Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Az elektromos autók terén...

Az elektromos autók terén mikor lesz olyan, hogy 10 perc alatt feltölt 10 százalékról 100-ra, illetve 1000 km lesz a hatótávja?

Figyelt kérdés

Véleményem szerint, ezek a paraméterek kellenének ahhoz,hogy tömegesen elterjedjenek.


Amit jelenleg kínálnak, az egy vicc.Rétegmodellek, amit jobb módú, zöld nézetekkel rendelkezők vesznek.



A jelenlegi autómnak, 1000 km feletti a hatótávja és negyed óránál többet nem szoktam a töltőállomáson eltölteni.

Ha vennék egy elektromos autót, akkor az számomra visszalépés lenne.Sokat megyek, nem szeretném heti 3 alkalommal órákat a töltőállomásokon tölteni.



Vezeti nem rossz egy ilyen autót, viszont a hatótáv és a töltési idő egy vicc kategória még a drágábbaknál is.


2019. ápr. 12. 09:48
1 2 3
 1/26 anonim ***** válasza:
35%
Ez a technológia még nagyon gyerekcipőben jár ezzel van a baj. Jó dolog az elektromos autó de ilyen gyér hatótávval semmit nem ér. Ezek maximum városi autóknak jók, de ahhoz meg én szerintem túl drágák, mert én ha veszek autót akkor nyilván azért tenném mert használni akarom nem csak városba, hanem hosszú utakra is. Másrészt olyan akkumulátor nem létezik amit gyorsan fel lehet tölteni pár perc alatt. Persze léteznek ilyen töltők, meg tettek már erre kísérleteket is, de ezek a gyors töltések tönkre vágják az akkumulátort rövid idő alatt. Meg nem is beszélve arról hogy az elektromos autó hiába bírná ki mondjuk 15-20 évig is akár ha egy akkumulátor átlag élettartama 4 év, és utána kuka. Ha még egy akkumulátor 4 év után is megfelelően működik azt szimplán ajándéknak kell felfogni, de számítani kell arra hogy egyik percről a másikra bekönyökölhet. Meg arról nem is beszélve hogy rohadt drágák is, és azért 4 évente kiadni több százezret egy akkumulátorra szerintem iszonyatos nagy pazarlás. Arról nem is beszélve hogy a lítium sem környezetkímélő megoldás mert oké hogy az autó semmi szennyezést nem bocsát ki, viszont ha már ott tartunk hogy csak ilyen autók lesznek és 4 évente dobálják ki belőle az akkukat az simán felér akkora környezetszennyezéssel mint ha megmaradnának a robbanómotoros autók. Szóval ez így a jelenlegi állapot még nagyon gyerekcipőben jár.
2019. ápr. 12. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/26 anonim ***** válasza:
38%

A Tesla dolgozik rajta ezerrel, vagyis már van ilyen alternatíva, de még nagyon szűk keresztmetszet számára érhető ez el. Szerintem még minimum 5-10 év Európában, mire elérnek egy minimális szintet a superchargerek terén.


[link]

2019. ápr. 12. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/26 D. Brasco ***** válasza:
40%

Tudom le leszek pontozva,a helyzet viszont az,hogy jelenleg az elektromos autozast gondolja mindenki a megváltásnak,a jovőnek és azt nyomatja ezerrel....miközben a jelenleg ismert formája gyakorlatilag egy zsákutca!

Ráadásul az elektromos autó nem egy túl újkeletű dolog,már az 1900-as evek elejen is volt belőlük egeszen sok.....es gyakorlatilag bő 100év alatt nem sikerült megoldani vele azt a problémát,ami a kezdetektől fenn áll:töltési idő/hatótáv!

Ez a jelenleg ismert forma(akksik töltögetése)meg mint mondtam biztosan nem lesz hosszútávon fenntartható,tekintve hogy annyi akkut amennyi kellene egyszerűen lehetetlen legyártani ,a másik meg hogy az áram nem.a konnektorban terem!Azt is meg kell termelni valahol.A kérdés meg akkor nyilván adott,hogy mi meg hogy fogja megtermelni ezt a rengeteg plusz energiat?!?Mert az egesz elektromos autozasnak max akkor lenne ertelme ha valamilyen megujulo energia forrasra lehetne alapozni az energia ellátását,viszont az egesz főldet nem.lehet tele rakni napellemmel vagy szélerőművel!

2019. ápr. 12. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/26 Majatom ***** válasza:

Véleményem szerint 2 eset lehetséges az elterjedésükre.


Az egyik, hogy feltalálnak valami nagyon olcsón előállítható elektromos energia tárolására szolgáló eszközt, nevezzük akkumulátornak. Ezáltal az elektromos autók ára leesik a belső égésű motoros autók szintjére, és akkor sokan már a mostani paraméterekkel is vennének második autóként egy elektromosat pl. munkába járásra, mert keveset mennének vele, és pár naponta egy éjszaka alatt fel tudnák tölteni.


