Szeretnék bicikli futárkodni. Milyen biciklit ajánlotok?
Gyakorlatilag bármilyen kerékpárral lehetb a gyakorlatban úgyis összeállítod magadnak az ideális gépet.
De általánosságban outi geometriájú, könnyű acélváz (CroMo), outi jellegű kerekek (a 28-622 Continental SportContactnak komoly kultusza van); minél kevesebb meghibásodásra hajlamos alkatrész (sokaknál előbb-utóbb lekerülnek a váltók sőt rengetegen fixivel nyomják)...
Gyakorlatilag ehgy HC városi romboló erre a célra is ideális...
Elöl legyen teló, meg rugós a nyereg.
Az izületeidre még szükséged lesz 30-40 év múlva is.
Persze lehet országúti vázas fixivel bohóckodni, csak az egészségügyileg erősen véleményes, a közlekedésbiztonságról ne is beszéljünk...
Váltó nélkül el lehet lenni, ha csak Pest belvárosában mész, de ha Budára kell menni, vagy kicsit hosszabb távra, akkor ki fogod köpni a tüdőd váltó nélkül.
A gumiszéleség 35 körüli a legjobb, "hagyományos" mintázatú, tehát nem bütykös, és nem is országúti slick. Ezt elég 4 barra fújni, nem csapja szét a felnit az első benézett kátyú sem, és esőben is tapad.
Defekttűrős külsőt vegyél. Igaz, hogy nehezebb kicsit, viszont kb semmi nem megy át rajta, csak kifejezetten szerencsétlen esetben. Nekem a schwalbe marathon plus nagyon bevált. Bár nem futárkodok, de bicajjal járok minden nap. 12 éve ilyen gumit használok (3. garnitúra) azóta nem volt külső defektem. Egyszer félrecsúszott a felniszalag, az ellen nem véd :)
A bicaj legyen minél könnyebb, de persze testsúlyhoz mérten. Ha 90 kiló vagy, nem számít +2 kiló a cangán, ha 50 kiló vagy akkor nagyon megérzed :)
@2: az látszik, hogy nem vagy futár...
"Elöl legyen teló, meg rugós a nyereg." -miért legyen teló? Nem fogy egyenetlen terepen akkora sebességgel száguldozni, ahol az a pár másodperc számítana, amit a teleszkóppal elérhető nagyobb sebesség biztosíthat. Ezzel szemben jóval nagyobb a tömege, mint a merevvillának, rosszabb az irányíthatósága, sérülékenyebb, párezer kilométerenként igényli a generálozást és a kerékpár árát is megduplázza... Ennyi valóban létező hátrány mellett a gyakorlatban kihasználhatatlan előny nem indokolja a használatát. Avagy a gyakorlatban ez az első alkatrész, amitől a futárok meg szoktak szabadulni.
"A gumiszéleség 35 körüli a legjobb, "hagyományos" mintázatú, tehát nem bütykös, és nem is országúti slick. Ezt elég 4 barra fújni, nem csapja szét a felnit az első benézett kátyú sem, és esőben is tapad." -a 35 mm városban a felső határ. De a 4 bar igen kevés. A snakebite és a gördülési ellenállás miatt 5-5,5 bar alá nem érdemes menni. A mintázatnak pedig flaszteren nem sok szerepe van, a gördülési ellenállást viszont növeli.
a telót az izületek miatt írom, látom nem sikerült rendesen elolvasni.
teló nélkül a csuklód és a derekad is szarrá megy.
ha ennyire szarul fizet a futárkodás, hogy az apró költségek ennyire számítanak, akkor inkább beszéljük le a srácot róla....
22 éve bringázom, telós bringát csak négy éve hajtok. Csuklóm, derekam egyben, golyók megvannak, fiam szépen nő.
Annyir azért nem kell ezt túldramatizálni.
A fufáriknak pedig az a legideálisabb bringa, ami aránylag könnyű, haladós és minél problémamentesebb és költséghatékonyabb.
Taxiban is vannak bejáratott autótípusok és vannak olyanok, amiket elvétve sem látsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!