Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Szerintetek milyen stílus a...

Szerintetek milyen stílus a jobb egy "kezdő" sofőrtől?

Figyelt kérdés

Ugyebár elterjedt mondás, hogy aki fél a forgalomban/autóban az jobb ha nem is csinál jogosítványt mert csak a balesetet fogja okozni a félelme gyanánt. Egyet is értek ezzel az állítással, viszont sokan meg azt mondják, hogy inkább kezdőként a félelem és a túlzott óvatosság a hasznosabb. A bátor sofőrök fogják okozni a legnagyobb baleseteket.


De akkor most melyik az igaz?


A félreértések elkerülése végett szeretném tisztázni, hogy a bátor sofőrt ne úgy értsétek, hogy bemer venni 100-al egy 60-as kanyart, hanem olyan manőverektől sem riad vissza amire egy több évtizede vezető, tapasztalt sofőr is hátat fordítana. Példaként felhozok néhány esetet: 1. intenzív viharban/ónos esőben/szakadó hóesésben is útnak indul ha szükséges

2. Folyó parton, töltés oldalon és gáton kezd el manőverezni (pl megfordulás)

3. Elindul váltótárs nélkül ismeretlen, hosszú távú utakra (legalább 2 országot átlép)

4. Egyéb olyan manőverezésekbe kezd amire egy 20-30 éve intenzíven vezető személy rákérdezne, hogy: "biztos vagy benne?" / Ne csináljam inkább én? "


A félős/megfontolt sofőr az meg tulajdonképpen ezeknek az ellentéte. Eszébe nem jutna ilyet bevállalni és attól is feláll a szőr a hátán ha ilyet hall.

Mit gondoltok melyik a jobb/szerencsésebb egy kezdő sofőr személyisége esetében?

Mégegyszer mondom, ne keverjétek össze az adrenalinfüggő 20 éves suhanc gyerekekkel akik a sebességben látják a tapasztalatot. Azokról a kezdő sofőrökről szól (legyen 18 vagy 38 éves) akik normálisan közlekednek és érettek a vezetésre.



2020. júl. 23. 14:48
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
93%

Nincs olyan stílus, hogy kezdő stílus. Egy ember, aki első kilométereit rója egyedül, ugyanolyan, mint az élet bármely más területén. Új helyzet, amit szokni kell. A szorogás addig jó, amíg nem uralkodik el. Amíg te vezetsz, nem a félelmed. Ha ezt érzed, parkolj le. Sétálj egyet, vagy hagyd ott, és másnap folytasd csak.

Én későn kezdtem, 50 környékén.

Első néhány utam még elment kisvárosias környezetben. Amikor először mentem be Pesten a nagy forgalomban, szinte félájult voltam. Akkor valaki vigyázhatott rám, meg a többiekre, mert még anyázás sem volt. Pokoli rossz érzés igen, és meg néhányszor. Aztán ez oldódott.

A nagyobb baj az, ha valaki elbizakodott. Ez elő szokott fordulni friss jogsival, nulla kilométer előélettel is. Ám azt mondják, olyan 10-15 ezer megtett kilométer a legrosszabb. Ilyenkor a legügyetlenebb is azt hiszi, hogy már tapasztalt, és lazul a figyelem és fegyelem.

2020. júl. 23. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
91%

Szerintem is rosszul közelíted meg az egészet.

Az egyes példák sem mérvadóak, ugyanis nem mindegy, hogy valaki úgy kezd el manőverezni a folyóparton, hogy tudja is, hogy mit csinál, vagy csak elbizakodottságból teszi, vagy sikerül, vagy nem alapon.

A vezetést gyakorlással lehet tanulni, és amíg nem telje4sen biztos a vezető abban, hogy amit csinál, az jó lesz, legyen óvatosabb, ne akarjon több lenni annál, amit biztosan tud.

Első a biztonság, aki úgy vág bele különböző helyzetekbe, hogy nincs meggyőződve arról, hogy azt meg is tudja csinálni, az másokat is veszélyeztet - ez nem azzal van összefüggésben, hogy az illető mennyire rutinos vezető, de egy rutintalan vezető még az sem tudja, hogy tulajdonképpen hol vannak a határai (lásd a 2 . példa)

2020. júl. 23. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
53%
Kicsit túl lett misztifikálva a dolog, ép ésszel kell vezetni és akkor nem lesz gond. Amiket meg a bátor sofőr definiálásaként felhoztál azt én inkább hülye sofőrnek nevezném.
2020. júl. 23. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
86%
Az egyik oktatóm is azt mondta, hogy a statisztikák szerint az a jellemző, hogy a jogsi megszerzése utáni első években okoznak a legkisebb eséllyel balesetet, mert addig még mindenki nagyon óvatos.
2020. júl. 23. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
100%
Egyik sem igaz. Ezek közhelyek, amiknek bulvárújságokban lenne a helyük. A KRESZ és az út kiépítésére vonatkozó szabályok úgy van kialakítva, hogy a betartásuk mellett biztonságosan lehessen közlekedni.
2020. júl. 23. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
100%

Kezdőként különösen fontos, hogy kevesebb kockázatot vállalj be, mert ha valami váratlan dolog van, kisebb eséllyel tudod megoldani, mert nincs rutinod.