A másik alternatíva, ha az elektromos autó nem csak tárolni tudná az áramot, hanem valamilyen technológiával valamiből elő is tudná állítani. Pl. hatékonyabb napenergia hasznosítás, vagy nagyon könnyen megoldható vízbontás, és a hidrogén átalakítása elektromos árammá, vagy bármi, amit még nem fedeztek fel. Ezáltal a használati viszonyai (hatótáv, "tankolás") versenybe kelhetnének a belső égésű motorokat használó autókéval.

2019. ápr. 12. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/26 anonim ***** válasza:
49%
Én is azt gondolom, hogy amíg ezek a feltételek nincsenek meg, addig erős visszalépés, legfeljebb második autónak használható. Nagyvárosban amúgy is jobb lenne, ha inkabb a tömegközlekedést használnák az emberek, nagy távolságra meg nem alkalmas az elektromos autó, a mostaniak egy átlagos hétvégi programra sem.
2019. ápr. 12. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/26 anonim ***** válasza:
0%

Megint a sok károgó...

Jó lesz ide visszanézni 10 év múlva, amikor már itthon sem lehet venni új belsőégésű motoros személyautót, csak villanyautót. Persze a sok mostani ellendrukker akkor majd megmagyarázza, hogy ő már 20 éve megmondta, hogy a villanyautóé a jövő.

2019. ápr. 12. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/26 Beviz Elek ***** válasza:
0%
Ne sírj feleslegesen, senki nem kötelez rá hogy elektrokossal járj. A villanyautó még nem neked való, de nem emiatt fog elpusztulni a világ. Járj a jelenlegi autóddal amíg eleget fejlődik a technológia és ráérsz elektromosat venni ha már a te igényeidnek is meg fog felelni.
2019. ápr. 12. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/26 anonim ***** válasza:
83%

Nos hát azért 1000 km-es hatótávja kb semmilyen belső égésű motoros autónak sincs.

Szerintem egy TÉNYLEGES 200-300 km-es hatótávval már senkinek sem lenne baja, ha tényleg 10-15 percet kellene tölteni. Vagy másik oldalról megközelítve, ha tudna 500 km-t menni, akkor senkinek nem fájna mondjuk az 1 órás töltési idő. A töltési idő csökkentését akár úgy is meg lehetne oldani, ha az akkumulátorok könnyen cserélhetőek lennének és azt a "benzinkutakon" automatizálva meg lehetne oldani.

Plusz ugye jelenleg az is nagy korlátja az elektromos autózás elterjedésének, hogy baromi drága egy ilyen autó. Nyilván ez azért van mert új technológia, annak pedig ára van. Még egyszer: nem maga az előállítás drága, de valahogy vissza kell hozni a fejlesztési költségeket. Ez a jövőben mindenképp jelentősen csökkenni fog. Nézzetek körül a világban, hogy mennyi minden terjedt el úgy az utóbbi időben, hogy évekkel korábban még legyintettünk rá. "Túl drága", "nem kiforrott", "senkinek sem kell ilyen": internet, laptopok, okostelefonok. Ezek mind luxuscikkek voltak, most meg filléresek.


Jelenleg én sem vennék elektromos autót és nem is hiszem, hogy változna a véleményem 10 éven belül. Viszont szerintem számolni kell azzal, hogy a következő generáció már bizony villannyal fog járni (vagy valami mással) és nem benzint fog égetni. Igen, az áramot is elő kell állítani, de egy erőmű - akármivel is működik - sokkal nagyobb hatásfokkal teszi ezt, mint egy autó motorja. Igen, az aksik sem bírják örökké, de a jelenlegi autók karbantartása ezt beleszámolva is sokkal-sokkal drágább. Egy villanymotorban kb. semmi sem tud elromlani, faék egyszerű.

2019. ápr. 12. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/26 anonim ***** válasza:
77%

6:

Ez nem károgás, amit írtam. Én is pártolója vagyok az elektromos autózásnak, de a jelenlegi formában ez kevés. Ha most vennék egy elektromos autót, szinte kizárólag olyan viszonylatban tudnám használni, amire jelenleg a tömegközlekedést használom, míg továbbra is kellene egy benzines vagy dízel autó a hosszabb utakra.

2019. ápr. 12. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/26 anonim ***** válasza:

8:

"Szerintem egy TÉNYLEGES 200-300 km-es hatótávval már senkinek sem lenne baja, ha tényleg 10-15 percet kellene tölteni. Vagy másik oldalról megközelítve, ha tudna 500 km-t menni, akkor senkinek nem fájna mondjuk az 1 órás töltési idő."


De, hosszabb utakon mindkettő fájna, csak nem annyira, mint ami most van. Pl. a legutóbbi hosszúhétvégénk 2 napját is tönkretette volna mindkét verzió.


"A töltési idő csökkentését akár úgy is meg lehetne oldani, ha az akkumulátorok könnyen cserélhetőek lennének és azt a "benzinkutakon" automatizálva meg lehetne oldani."


Meg, de pont ennek az ellenkezője történt a legutóbbi villanyautó forradalom során. Korábban ugyanis sok kis aksi volt az elektromos autókban, most meg egy nagy, amit csak szervizben tudnak cserélni.

2019. ápr. 12. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!