Ha a mögöttem jövő autó levakít, hogy tudok neki
jelezni?
Leveszed a lábad a gázról és jobbra villogsz. A tahója majd szépen megelőz.
Viszont a hátsó lámpákkal nem tudsz kezdeni semmit, mert a marha autógyártók már ott is telerakják giccsfénnyel, ami úgy ahogy írod, kiveri a mögöttes szemét.
2020. jan. 25. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
12/18 A kérdező kommentje:
Üres és kézifék = nem fogsz előre pukkanni, ha hátulról meglöknek netán, és a mögötted lévő szemét sem égeted ki. Automatánál szintén járható út, nem hagyja D-ben, kiveszi N-be és ha gurul kézifék. Plusz, ha lejtőn, emelkedőn áll meg az ember, így lehet elindulni anélkül, hogy a hátsóba belegurulnál. Hasznos az a kézifék. Télen persze begagyhat, óvatosan kell használni, de amikor lehet, akkor miért ne... Egy mozdulat az egész.
Azt rögzítőféknek hívják.
Ha te menet közben behúzod a kéziféket akkor nagyon nagyon sok eszed van.
2020. jan. 27. 00:17
Hasznos számodra ez a válasz?
Rosszul tudod.
Az automatán az N fokozat nem arra van, hogy minden lámpánál abba tedd át a váltót. Az automata arra van kitalálva, hogy indulás előtt berakod D-be, amikor megérkezel P-be és kézifék.
Ha neked ez ekkora probléma, akkor szerintem érdemes lenne egy szemészt felkeresni.
(A ködlámpás meg rosszul beállított tompított/reflektor részt megértem)
2020. jan. 27. 06:59
Hasznos számodra ez a válasz?
Egyébként most már értem, hogy miért nyomják sokan azt a retek féket amikor sík úton állnak a lámpánál. Azok az automata váltósok. A féklámpáik tényleg kißasszák a 3 méterre mögötte álló szemét. Megoldás lehetne, ha a hülye autógyárban úgy írnák meg a szoftvert, hogy 5mp-es állás után automatikusan leveszi a fényerejét mondjuk 25%-al. Szépen lassan, nem azonnal. Ha gurul a kocsi, akkor persze nem. (Ha a vw-es trükköt meg tudták csinálni, ez egy teljesen sima ügy)
2020. jan. 27. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
16/18 A kérdező kommentje:
Igen, a rögzítőfék a gépjármű álló helyzetének biztosítására való.
Dehogy húzom be a kéziféket menet közben, hol olvastad ezt?? Szerintem egyértelműen leírtam, hogy ÜRES ÉS KÉZIFÉK. Ebben hol van a menet közbeni kézifék használat? Kicsit olvassunk már figyelmesebben.
Nem azt írtad, hogy megállás után...
2020. jan. 27. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
Ha automatával vagyok, akkor én is a féken állok, nem tesz jót a váltónak, ha mindig kivesszük üresbe, a lehető legkevesebbet kell használni. A legtöbb ember amúgy kézi váltós kocsival is nyomja a féket lámpánál, én is. Valaki meg még a zebránál is behúzza a kéziféket. Én azt nem szoktam használni, parkolásnál se, csak ha járó motorral várakozok, vagy ha tudom, hogy mikor fog váltani a lámpa, és van addig legalább 1 perc. Ha mögöttem jönnek sötétben, az engem is zavar, legtöbbször megelőznek, ha nem, akkor meg kirakom az indexet jobbra, és lehúzódok.
2020. jan. 28. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: