Kamionok miért gyökketővel előzik egymást?
Mennyivel előzze? 110el? :D
Ja... kár, hogy le vannak korlátozva.
Azért előznek, hogy az utolsó 5 percben parkolóba érjenek. Vagy a lerakó/felvevőhely bezárása előtt megérkezzenek.
De a sebességük 90 km/órára le van fojtva. Ezért az előtte 84 km-es sebességgel haladó kollégáját megelőzi.
"Fura ez a lekorlátozósdi, van, amelyik 110-et, meg kicsit többet is megy."
99,99%-uk sík úton nem tud többet menni, mint 90km/h. Lejtőn persze mindegyik. Legfeljebb az 1%-uk manipulált, azok tudnak többet is mint 110 :)
"Azért előznek, mert náluk is megy ez az "Én jobban Tökös Matsó Tsávó vagyok, mint te, kolléga" verseny."
Azért előznek mert:
-kretének
-olyan a fuvarfeladat, hozni kell az előírt időt és valahol késés csúszott be..
-olyat értek utol, ami nem képes normálisan egyenletes tampóban haladni vagy "relatív" túl lassan halad.
Ez a pályás kamionos előzés nagyon régóta rávilágít több dologra:
-sok pálya alulméretezett, kinptte őket a forgalom (pl M1,M5)
-a járművek haladását szabályzó jogszabály ( kresz, szabálysértési törvény ) nem megfelelően rendelkezik, ezért ki tud alakulni napi szinten sok ilyen szituáció. Régesrég túl vagyunk már azon, hogy 60km/h legyen az alsó sebességkorlát a pályát, ezt kategóriánként emelni kellene. Utána ki kellene dolgozni egy koncepciót,a forgalom ütemezésére. Legyünk környezetbarátabbak és minden kamion járjon 80km/h-val vagy engedjük mi is a 90km/h-t? Tökmindegy. Ki kell jelölni egy irányt, kiválasztani a legnagyobb megengedett sebességet, kijelölni mellé egy legfelejebb 5km/h-val alacsonyabb határsebességet, majd utána megtiltható az előzés és jogosítványelvétellel büntethető.
Az így nettó hülyeség, hogy az uniós előírások miatt 90km/h-s a sebességhatároló, de nálunk csak 80km/h a megengedett viszont önerőből sík terepen 60km/h-s sebességgel haladni tudó jármű felhajthat a pályára. Ez 30km/h sebességkülönbség,ez egy 9 órás vezetési ciklus alatt több mint 250km futáseltérés a két jármű között, ez rengeteg. Ez nem fér bele a közúti logisztika számítási hibahatárába és a "ráhagyásra".
Pl a Sparos sofőrök fizetésének jelentős részét az adómentesen adható üzemanyagmegtakarítás adta, nem is nagyon jártal 65km/h-nál gyorsabban az autópályán. Előzni tilos, a haszonjárműforgalom maradéka mert 25km/h-val gyorsabb volt..
Nagyon hülye példa, de menjetek ki az M5-re, minden nap ott kullog a Volánbuszos dabasi meg inárcsi busz 65-tel a sor elején az ország egyik legforgalmasabb autópályaszakaszán...
Ki kell találni mit akarunk, ahhoz kell igazítani a szabályokat, az engedményeket és a büntetéseket majd szigorúan be kell tartatni. Akkor is lesz olyan kretén, aki 89-cel ráelőz a 88-cal haladóra, annak szépen el kell venni a jogsiját 3 hónapra. Pár hónap után kapnánk egy szép homogén, egyenletesen haladó forgalmat a külső sávba, a belsőben meg lehetne újra haladni.
Egyáltalán minek előznek???
6-22 között előzési tilalom van 7.5 t fölött 2sávos pályán meg autóúton. Ja, a "hivatásos" menő sofőrök (tisztelet a kiv.) fingjuk sincs erről. Legjobb, mikor a paraszt az emelkedőn (kapaszkodósáv nélkül) kezd el előzni...:D
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!