De tényleg, miért kell vizsgázni úrvezetői jogosítványhoz eü. És műszaki ismeretekből?
"...így 2027-ben zömmel már ilyeneket lehet kapni használtan is"
És ez hogy jön ide?
Ma is még rengetegen F astrákkal, meg 3-as golfokkal járnak, amikben még ABS, légzsák se nagyon van.
De elmondom, hogy a 2017-es évjáratú céges autómban sincs se automata fényszóró, se TPMS.
Pár hete is egy lánynak én szóltam, hogy majdnem felnin megy, mert észre sem vette, pedig kb. 2010-es Fordja volt. Én cseréltem ki a kerekét, mert azt sem tudta hol az emelő és a pótkerék a kocsijában.
"Akinek nem ilyen, ez azt jelenti, hogy lassú sebességnél könnyen forgatható, nagyobb sebességnél egyre nehezebben a növekvő sebesség arányában."
Te hogy a francba szereztél vezetői engedélyt!
Nem azt kell nézni a kormánynál, hogy milyen könnyen forgatható! Holtjáték, és egyáltalán elfordul-e a kerék.
Féknél jártam úgy, hogy elvágták a fékcsövem, és ha nem tűnik fel a folyadék a kerék mellett, akkor szär van a palacsintában!
Olvasom a hírekben, hogy a hétvégén 167 személyi sérüléses közlekedési baleset történt, köztük 17 halálos.
Ez így nem mehet tovább. Tényleg szigorítani kell a forgalmi vizsgát, legalább tízszer rohangálják körbe a vizsgaautót, melyik kerék lapos, és feltétlenül rángassák meg a kormányt minimum háromszor.
Végül: az új gyártású személygépkocsikon 2012-től kötelező alapfelszereltség a menetfény, 2015-től pedig kötelező minden úgy gyártásún alapfelszereltségnek a TPMS. (vagyis fönti hozzászóló autóját 2015-tőlrégebben gyártották, legfeljebb a magyarországi első forgalomba helyezése lehet 2017-es)
Miért kell(?) a forgalmi vizsga megkezdése előtt körberohangálni a vizsgázónak a kifogástalan műszaki állapotú vizsgaautót? Mert 60 éve is ezt az ellenőrzést kellett elvégezni.
Ugyanis abban az időben még sok gépkocsiban volt egykörös fékrendszer, a kormányművek orsós, golyópályás stb. megoldásúak voltak, amiket lehetetlen volt holtjáték-mentesnek kialakítani, és olykor után-állításra szorultak, amit maga a sofőr is elbírt végezni egy csavarhúzóval. A szerkezetek anyagminősége a maiakéhoz képest jóval gyengébb volt, hamarabb koptak, pl. általában 100 ezer kilométer fölött már hengerfelfúrás és nagyobb méretű dugattyúcserék váltak esedékessé, mert hengerovalitás miatt elszállt a lóerő.
Ma már teljesen bohóckodás az indulás előtti körberohangálás, a műszerfal tele piktogramokkal, 60 éve legfeljebb egy piros kis lámpa jelezte az elégtelen olajnyomást, és a kilométerórán 120-as jelzés volt a legmagasabb érték, és háromsebességes - 1 hátramenet - kormányváltó se volt ritka .... na ebben a korban kellett és valóban kellett körbenézegetni az autót a diagonális belső gumis kerekekkel együtt, amikor a szelep simán a rossz minőség miatt a belső gumin fals levegőssé válhatott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!