nem lehet nem beláthatatlanban,előzni.
2020. aug. 9. 07:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 anonim ***** válasza:
69%
#11 kezdjük ott, hogy a biciklis elhagy 50 centit az útból, mert az a rész nagyjából minden úton járhatatlan. A kerékpáros szélessége átlag 50 centi, de egy túrabiciklinek lehet 65-ös kormánya is. Ez eddig 1 méter. Másfél méter oldaltáv kell, ha biztonságosan akarod megelőzni (sőt, a németeknél lakott területen kívül 2 méter a kötelező!). Tehát jó esetben is elment a 3,5 méteres sávból 2,5 méter. Hacsak nem 1 méter széles autóval vagy, akkor át kell menned a szembesávba.
2020. aug. 9. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 anonim ***** válasza:
0%

"Alex Fly"


Szaladj már le erről a 150 centiről. Te mitől tartasz 150 centi oldaltávot bringával? Út széli oszlop? Betonfal? Parkoló jármű? Gondolom egyiknél sem, de ezt nem tartod veszélyesnek, viszont a másik oldalról meg elvárod...


#14:

ha keskenyebb országútról van szó és az autósok is elhagynak fél métert akkor összeütköznek a szembejövővel. Ha jól emlékszem a kresz szerint a kerékpárral az új jobb szélére húzódva kell közlekedni. A buszsofőr sem tud arra hivatkozni, hogy rossz az út széle és átlóg egy métert a másik sávba..

2020. aug. 9. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 Alex Fly ***** válasza:
30%

@15: hogy mitől tartok minimum másfél métert? Például a másik jármű vezetőjétől. És ezt tőle is elvárom -de nem csak én, hanem a hatályos jogszabályi környezet is említi az előzés feltételei között...

Az általad említett objektumokat pedig igen nehéz lehet megelőzni, mivel tudomásom szerint egyik sem egy velem egy irányban haladó, nálam lassabb jármű. De gondolom a te számodra semmi különbség nincs aközött, hogy egy álló tárgy mellett haladsz el egy bizonyos távolságban, vagy menet közben az halad el ugyanígy melletted. Ha nem érted a különbséget, akkor ajánlok egy kísérletet: kimész a vasútállomásra és a peron mellett álló vonat mellett fél méterrel elsétálsz. Utána kiállsz a peron szélétől fél méterre, amikor a vonat befut az állomásra... Akkor majd rájössz.


A 14-es kommentre adott reakciódhoz meg csak annyit, hogy a kerékpárosra és a példaként említett buszra is ugyanaz a szabály vonatkozik:


KRESZ 25. § (2) Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú járművel, állati erővel vont járművel, kézi kocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel - ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a jobbra tartásra a külön szabályok (36. §) az irányadók.


A gyengébbek kedvéért külön kiemelném "az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva" illetve a "ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik" kitételt...

2020. aug. 9. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 anonim ***** válasza:
22%

"@15: hogy mitől tartok minimum másfél métert? Például a másik jármű vezetőjétől."


Szóval semmilyen más akadálytól nem, csak ettől? Egy szűkítésben ahol oszlop van elválasztó elemként ott leszállsz és tolod? Vagy olyan töltösen haladó kerékpárúton aminek a szélessége nem éri el a két métert, de a töltés miatt mindkét oldalon vaskorlát van? Ott is tolod?


Ha tekersz 22-25km/h-val ( ahogy én is szoktam ) akkor ezeket a tárgyakat pont lefosod és figyelmen kívül hagyod. Na most, ha téged legfeljebb ekkora vagy ennél kisebb sebességkülönbséggel előz valaki úgy, hogy nem tartja be az általad behaluzott oldaltávot - amit ekkora sebességkülönbségnél te sem tartasz meg - akkor az már jajj veszélyes és mind meghalunk :D


Az állomásos példa teljesen hibás sajnos, téged sem vonat előz csökkentett oldaltávval, de ha az is tenné az általam említett alacsony sebességkülönbség miatt semmit nem éreznél belőle - nem úgy amikor anno a Füzesabonyban meg nem álló, 120-szal romboló Gigantos IRC mellett sétáltunk max másfél méterre :D


Az a baj, hogy nem sikerült megértened amit először írtam. :D

2020. aug. 9. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 Alex Fly ***** válasza:
91%

@17: sajnos értem, amit írtál...

Szerinted semmi különbség nincs egy stabilan álló útakadály és egy (az általad említett példánál maradva) 22-25 km/h sebességgel haladó, mind hossz- mind keresztirányban mozgó dinamikus egyensúlyi helyzetben levő ("instabil") jármű vezetője között...

Eszerint a "logika" szerint valóban hibás az állomásos példa: nyilván a metróban is csak véletlenül van a peron szélén a biztonsági sáv.

Azért remélem, hogy ha ezzel a felfogással véletlenül volán mögé vetemedsz, akkor legalább a hatályos KRESZ előírásait betartod -konkrétan az előzés feltételeiről szóló bekezdésre gondolok... Csak hogy ne neked kelljen eldöntenegd ezt a kérdést.

2020. aug. 9. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 anonim ***** válasza:
28%

"Eszerint a "logika" szerint valóban hibás az állomásos példa: nyilván a metróban is csak véletlenül van a peron szélén a biztonsági sáv."


És a metróban is másfél méter a biztonsági sáv, ugye? :D


"Azért remélem, hogy ha ezzel a felfogással véletlenül volán mögé vetemedsz"

Rossz hírem van,a volán mögé szoktam keveredni ( autó, motor és egyebek mellett bringázok is :D ) és az eddig levezetett 7 számjegyű kilométer alatt még egy bringás szimbólumot sem kellett felfestenek a kocsi oldalára. Sőt még engem sem ütöttek el. Na ilyenkor mi a helyzet?


"akkor legalább a hatályos KRESZ előírásait betartod"

Sehol nem írtam, hogy én nem tartom be a kreszt. :)

2020. aug. 9. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 Alex Fly ***** válasza:
88%

"Sehol nem írtam, hogy én nem tartom be a kreszt. :)"

Akkor meg mit reklámozod itt a szabályok durva megsértését (vagy ez már a Btk.234§ szerint bűncselekmény)?

2020. aug. 9. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!