Az elektromos autók terén mikor lesz olyan, hogy 10 perc alatt feltölt 10 százalékról 100-ra, illetve 1000 km lesz a hatótávja?
Véleményem szerint, ezek a paraméterek kellenének ahhoz,hogy tömegesen elterjedjenek.
Amit jelenleg kínálnak, az egy vicc.Rétegmodellek, amit jobb módú, zöld nézetekkel rendelkezők vesznek.
A jelenlegi autómnak, 1000 km feletti a hatótávja és negyed óránál többet nem szoktam a töltőállomáson eltölteni.
Ha vennék egy elektromos autót, akkor az számomra visszalépés lenne.Sokat megyek, nem szeretném heti 3 alkalommal órákat a töltőállomásokon tölteni.
Vezeti nem rossz egy ilyen autót, viszont a hatótáv és a töltési idő egy vicc kategória még a drágábbaknál is.
De rengeteg tönkrement akku sincs.
Egyébként az autókban már nem használható akkuk még nagyon sokáig tudnak működni a csúcserőművek kiváltására alkalmas akkutelepekben. A BMW-nek van ilyen koncepciója, egyetlen problémájuk az volt vele, hogy nem keletkezett elegendő elhasznált i3 akku, így újakat kellett beleépíteni. Egyébként a teljesen tönkrement akkuból vissza lehet nyerni minden összetevőt, és a kinyert anyagokból új akkut lehet készíteni. Tudsz esetleg olyan technológiáról, ami szén-dioxidból és vízből benzint tud csinálni?
"Tudsz esetleg olyan technológiáról, ami szén-dioxidból és vízből benzint tud csinálni?"
Hát szénből (a szén-dioxidban ugye van) szintetikus üzemanyagot már a világháború alatt is csináltak a németek, de azért ezt az aksi újrahasznosítást hagyjuk már. Igazából még csak tervek vannak rá, a gyakorlatban meg soha sehol nem csináltak belőle semmi hasznosat, a közelében sincs a koncepció annak, hogy bármilyen pirinyó erőművet kiváltsanak. Az ipari mértékű villamos energia tárolást nem aksikkal szokták megoldani. Az újrahasznosítást sem erőlteti senki, mert nem éri meg.
#22: A csúcserőműveket a mai technológiás akksival kiváltani is teljesen esélytelen.
A mechanikus vagy termikus tárolásra kéne jobban rámenni, mert abba tényleg lehet szabad szemmel is látható energiát tárolni.
#21
Megoldás van csak energiaigényes, bár pont nemrég találtak egy ultrahangos megoldást ami sokat gyorsít, egyszerűsít az eljáráson és még kevesebb energiát is igényel. A helyzet az hogy kevés az újrahasznosítandó akkumulátor, emiatt nincs meg az a piaci verseny ami ezt előre lendíti. Nem fognak felépíteni a világ több pontján óriási újrahasznosító csarnokokat, szotyiért évekig tökéletesíteni az újrahasznosítási folyamatot majd ezt elrakni egy széfbe hogy majd valamikor szükség lehet rá ha nem változik az akkutechnológia. Hidd el ha eláraszt minket a rossz akku akkor majd lesz aki újrahasznosítsa, de egyelőre aranyárba adják a bontott “szar” 10 évest is.
#23
Szintetikus üzemanyag, az 🤣🤣
Kösd meg a levegőből a szenet, erre még nincs olyan eljárás ami több szenet köt meg mint amennyit a levegőbe ereget az ehhez szükséges energia megtermelése. Ebből utána készíts üzemanyagot amit rossz hatásfokkal elégetsz és ugyanúgy a városban az emberek orra alá nyomsz ezzel súlyosan károsítva az egészségüket.
Egyébként Musk 100millió dollárt fizet az eljárásért amivel ki tudod vonni a szenet a levegőből. Csak úgy mondom…
#24
Ausztráliában már működik, az akkuk nyugdíjba küldték a csúcserőműveket mert gyorsabban tudtak reagálni az ingadozásra. Ettől függetlenül nem vagyok semmi jónak az elrontója, ha a mechanikus vagy termikus tárolás annyira jó akkor hajrá, nekem csak annyi a fontos hogy látható legyen a fejlődés. Nem ragaszkodok foggal-körömmel sem az elektromos autókhoz sem az akkumulátorokhoz. Csak ha ennyire jó a mechanikus és termikus energiatárolás akkor miért nem terjed?
"Kösd meg a levegőből a szenet, erre még nincs olyan eljárás ami több szenet köt meg mint amennyit a levegőbe ereget az ehhez szükséges energia megtermelése. Ebből utána készíts üzemanyagot amit rossz hatásfokkal elégetsz és ugyanúgy a városban az emberek orra alá nyomsz ezzel súlyosan károsítva az egészségüket.
Egyébként Musk 100millió dollárt fizet az eljárásért amivel ki tudod vonni a szenet a levegőből. Csak úgy mondom…"
Pont ugyan ennyire nincs jelenleg gazdaságos megoldás az aksik újrahasznosítására, ezért is kerül mind veszélyes hulladékként a szemétbe, évtizedek óta :)
"Csak ha ennyire jó a mechanikus és termikus energiatárolás akkor miért nem terjed?"
Csak és kizárólag ezt használják, sokkal elterjedtebb mint az aksis technológia, csak épp ez is hasonlóan alacsony hatásfokú. A sz..rnak egy pofon. Az aksis hol is működik a valóságban? Ausztráliában van valahol valami kisváros mellett egy ilyen giga aksitelep ami talán pár másodperces ingadozást tud kiegyenlíteni a kisvárosban. Ez lenne a jövő? :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!