Miért csinálják ezt? Szabályos ez így egyáltalán?
Adott egy 2x2 sávos gyorsforgalmi út. Egysávos körforgalomban végződik, így még a körforgalom előtt egybe olvad a két sáv, méghozzá a belső szűnik meg. Általában (legalábbis amikor én arra megyek) sokan vannak arra felé, főleg kamionok, így a külső sávban kialakul egy viszonylag hosszú sor. A belső szinte üres, de ha akár csak egy autó is megpróbál előre menni a belsőn, mindig akad egy önkéntes kamionos vagy kisteher, aki behúzódik félig a belsőbe, nehogy véletlen el lehessen mellette menni. Nem lenne egyszerűbb, ha haladna mindkét sor, és mindenki beengedne egy autót, majd menne? (Azt hiszem, ezt hívják zipzár-elvnek.) Miért csinálják? Miért kell parasztnak lenni?
Eddig még annyira nem is zavart, de ma amikor bementem a belsőbe, már majdnem a vége volt (kb. 50 méterrel előtte), egy kisteher szándékosan bevágott elém, de úgy, hogy satuznom kellett hogy ne verjem telibe. (Nem mentem gyorsan, 30-40 km/h lehetett.) Majd miután bejött elém, én kimentem a helyére a külsőbe, ő pedig leszorított, le kellett mennem a leállóba. Ezek után már kezd elegem lenni ebből az egészből, érdekelne ennek a "sávfoglalósdinak" a miértje. Valaki tudja esetleg?
Pedig a zipzár elnek az a lényege, hogy mindkét sávban áll a sor és egyesével engedik be egymást az elején.
Ez jól is működhetne, ha nem lennénk emberek. Két kamion + követési távolság a körforgalomnál az olyan 36-38 méter, ez 6 személyautó. Ha feltorlódik a sor akkor a külsőből csak az látszik, hogy sokkal gyorsabban megy a belső és ettől idővel mindenkinek eldurran az agya. Ha a belső sávban nem összefüggő tömött sort alkotnának, hanem darabra ugyanannyi jármű lenne ott is mint a külsőben akkor baromi jól menne a dolog, csak akkor a belső sávban 17 méteres követési távolságot kellene tartani. Na ilyet még ember nem látott a Földön :D
Ha valaki még időben váltana sávot, még akár fékezéssel is beengedem.
Ha valaki viszont a 100 méteres kocsisor mellett megy el, hogy majd ő így előz, és egyszerre beengedik a legelején, felejtős, nem fogom beengedni, úgy, hogy én kivártam a sorom, ő meg soron kívül megy.
Jókat szoktam derülni, ha valaki "fedezi" a másik sávot, végül is valahol igaza van!
ezért tart itt az ország
"dögöljön meg a szomszéd tehene is" mentalitás
Aki a “sávot fedező” pàrtján áll, az még soha nem vezetett idegen helyen, ahol fogalmad sincs, hogy a belső sáv el fog fogyni és azért áll a külső? Én például meg nem mondom, hogy ilyen helyen valaki csak pofátlankodik vagy egyszerűen nem ismeri a helyet.
Erős teherforgalomban nyilván nehèzkes a cipzárelv tartása, de egymás segítésére kellene törekedni és nem veszélyeztetni, mint a kisteheres tette.
Azért csinálják, mert a valóságban a zipzár elv nem működik, nem tartja be senki.
A kamion meg lassú, kicsi a gyorsulása így eléjük folyamatosan vágnak be a pofátlanabbak akkor is, ha egyet már ő beengedett. Így előáll az a fura helyzet, hogy megmaradó sáv feltorlódik, a megszűnőben meg lehet haladni.
Nézd meg az M0 tereléseket mostanában. Ott tökéletesen látszik ez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!