Forgalomtechnikai hiba okán bekövetkezett balesetet ki téríti meg?
Arról sincs rendőrségi közlemény, amikor cserbenhagyásos gázolásnak voltam a szemtanúja. Attól még megtörtént.
Milyen KRESZ szabályt kellene alkalmazni, ha szabad jelzésen behajtok a kereszteződésbe, de mindenki más is?
Ui.: Közben eszembe jutott egy megtörtént eset, így talán közérthetőbb lesz, amit mondani szeretnék.
Ha elromlik a sorompó és órákig pirosat mutat, nem mehet át senki rajta, hiába tudják, hogy elromlott. Miért? Mert ezt mondja ki a KRESZ. Itt volt, hogy a reggeli csúcsforgalomban adta be a pirosat a vasúti átjáró, amit csak 5 km-es kerülőúttal lehetett volna kikerülni, ezért a kerékpárosok úgy döntöttek, hogy nem várnak, inkább átmennek... A túloldalt egy sorban álló rendőr rögtön ki is vette őket igazoltatásra. Egy elromlott zöld lámpa teljesen ugyanez. Hiába ad hibásan minden útnak zöldet, attól még nem okozhatnak balesetet a közlekedésben részt vevők.
Nem ugyanaz. A sorompo tilos jelzesen atkelni szabalytalan. A KRESZ-ben nincs olyan, hogy, "de ha elromlott es tevesen mutat pirosat".
A zold jelzesre meg at szabad hajtani. Lehet csurni-csavarni a KRESZT-t, de nem realis, hogy mindig minden keresztetzodesben a zold lampanal ugy hajtsak be, hogy meg tudjak allni, ha valaki keresztezi az utamat. Ha pedig nem ugy hajtok be, es a masik sem, akkor elkepzelheto, hogy osszeutkozunk.
Nick, a sorompó helyi beállítástól függően 10-20 percen belül “zavarba esik”, azaz hibajelzès küldése mellett elsötétül, pontosan azért , hogy hiba esetén ne vágja ketté a várost, ha már a funkcióját időlegesen úgysem tölti be.
Forgalomtechnikai hiba sokféle lehet, pl hibás vagy hiányos, esetleg ellentmondó táblakihelyezés, rossz vagy lekopott felfestés vagy terelés esetén matricázás. Egy időben pl az M3-ason Gödöllőnél egy terelésnél a külső sáv és a gyorsítósáv érdemi jelzés nélkül olvadt össze úgy, hogy mindkettő lassan szűkült és a macisajt ettől a ponttól igen messze volt felállítva, továbbá egyik sáv megszűnése sem volt előjelezve. Törtek a tükrök, szóltak a dudák. Persze jogilag az a hunyó, akinek a macisajt szólt, de a 300 mèterrel arrébb lévő táblát és a sávok összefonódását nem volt nehéz két teljesen különálló forgalmi helyzetként kezelni - és akkor máris a jobbról érkezőé az elsőbbség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!