Ha a zebra után a járdát biciklis út keresztezi, akkor ott átkelésnél kinek van elsőbbsége?
Na, kicsit pontosítok: valójában én az említett helyen nem a gyalogátkelőn keltem át, hanem a gyalogátkelővel párhuzamos bicikliúton, a gyalogosok mellett/mögött (mivel annyian voltunk, hogy a bicikliútra is jutott gyalogos).
Az, akivel meggyűlt a bajom, a híd felől jött, bringával, és egyenesen (tehát a Pozsonyi út felé, tovább a bringásúton) haladt tovább. Én pedig fel akartam kanyarodni a hídra. Tehát én jöttem jobb kéz felől, a bringásúton, elektromos rollerrel. A rollert nem toltam, de bringaúton nem is kell, viszont lassan haladtam vele. A csávó jött, a legvégén lassított, és semmi kitérő manővert nem tett. Súroltuk egymást, ha nem megyek kicsit odébb, összeütközünk. Én ott bringásnak számítottam, szerintem így is elsőbbségem volt, de a gyalogosoknak biztosan.
Én már teljesen össze vagyok zavarodva. Most az e-roller minek számít? Hallottam már mindent. Egyelőre a fentebbi cikk tűnt a legmeggyőzőbbnek. Ha az valóban igaz, akkor elvileg nem mehetnél a bicikliúton, nem? Sürgősen kéne újítani a KRESZ-t, mert le van maradva szerintem egy évtizeddel, kicsit káosz van emiatt az utakon is, a járdán is, meg a bicikliutakon is.
Ha szabályosan mehetsz ott, akkor kétféleképpen tudunk nézni erre a helyzetre. Egyrészt vehetjük "egyenesnek" azt, hogy a hídról jön, majd "egyenesen" át az úttesten. Ilyenkor neked van elsőbbséged, hiszen te mész "egyenesen", ő meg balra kanyarodik, azaz kanyarodási szabály alapján neked van elsőbbséged.
A másik variáció, hogy a járda vonalvezetése az "egyenes", de ebben az esetben is neked van elsőbbséged jobbkézszabály miatt.
Én, amikor ilyen helyre tévedek bicajjal, hogy nem egyértelmű a kereszteződés, mindig úgy csinálok, mintha elsőbbségadás kötelező táblám lenne. Vagy legalábbis keresem a másik ember tekintetét, hogy akkor mi legyen.
Van egy nagyon hasonló hely az Árpád híd pesti oldalánál is, arról már született is néhány cikk hasonló témában.
Ezek szerint nem ok nélkül kiabáltam le a fejét.
Amúgy meg az nettó röhej, hogy ne lehessen bringaúton e-rollerrel menni. Sebessége, mérete kb. ugyanaz, mint egy kerékpárosnak. És ha nem bicikliúton, akkor hol lehessen? Járdán nem lehet. Aszfalton? Az is be volt rúgva, aki ezt a szabályt kitalálta.
#13-as vagyok.
Az a baj, hogy ezt nem most találták ki, hanem csak kényszerből muszáj volt mondaniuk valamit erre az "új" dologra, ami abszolút idegen a KRESZ számára, szürke zónában van. Ezért úgy tologatták a definíciókat, higy az e-roller segédmotoros kerékpár legyen. A kezemet rá, hogy a rendőrök nagy része se tudja pontosan, hogy most akkor mi van, ezért nem állítanak meg sem járdán, sem úttesten, sem bicikliúton, amikor e-rollerrel mész. Pedig a fentiek szerint ECE-szabvány bukósisak kéne, kötelező biztosítás meg AM-es jogsi...
A KRESZ professzor viszont pont az ellentétjét mondta pont néhány napja, azaz szerinte az e-roller nem jármű, azaz járdán kéne menni vele. Jó lenne végre, ha letisztulna ez az egész.
4:45-től: [link]
@15: nem igazán kell a definíciókattologatni. Az elektromos roller teljes mértékven megfelel a segédmotoros kerékpár definíciójának. Innentől vagy járműnek tekintjük és a definíciónak megfelelő kategória szerint kezeljük - vagy nem tekintjük járműnek és ebben az esetben nem vehet részt a közúti forgalomban.
Mit kell ezen túlbonyolítani?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!