Autópályán ilyen helyzetben mi az ésszerű lépés?
Autópályán mentem, észrevettem, hogy a gyorsítósávon jön egy kocsi lomha sebességgel. Éreztem, hogy ez nem lesz jó, így be akartam menni a belső sávba, de ott jöttek. Felgyorsítottam, hogy lehagyjam, ám ő is ekkor rálépett a gázra. Én lassítani kezdtem, hogy elém tudjon jönni és felhajthasson, de ő tovább jött a gyorsítósávban. Ekkor újra gyorsítani kezdtem, hogy lehagyhassam, de mikor az autóm eleje szinte mellé ért indexelni kezdett és rám húzta a kormányt. A belső sávban szerencsémre épp akkor hagyott el egy kocsi így az utolsó pillanatban be tudtam oda húzódni, szinte már ő tolt át, azaz előle menekültem hogy elkerüljem az ütközést.
Nyáron mikor egy ismerősöm mellett ültem ugyanez a szituáció lejátszódott.
Mi az amit a legérdemesebb ilyen esetben tenni?
Rosszul mérted fel a helyzetet.
Ha lassítassz avagy gyorsítassz akkor azt csináld következetesen.
Nem hol gyorsítani hol meg lassítani kelle, mert nagyon megzavarod a többi közlekedőt.
előre kell látni, és behúzódni a belső sávba. probléma megoldva. ha te 130-al mész, akkor az már legyen a belső sávban haladónak a gondja, hogy te időben kimentél elé, hogy fel tudjon jönni a másik fél a pályára.
sokan csinálják ezt kamion előzésnél is. mennek mögötte, közelednek hozzá, fokozatosan lassítanak, de nem mennek be, mert jajj jönnek...aztán persze, amikor már a kamiontól 10 méterre vagy és 95-100-al mész, már érthető, hogy nem fogsz kivágódni a belső sávba...
Ha be akarod engedni magad elé, akkor lassítasz meg villantasz neki, ha a lassításból nem veszi rögtön az adást. Ha egyébként még túl lassú, akkor felesleges beengedni azelőtt, hogy felvenné az autópálya-tempót. Ha meg nem akarod magad elé engedni, akkor viszont egyértelműen gyorsítasz és szépen lehagyod. Na, de ha nem tudod lehagyni, akkor viszont elég jó már a sebessége ahhoz, hogy simán beengedd magad elé, vagyis nincs min gondolkozni, elveszed a lábad a gázról és engeded besorolni.
Egyértelműen és következetesen kell ezt csinálni, különben egyikőtök sem fogja tudni, mire készül a másik, aztán a töketlenkedésnek egyszer csak baleset lesz a vége.
Néha vannak ilyen helyzetek.
Nekem olyan volt, hogy berobban jobbról 100+ sebességgel, én 110-el megyek (M0) elkezdek lassítani, hogy beférjen, mert nem tudtam kisorolni, erre ő is lassít. Kocsimba nincs erő sem, így csak lassítani tudtam, ő is lassított, végén megállt vészvillogóval én meg vagy 40-ről gyorsíthattam vissza.
Igaz ekkor még kezdő vezető voltam.
Mostanra én is úgy vagyok, előre figyelem/tudom mikor van le-fel hajtó, és előre kisorolok. Tény, hogy vezetésnél legrosszabb a bizonytalanság, amikor nem tudod "kitalálni" mit akar a másik de legalább nem is azt csinálja amit gondolsz, hogy csinálni fog hiszen még ő sem tudja.
#3 Jól írta. Ha gyorsítasz, akkor lépj oda rendesen és besorol mögéd. Ha lassítasz, hogy beengedd, akkor ne városi követési távolsággal számolj és jelezd, hogy beengeded.
De a kettőt ne kombináld, ne gyorsíts majd lassíts vagy fordítva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!