A felsorolt dolgok meg inkább meggondolatlanságra, vakmerőségre utalnak.

2020. júl. 23. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
100%

Az oktatóm ezzel a tanáccsal vált el tőlem:

Ha bizonytalan vagy, lassíts. Ha történik valami, lassan történjen.

2020. júl. 23. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a válaszokat! :)

Olvasgattam közben itt őket, csak még nem válaszoltam.



Nekem most lesz két éves a jogsim. Én mondjuk sajnos/nem sajnos a bátrabb vagy ahogy ti is fogalmaztatok, a meggondolatlan, hülye sofőr kategóriába tartozom. Mondjuk külföldre eszembe nem jutna váltótárs nélkül elindulni (nem is engednének) de tegnap voltunk horgászni és a töltésre ami ráadásul ejtett is és éppen annyi hely volt két betonoszlop között, hogy a kocsi csakhogy elfért, feltolattam. Nem volt semmi probléma, illetve lassan hajtottam végre a manővert, néztem figyelmesen a tükröket is, de akkora volt a gaz, hogy ha véletlenül egy nagy lyuk van mögöttem vagy a föld nem túl stabil, könnyen legurulhattam volna. Viszont optimálisabb megoldásnak láttam mint azt, hogy menjek fel orral és utána forduljak meg, a visszatolatást pedig veszélyes manővernek ítéltem meg mivel a hátsó ablakon a horgászcuccoktól nem lehetett kilátni, ráadásul lakott területen kívüli útvonalról torkollott be.


Arra emlékszem még, hogy az első nap mikor kezembe került a jogsi, anyám nem engedte, hogy egyedül elmenjek pár utcával arrébb és behisztiztem :DD Mondván mi baj történhet.

Ja meg az is zavart, hogy 1 évig nagyobb városokba nem járhattam el egyedül.

Autópályára meg dunántúlra még ma sem engedne el egyedül, de igazából erre nem is kényszerülök. Állítólag egyébként azért nem enged el autópályára mert szerinte akkor én ami a csövön kifér módban mennék, pedig korántsem igaz. Szerintem 110-120-al mennék maximum de mindegy, ezen nem fogok összeveszni vele :D Egyszerűen nem akarja el hinni, hogy én fiatalon kivétel vagyok és nem próbálgatom a határaim úgy, mint az ismerőseim akik velem együtt szerezték a jogsit és már többször összetörték a kocsit.



Ónos esőben, szakadó hóesésben érdekes módon elenged pedig egy r*hadt ABS sincs a kocsiba :D Mondjuk olyankor alapból óvatos és megfontolt vagyok. Motorféket használok olyankor inkább és nincs probléma.


Tényleg próbálok odafigyelni mindenre és ahhoz mérten vezetni, hogy még csak két éves a jogsim, de ha valaki megkér, hogy tegyem be az autót neki oda és ránézésre sem tűnik lehetetlennek akkor mindig megpróbálom. Lehet nem megy első nekifutásra, a lényeg, hogy meg csináljam és ezzel gyakorlok.



Viszont a forgalomban félős típusra is van példám. Ő az első útján árokba vitte a kocsit. Annyira lesokkolt vezetés közben, hogy minden lélekjelenléte eltűnt. Szerintem ez sem jobb egy szállal sem.

2020. júl. 23. 19:32
 9/13 anonim ***** válasza:
100%

Az sem kellene keverni, ha valaki fél a vezetéstől (az valóban ne vezessen) és azt, ha óvatos valaki.

Mennyi erőfeszítésedbe került volna kiszállni az autóból, és megnézni, hogy valóban nem hajtasz-e rá valamire?

Alap, hogy nem hajtunk be olyan helyre, ahol nem tudjuk mi van, előbb megnézzük, hogy nem akad-e fel az autó alja, nincs ott gödör, stb

2020. júl. 23. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
100%

A külföldön egyedül vezetésben pont nincs semmi különös. Ha fáradt vagy meg kell állni pihenni és kész. Én rendszeresen levezetek 6-800 km-t egyedül.

Az valóban nem túl normális, hogy a szüleid nem engednek el egyedül. Nem is értem a mögöttes logikát, ha ott ülnek melletted, attól még ugyanúgy rommátörheted az autót.


A többi amit írsz meg szimplán felelőtlenség, indokolatlan kockázatvállalás.

2020. júl. 23. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!