Miért nem tudom 2 éves jogsival sem finoman kezelni az autót?
Itt elsősorban is a vezetési technikámnak a hibájára szeretnék kitérni. 2 éve rendelkezem B kategóriás vezetői engedéllyel, egyelőre baleset- és büntetésmentesen, remélem így is marad. A gondjaim mindig a kanyarodással kapcsolatban akadnak. Konkrétan arra az esetre gondolok amikor egyik utcáról szeretnék letérni egy másikra. Tehát a kettesbe kapcsolást követő kormány és autó megfelelő mozgatásával vannak problémáim. Konkrétan ha van berakva valami a csomagtartóba, az biztos, hogy össze fog törni ha én vezetem az autót. És minden egyes kár egy sima, másik utcára történő lekanyarodáskor keletkezik. Igazából annyira nem szoktam nézni, hogy mekkora sebességgel kanyarodok, sokkal fontosabbnak tartom, hogy ne üssek el senkit. Amit tapasztalok az az, hogy nagyon hirtelen csavarom meg a kormányt és a kocsi ránt egyet ilyenkor. Ezen sehogy sem tudok csiszolni. Próbáltam már lassan tekerni a kormányt de akkor meg már az volt a probléma, hogy nem bírta el a kettest a kocsi. Ma egy 20kg-os kütyüt törtem szét, szintúgy az történt, hogy faluban haladtam a megengedettel, majd mikor közeledett a kanyar, jeleztem irányváltoztatási szándékom, beraktam kettesbe a kocsit es nagyjából 20km/h sebességgel ahogy befordítottam a kocsit, kibillent a 20 kilós kütyű és szarrá tört. Egyszerűen annyira csalódott vagyok, hogy ennyire szarul vezetek. Teljesen elhittem, hogy azzal a tényállással, hogy a közlekedési szabályokat betartom és körültekintően vezetek odafigyelve a többi közlekedőre, ezzel elmondhatom, hogy már a 2 éves tapasztalatomat nézve egész jól vezetek. Erre kiderül, hogy olyan hibákat vétek amit oktatóval töltött 10.óra után már nem volna szabad.
Családom is nekem esett, hogy biztosan úgy közlekedek mint a vadállat és el fognak tiltani a vezetéstől. Azt mondják, hogy ezért igazoltatnak engemet annyira sűrűn. Én erre mondom nekik: "Érdekes, mégse kaptam büntetést egyszer sem"
Erre csak az a duma, hogy: "ki tudja mit nyögöl be nekik"
Szerintem nem így működik a rendőrség, hogy bármit ki lehet magyarázni, de mindegy.
Na de eltértünk a lényegtől. Szóval a segítségeteket szeretném kérni, hogy mire figyeljek oda, milyen kanyarodási technikát alkalmazzak, hogy a raktérben elhelyezett cuccok ne induljanak útra?
Még esetleg annyit jegyeznék meg pluszban, hogy turbó dízelt vezetek és ha forgalmi szituációból adódóan 1-esből kell megkezdenem a kanyarodást akkor minimális gáztól is nagyon megugrik az autó. De gázadás nélkül se kanyarodhatok mert akkor meg olyan lassú, hogy sose fejezem be a manővert.
Köszönöm a segítségeket előre is! :)
30 ezer kilóméter kb.
De ezt úgy kell elképzelni, hogy ezt a 30 ezret végig így tettem meg csak általában üres volt a csomagtartó és fel se tűnt milyen durván bánok az autóval.
"Próbáltam már lassan tekerni a kormányt de akkor meg már az volt a probléma, hogy nem bírta el a kettest a kocsi."
Ezt hogy érted? Én kettesben veszem be a 90 fokos kanyart, és még rá is fékezek, mert túl gyors lenne ha engedném.
Turbó dízelt még nem vezettem, de pont dízeleknél nem szokott annyira fulladozni az autó.
Simán elég szerintem a fék is, nem kell kuplungot csúsztatni közben.
Nekem egyszerű 1.6-os szívóbenzines. Ennyitől nem fulladok le.
Ha elkezdene fulladozni, akkor vissza 1, de lehet elég egy kuplung be-ki is.
- törékeny cuccot mindenképp rögzítsd. Nemcsak bénázás miatt borulhat fel, lehet vészfékezés, ütközés stb.
- gyakorlásnak próbáld ki, hogy egy vizes palackot odaraksz a műszerfalra és úgy vezetsz, hogy ne essen le. Így rá fogsz érezni, hogy hogyan kell finoman kanyarodni, fékezni, gyorsítani.
"Amit tapasztalok az az, hogy nagyon hirtelen csavarom meg a kormányt és a kocsi ránt egyet ilyenkor."
Nem a sebességnek megfelelő fokozatban van a váltó, emiatt vagy nagy a motorfék vagy túl alacsony a sebesség (egyik a kettő közül) és amikor gázt adsz neki, akkor ránt egyet.
Az összetörő tárgyakról annyit, hogy feleslegesen írtál róla egy kisebb regényt, a megoldás mindössze annyi, hogy rögzíted valahogyan. Többeknél megfigyeltem már, hogy a csomagtartóba beraknak csúszós felületű műanyagot, hogy védje a kárpitozást, ez is lehet egy forrása a csúszkáló és összetörő tárgyaknak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!