Az úton előztem, rosszul mértem fel, éppen hogy sikerült megúszni, de mert aki velem szembe jött semmit de semmit nem tett azért, hogy elkerüljük az ütközést, se lassítás se mást miért mintha direkt várta volna, hogy a balesetet, miért?
Jó hogy szinte mindenki ilyen tökéletes és sosem hibázik.
Eltekintve egy fizikailag ideális esettől ahol van a végtelen egyenes út, 3 jármű és azon kívül semmi, próbáljátok egy kicsit a valós életbe helyezni a történetet.
Nem tudni hogy milyenek voltak az útviszonyok, milyen a sofőr lelkiállapota, stb.
A kérdező hibázott, a legjobbakkal is előfordulhat (szerintem).
Jött ilyen tanács, hogy lassítson és húzódjon vissza az előzni próbált autó mögé, de ez sokszor kivitelezhetetlen hiszen lehet másik autó is az előzni próbált mögött aki biztosan nem számít arra hogy beleugrasz a fékbe és berántod elé a kormányt. Ha még a másik mögött vagy akkor rendben hogy visszafékezel a tempójára, de hogy lassabban haladj a szembejövő sávban mint a többiek jobboldalt? Aki ilyet talál ki, az maximum a GTA-ban vezetett.
A válaszok között is látszik, sajnos sokan úgy gondolják hogy ha hibáztál, akkor dögölj meg. Meg kell mutatni hogy kiállunk magunkért, mi nem csicskulunk be másnak, jogunk van a sávunkban a sebességhatárt betartva haladni és erről a jogról semmiért sem vagyunk hajlandóak lemondani, hiszen az azt jelentené hogy ő "nyert". Ez nagyon rossz felfogás, de látni az utakon hogy mennyi önjelölt rendőr van aki nevelni próbálja a népet.
Egyik legmaradandóbb történetem: Még friss jogsis volt az öcsém, egyik alkalommal sötétben előzni akart. Szembe semmi, kanyar messze volt, mondtam hogy szúrjon egy 3-ast aztán tapossa neki. Tapasztalatlan volt, gondolta ha nem jön senki akkor jól ráérünk, nem kell kitaposni a kocsi lelkét, így 5-ösben kezdte a manővert. A kamion felénél járhattunk amikor szembe feltűnt a kanyarból egy autó, 3-as kövérgázzal még kényelmesen belefért volna, de 5-ösben nem gyorsult eleget az autó és elég necces volt így. A szembejövő annyit tett hogy elkezdtett reflektorozni mintha a fénynek lenne valami szívó hatása és emiatt gyorsabban befejezhettük volna a manővert, holott csak annyit ért el hogy sokkal kevesebbet láttunk az útból. Az ő sávjában... Kb 100-zal haladva felé... Jár a keksz...
Ez van amikor 2 hlye találkozik, a különbség hogy az öcsém azóta több 100ezer km-t vezetett és sok tapasztalata van, aki olyan kretén mint a másik volt, nem gondolom hogy egy amőba szintjéről sokat lehet fejlődni.
"Jött ilyen tanács, hogy lassítson és húzódjon vissza az előzni próbált autó mögé, de ez sokszor kivitelezhetetlen"
Sehol nem tanítanak olyat, hogy ha veszélyes szituáció alakul ki, akkor taposs bele még jobban a gázba. Az egy bizonytalan helyzethez vezet (vagy sikerül vagy nem) és a kimenetel is súlyosabb, ha mégsem jön össze. Arról nem is beszélve, hogy a szembejövőnek így még annyi esélyt sem ad a cselekvésre, mintha befékezne előtte.
#23
Remélem csak áramot vezetsz, autót nem.
A kormányrángatás, satufékezés a legveszélyesebb. Hirtelen csinálod, a másik nem számít rá, hirtelen kell reagáljon az új helyzetre, sosem jó.
Ez nem úgy működik hogy TE hibáztál, neked kell helyrehoznod. Ez úgy működik hogy valaki hibázik és mindenki beletesz annyit amennyi kell azért hogy ne legyen tragédia, sőt ha lehet akkor a rendőrökkel se kelljen 1 órát matekozni hogy akkor mi is történt.
Azt ugye leírtam hogy sokszor vannak még az előzendő autó mögött, nem szerencsés besatuzni és elé rántani a kormányt, na meg ilyen helyzetben szerintem nem is az a legnagyobb gondja a sofőrnek hogy a tükörben távolságokat mérjen fel.
Neked és az előzött autónak azért kell segíteni és nem a hibástól vàrni a megoldást, mert mi van ha nem tudja megoldani és:
-ilyedtében az előzöttre rántja a kormányt
-ilyedtében az árokba rántja a kormányt (tudom, leszrod, dögöljön meg)
-te az utolsó pillanatban satuzol és hátulról beléd szállnak
-te az utolsó pillanatban félrerántod és a mögötted jövő bamba ütközik a hibás féllel
-a hibás fél utolsó mentsvárként az általad ajánlott "zseniális" megoldást választja, satuzik és tényleg berántja valaki elé a kormányt
Tedd félre a 0 Ft-ot érő büszkeségedet, kapcsold ki a tempomatot néhány másodpercre, majd gyorsíthatsz az eredeti sebességedre. Ez természetesen igaz az előzőtt birkára is.
A lassítás és a satufékezés nem ugyanaz.
Bontsuk két szituációra a leírtakat:
1. Ha már elhaladt az előzött autó mellett: Akkor azt mondom húzza rá a kormányt az előzött autóra, hiszen balesetet már nem tud okozni vele, feltéve, hogy azonnali lassítás helyett hagyja kigurulni, hogy kialakuljon a biztonságos követési távolság köztük.
2. Ha még nem haladt el az előzött autó mellette: Akkor azt mondom, fékezzen erősen (megint hangsúlyozom: erős fékezés nem satufékezést jelent) és soroljon vissza mögé. Ebben a szituációban szvsz ez az egyetlen helyes magatartás. Olyan nincs, hogy nem tud visszasorolni, hiszen a két autó nem fogja egymást olyan kis távolságon belül követni, hogy ne férjen be közéjük. Az alternatíva, hogy taposson a gázra... Na és akkor mi lesz, ha mégsem sikerül? Kicsit emelkedik az út és nem úgy gyorsul, mint ahogyan várná? Akkor már nem tud korrigálni, vagy árokba rántja a kormányt 90+ km/h-val vagy frontálisan ütköznek.
#25
Te nagyon okos vagy.
1. szituációd: befejezted az előzést, menj be a másik elé. Hmmm
2. szituációd: tehát ha a hibás autó lendületben van, gyorsabb mint az előzendő (hiszen előz, nem versenyeznek) és így sem tudja befejezni az előzést, akkor szerinted nem kell satuznia? (ha a te buta megoldásodat választja)
Melyik része nem világos hogy ez az egész kialakult szituáció egy enyhe gázelvétellel megoldható?
Két hülye = frontális halál.
Ezt most megúsztad. Tanulj belőle...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!