Az elektromos autók terén mikor lesz olyan, hogy 10 perc alatt feltölt 10 százalékról 100-ra, illetve 1000 km lesz a hatótávja?
Véleményem szerint, ezek a paraméterek kellenének ahhoz,hogy tömegesen elterjedjenek.
Amit jelenleg kínálnak, az egy vicc.Rétegmodellek, amit jobb módú, zöld nézetekkel rendelkezők vesznek.
A jelenlegi autómnak, 1000 km feletti a hatótávja és negyed óránál többet nem szoktam a töltőállomáson eltölteni.
Ha vennék egy elektromos autót, akkor az számomra visszalépés lenne.Sokat megyek, nem szeretném heti 3 alkalommal órákat a töltőállomásokon tölteni.
Vezeti nem rossz egy ilyen autót, viszont a hatótáv és a töltési idő egy vicc kategória még a drágábbaknál is.
Pedig ez lenne a megoldás: töltőállomásra beáll, akkupakk kikap, feltöltött akku berak, továbbmegy... Pár perc alatt.
De ehhez az kelleneb hogy ezeket az akkukat szabványosítsák és ne ragaszkodjon minden gyártó a saját megoldásához...
"De, hosszabb utakon mindkettő fájna, csak nem annyira, mint ami most van. Pl. a legutóbbi hosszúhétvégénk 2 napját is tönkretette volna mindkét verzió."
Akkor te nem vennél ilyet, de én mondjuk egy 200-al már majdnem kiegyeznék, 300-al meg már simán. Ebből a szempontból előnyös, hogy kicsi az országunk.
"De ehhez az kelleneb hogy ezeket az akkukat szabványosítsák és ne ragaszkodjon minden gyártó a saját megoldásához..."
Igen, ez elég nagy probléma. Sőt az sem ártana, ha legalább addigis legalább a töltőket szabványosítanák. Mondjuk ez mindig az új technológiák nyűgje, pár év és leharcolják egymás között a gyártók valószínűleg.
"Akkor te nem vennél ilyet, de én mondjuk egy 200-al már majdnem kiegyeznék, 300-al meg már simán. Ebből a szempontból előnyös, hogy kicsi az országunk."
Az esetek 90%-ában nekem is elég lenne, csak az a fránya 10%, akkor béreljek autót?
Az, hogy az országunk kicsi, annak nincs jelentősége a Schengeni-egyezménybe belépésünk óta.
Jelenleg az elektromos autó ingázásra való. Már vannak modellek ami 100-150 km-es táv oda-vissza megtételére is gond nélkül alkalmas (fűtéssel vagy klímával, váratlan dugóval stb...)
Az akkutechnológia a rövidtávú probléma. Korábban felmerült hogy akkucsere legyen a "kutakon", ne a töltéssel kelljen baszkolódni, de aztán az autókonszernek a nagy faaszméregetésben nem tudtak, nem akartak megegyezni. Mert ugye ha a BMW-be belemegy a Dacia akksi, akkor ki venné meg a BMW-től, mikor tönkremegy vagy ellopták :D
Ha az akkuk energiasűrűsége és a valódi gyorstöltés meg is oldódik, a következő pofánverés az energetikai hálózat lesz. Folytonos áramkimaradásokkal, mint 30 éve, meg azelőtt.
A villamos infrastruktúra naggyon nincs felkészülve ekkora többletteljesítményre. Az erőmű kapacitás könnyen bővíthető, viszont maga a hálózat nem, vagyis iszonyat áron.
Szóval komoly villamosenergia árnövekedést fog ez magával hozni.
Magyarország össz villamosenergia fogyasztása 2018-ban 54 TWh.
Ha minden belsőégésű motort villannyal akarnál kiváltani, az 13 TWh (30% benzin és 40% dízel hatásfokkal számoltam)
Viszont ez a plusz energiaigény nem csak az energiával jól ellátott iparterületeknél jelentkezne, hanem a lakossági fogyasztásban.
"Az, hogy az országunk kicsi, annak nincs jelentősége a Schengeni-egyezménybe belépésünk óta."
Hát én nem az a típus vagyok aki képes szenvedni a filléres repülőjegy árak mellett azzal, hogy ezer km-eket vezessen.
Quant Nano Flow Cell. Létezik. Qrwadrága. Kis szériában előrendelve forgalmazzák, a gyártója a Porsche-val szövetkezett, ha jól tudom, valami szerb cég. Tölteni lehet elektromosan, vagy az áramlási akkumulátor folyadékának sima lecserélésével - csak nem tudom, hol... Tavalyi adatok szerint kb. 25000 már előrendelve elkelt belőle.
Az akku lényege (ezt fejlesztették tovább):
Az akku felett még durvább ultrakapacitorokat is használnak a gyorsításokhoz, a lendületben, sebességben maradáshoz meg kb. az akku elég.
Kicsit régi téma, de a #16-t nem tudom szó nélkül hagyni.
Vegyünk egy átlagos repülőgépet, mondjuk a Boeing 767-300-at, mert pont ez jutott az eszembe.
Hatótáv: 11.065 km
Utasszám: 269
Üzemanyagtartály: 90.770 liter
Utazósebesség: 851 km/h
Tekintsünk el attól, hogy az üzemanyagban mindig van tartalék, tételezzük fel hogy 11.000 km alatt szárazra repüli a tankot.
99.770 liter / 269 utas = utasonként 371 litert fogyaszt 11.000 kilométerre. Azaz 3,71 litert 100 kilométerre. Elég kevés kocsi tudja ezt, és ezt a fogyasztást sem 850, hanem kb. 85 km/h sebesség mellett.
Boeing 737 és Airbus A320, ezekből "fut" a legtöbb példány.
"99.770 liter / 269 utas = utasonként 371 litert fogyaszt 11.000 kilométerre. Azaz 3,71 litert 100 kilométerre. Elég kevés kocsi tudja ezt, és ezt a fogyasztást sem 850, hanem kb. 85 km/h sebesség mellett."
És ha az autóban négyen ülnek?
Bár nyilván az autó nem tud légvonalban menni és közel sem fog ideális sebeséggel haladni.
Ellenben az autókra léteznek károsanyag kibocsájtási normák, a repülőkre viszont nem.
Kemény dió, de szinte biztos vagyok benne, hogy legjobb esetben is csak egálra jönne ki a "ki a szennyezőbb" verseny.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!