Igaz, hogy kötelező lesz a bringás jogsi?
Látom lepontoztátok a 8-as válaszomat, azaz nem ment át az üzenetem.
Tehát rövidebben:
- Több millió embert levizsgáztatni drága.
- Sokkal olcsóbb, ha felmenő rendszerben 20-30-as , azaz iskolai osztálynyi csoportokban tanítjuk és "vizsgáztatjuk" őket, mondjuk témazáró dolgozat keretében.
- Nem elég önmagában a vizsga, ha valaki nem veszi komolyan a megtanult szabályokat és nem méri fel a megszegésük jelentette kockázatokat.
Sokan nem tudják a bringás jogsi lényegét.
A lényege az, ha nekem van bringás jogsim akkor nem kell használnom a kerékpáros utakat.
Tehát ha most mindenkinek lenne ilyen jigsija, akkor az összes autós köpködne, hogy takaródjanak már le a járdára.
"Én nem szeretném, ha azt a közpénzt, amiből mindenkinek hatékonyan meg lehetne tanítani már az általános iskolában a közlekedés alapvető szabályait, inkább valami túlbürokratizált rendszer kiépítésére és fenntartására költenénk el."
Jelenleg épp stadionokra és "labdarúgásra" költik. Szerintem annak egy részét nyugodtan költhetnék a gyermekeim kresz-oktatására. Vagy a tiédre.
"Nem beszélve arról, hogy az egészet hogyan illesztenéd hozzá ahhoz, hogy a bicikli egyik fontos előnye a rugalmasság - márpedig ha hetekig kell utánajárni egy papírnak emberek millióinak, az minden, csak nem rugalmas."
Az autó is rugalmassága miatt lett népszerű, oszt' mégis kell hozzá jogosítvány. Ráadásul a jogsit az életben egyszer kell megszerezni (akár 12 évesen bringára), utána már rugalmaskodhatsz halálodig.
"Arról nem is beszélve, hogy mennyi autós okoz halálos balesetet érvényes jogosítvánnyal a zsebében... Tényleg a papíron múlna a biztonságos közlekedés?"
Szerinted mennyi baleset lenne ha az autósoknak sem kéne jogsi? Szerintem ici-picivel több.
Nem azért kell jogsi az autóra - és nem azért kéne jogsi a kerékpárhoz sem -, hogy bonyolultabb legyen az életed, hanem hogy megismerd a szabályokat, amik segítenek életben maradni.
Nagyon szép dolog, hogy én, autósként, jogsival vigyázzak a te nyomorult életedre, mikor kerékpározol. De ha neked fogalmad nincs a kreszről, akkor úgy jársz, mint az az idióta akit kb. 8-9 éve csaptam el, mert minden jelzés nélkül beszédült elém, mert ő átvágyódott a balra kanyarodó sávba. A jobbra kanyarodóból. És pont nem érdekelte, hogy a kétszer három sávos úton más járművek is közlekednek, vagy tán azt hitte, majd vigyázunk rá.
Majdnem meghalt.
És miközben kerekesszékben hordta a családja a gyógytornászhoz, hogy megtanuljon újra járni, még az autómban okozott - jelentős - anyagi kárt is fizethették két és fél éven keresztül részletben, mert olyan rendes csávó vagyok, hogy beleegyeztem a részletfizetésbe.
A csórikámnak - 25 éves létére - nem volt semmilyen jogsija, ergo a kreszt sem ismerte. Pedig ha ismerte volna, talán megúszta volna. Például lehet, hogy nem tekert volna ott, ahol tilos neki, vagy körülnéz, vagy legalább jelzi, hogy mit akar...
Marha jó helye lenne annak a pár adóforintnak, ha stadion meg futballakadémia helyett legalább a legalapvetőbb közlekedési ismereteket megtanítanák MINDENKINEK, aki kiteszi a lábát az utcára.
@16: senki nem mondta, hogy nem.kell ismerni a szabályokat. Tudomásom szerint a közlekedésben való részvételnek ez az egyik feltétele.
A kérdés a kerékpáros jogosítványra vonatkozott, ami ettől teljesen független. Ráadásul nemcsak feleslegesb de kegyenesen káros is. Ugye senki nem képzeli, hogy a nyolcvanéves Mariska néni majd elmegy jogosítványt szerezni, hogy el tudjon menni a piacra...
Arról nem is beszélveh hogy a vezetői engedély nem garancia arra, hogy az illető ismeri -pláne hogy be is tartja- a szabályokat; mint ahogyan bárki ismerheti a közlekedési szabályokat anékül, hogy lenne jogosítványa.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!