Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Egysávos körforgalomban mi az...

Egysávos körforgalomban mi az ideális nyomvonal? Tanulóautóknál látom, hogy nagyon a külső ívhez tapadva járják be az utat.

Figyelt kérdés
Mindig nézem, hogy mit akarnak annyira kívül, mintha ki akarnának hajtani. Én kissé belülre húzódva autózok, mert ha pl. a 2. kijáraton megyek ki, akkor majdnem egyenes vonalban haladok. Így szoktam meg.

2020. jún. 10. 08:31
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
47%

1. Egy teherautónál az össztömeg sokkal nagyobb mint egy személyautónál. Ha nagyobb íven mennek akkor kevésbé borul a rakomány (meg ők is)

2. Mivel hosszabb a jármű ezért ha túlságosan behúzódik akkor a vontatmány esetleg felfut a körforgalom közepére ami megint boruláshoz vezethet.


Ezért mennek nagyobb íven.

2020. jún. 10. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
71%
KRESZ szerint mindig az út jobb oldalán kell haladni, ezért ez az elvárt a tanulóktól. Én a körforgalom kialakításától függően veszem az íven, általában úgy, hogy minél kisebbek legyenek a kormánymozdulatok.
2020. jún. 10. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim válasza:
52%

Nekem is folyton ezt magyarázta az oktatóm, hogy húzódjak mán ki a szélire.

Mondjuk ennek gyakorlati haszna is van, mert így nagyobb eséllyel nem pofátlankodik be hirtelen elém valaki, holott már ugye a körforgalomban vagyok. Jó szélesen, az a biztos.

2020. jún. 10. 09:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
59%

A kötelező jobbra húzódás miatt van. Gyakorlatilag már-már balesetveszélyesen zavaró, aki ott megy, olyan, mintha a következőnél ki akarna állni.


Normális ember ott nem megy, régi körforgalmak légi felvételein nagyon szépen látszik a jellemző ív. Nem véletlen mennek úgy az autósok.

2020. jún. 10. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
76%

#1: Tanulóautót írt a kérdező, nem teherautót...


Én úgy megyek, hogy az egész ív sugara a legnagyobb legyen

2020. jún. 10. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
54%
Ahogyan barmelyik kanyarban: kicsit levagva az ivet, de nem arkon-bokron at.
2020. jún. 10. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
53%

Tanulóvezető vagyok! Valóban a szélén kell mennünk.

Néha nekem is idétlen, mondja is az oktatóm, hogy húzódjak a szélére.

Továbbá, ha az elsőn hajtok ki enyém a külső ív, és akkor már behajtáskor lehet indexelni, föltéve, ha nem megtévesztő.

Persze ezt általában sokan elfelejtik, így állok a behajtásra várva, skubizom a baloldaliakat, mivel nem indexel ugye azt gondolom eljön előttem, erre kimegy az elsőn. Ezzel csak az a baj, hogy a vizsgán ez bukta, mert feltartom a forgalmat, holott mehettem volna. Az nem hiszem, hogy érdekelné őket, hogy a baloldali tévesztett meg, mert neki már megvan a jogsija.

2020. jún. 10. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
71%
Én a körforgalomban mindig a nem létező íveket használom. ;)
2020. jún. 12. 07:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
100%

A kérdésre: Az ideális nyomvonal, ahogy írtam #4 válaszban az, ami felülről is látszik egy sötétebb sávként. Lényegében a lehető legkisebb ívek, a lehető legjobban levágva, középre húzódva. Ez volt a kérdés.


A legszabályosabb a kötelező jobbra húzódás miatt a külső íven körbedodzsemezés.


Viszont a körforgalom áteresztőképessége akkor a legnagyobb, ha a forgalom benne folyamatosan tud haladni, a belépésnél folyamatosan tudnak fonódni, és kifelé sem akasztja meg semmi a forgalmat.


Viszont a körforgalmak kilép ágában gyakran megáll a forgalom, ha gyalogos megy át. A kilépőnél általában van egy autónyi hely, ami elég arra, hogy egy gyalogos elhaladjon. Viszont ha a gyalogos lassú (öreg, kisgyermekkel van, beszélget, figyelmetlen), vagy több gyalogos jön pár méteres követéssel (amikor nem hajthatsz közéjük), akkor a körforgalom ívéig visszatorlódnak az autók.


Ilyenkor ha a külső íven mész, te is felakadsz rajta, míg a belső íven tovább tudnál haladni. Ha pedig azt látod,hogy a te kijáratodnál épp torlódik a forgalom, még mindig ki tudsz menni a külső részre, hogy ne állj meg keresztben a belső íven.


Szóval a mechanikus szabálykövetés - és a tanulóktól elvárt viselkedés - kifejezetten életszerűtlen.


A KRESZ-t a 70-es években írták, az akkori forgalmi viszonyok között jól működött, de nézzetek meg egy 70-es években készült képet és hasonlítsátok össze a mai forgalommal! Közhely, hogy ma már nem lehet szabályosan végigmenni egy-egy nagyvároson.

2020. jún. 12. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
Csak tudnám, hogy miért lettem lepontozva? (A 7-es válaszoló)
2020. jún. 12. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!