Az elektromos autók terén mikor lesz olyan, hogy 10 perc alatt feltölt 10 százalékról 100-ra, illetve 1000 km lesz a hatótávja?
Véleményem szerint, ezek a paraméterek kellenének ahhoz,hogy tömegesen elterjedjenek.
Amit jelenleg kínálnak, az egy vicc.Rétegmodellek, amit jobb módú, zöld nézetekkel rendelkezők vesznek.
A jelenlegi autómnak, 1000 km feletti a hatótávja és negyed óránál többet nem szoktam a töltőállomáson eltölteni.
Ha vennék egy elektromos autót, akkor az számomra visszalépés lenne.Sokat megyek, nem szeretném heti 3 alkalommal órákat a töltőállomásokon tölteni.
Vezeti nem rossz egy ilyen autót, viszont a hatótáv és a töltési idő egy vicc kategória még a drágábbaknál is.
A Tesla dolgozik rajta ezerrel, vagyis már van ilyen alternatíva, de még nagyon szűk keresztmetszet számára érhető ez el. Szerintem még minimum 5-10 év Európában, mire elérnek egy minimális szintet a superchargerek terén.
Tudom le leszek pontozva,a helyzet viszont az,hogy jelenleg az elektromos autozast gondolja mindenki a megváltásnak,a jovőnek és azt nyomatja ezerrel....miközben a jelenleg ismert formája gyakorlatilag egy zsákutca!
Ráadásul az elektromos autó nem egy túl újkeletű dolog,már az 1900-as evek elejen is volt belőlük egeszen sok.....es gyakorlatilag bő 100év alatt nem sikerült megoldani vele azt a problémát,ami a kezdetektől fenn áll:töltési idő/hatótáv!
Ez a jelenleg ismert forma(akksik töltögetése)meg mint mondtam biztosan nem lesz hosszútávon fenntartható,tekintve hogy annyi akkut amennyi kellene egyszerűen lehetetlen legyártani ,a másik meg hogy az áram nem.a konnektorban terem!Azt is meg kell termelni valahol.A kérdés meg akkor nyilván adott,hogy mi meg hogy fogja megtermelni ezt a rengeteg plusz energiat?!?Mert az egesz elektromos autozasnak max akkor lenne ertelme ha valamilyen megujulo energia forrasra lehetne alapozni az energia ellátását,viszont az egesz főldet nem.lehet tele rakni napellemmel vagy szélerőművel!
Véleményem szerint 2 eset lehetséges az elterjedésükre.
Az egyik, hogy feltalálnak valami nagyon olcsón előállítható elektromos energia tárolására szolgáló eszközt, nevezzük akkumulátornak. Ezáltal az elektromos autók ára leesik a belső égésű motoros autók szintjére, és akkor sokan már a mostani paraméterekkel is vennének második autóként egy elektromosat pl. munkába járásra, mert keveset mennének vele, és pár naponta egy éjszaka alatt fel tudnák tölteni.
A másik alternatíva, ha az elektromos autó nem csak tárolni tudná az áramot, hanem valamilyen technológiával valamiből elő is tudná állítani. Pl. hatékonyabb napenergia hasznosítás, vagy nagyon könnyen megoldható vízbontás, és a hidrogén átalakítása elektromos árammá, vagy bármi, amit még nem fedeztek fel. Ezáltal a használati viszonyai (hatótáv, "tankolás") versenybe kelhetnének a belső égésű motorokat használó autókéval.
Megint a sok károgó...
Jó lesz ide visszanézni 10 év múlva, amikor már itthon sem lehet venni új belsőégésű motoros személyautót, csak villanyautót. Persze a sok mostani ellendrukker akkor majd megmagyarázza, hogy ő már 20 éve megmondta, hogy a villanyautóé a jövő.
Nos hát azért 1000 km-es hatótávja kb semmilyen belső égésű motoros autónak sincs.
Szerintem egy TÉNYLEGES 200-300 km-es hatótávval már senkinek sem lenne baja, ha tényleg 10-15 percet kellene tölteni. Vagy másik oldalról megközelítve, ha tudna 500 km-t menni, akkor senkinek nem fájna mondjuk az 1 órás töltési idő. A töltési idő csökkentését akár úgy is meg lehetne oldani, ha az akkumulátorok könnyen cserélhetőek lennének és azt a "benzinkutakon" automatizálva meg lehetne oldani.
Plusz ugye jelenleg az is nagy korlátja az elektromos autózás elterjedésének, hogy baromi drága egy ilyen autó. Nyilván ez azért van mert új technológia, annak pedig ára van. Még egyszer: nem maga az előállítás drága, de valahogy vissza kell hozni a fejlesztési költségeket. Ez a jövőben mindenképp jelentősen csökkenni fog. Nézzetek körül a világban, hogy mennyi minden terjedt el úgy az utóbbi időben, hogy évekkel korábban még legyintettünk rá. "Túl drága", "nem kiforrott", "senkinek sem kell ilyen": internet, laptopok, okostelefonok. Ezek mind luxuscikkek voltak, most meg filléresek.
Jelenleg én sem vennék elektromos autót és nem is hiszem, hogy változna a véleményem 10 éven belül. Viszont szerintem számolni kell azzal, hogy a következő generáció már bizony villannyal fog járni (vagy valami mással) és nem benzint fog égetni. Igen, az áramot is elő kell állítani, de egy erőmű - akármivel is működik - sokkal nagyobb hatásfokkal teszi ezt, mint egy autó motorja. Igen, az aksik sem bírják örökké, de a jelenlegi autók karbantartása ezt beleszámolva is sokkal-sokkal drágább. Egy villanymotorban kb. semmi sem tud elromlani, faék egyszerű.
6:
Ez nem károgás, amit írtam. Én is pártolója vagyok az elektromos autózásnak, de a jelenlegi formában ez kevés. Ha most vennék egy elektromos autót, szinte kizárólag olyan viszonylatban tudnám használni, amire jelenleg a tömegközlekedést használom, míg továbbra is kellene egy benzines vagy dízel autó a hosszabb utakra.
8:
"Szerintem egy TÉNYLEGES 200-300 km-es hatótávval már senkinek sem lenne baja, ha tényleg 10-15 percet kellene tölteni. Vagy másik oldalról megközelítve, ha tudna 500 km-t menni, akkor senkinek nem fájna mondjuk az 1 órás töltési idő."
De, hosszabb utakon mindkettő fájna, csak nem annyira, mint ami most van. Pl. a legutóbbi hosszúhétvégénk 2 napját is tönkretette volna mindkét verzió.
"A töltési idő csökkentését akár úgy is meg lehetne oldani, ha az akkumulátorok könnyen cserélhetőek lennének és azt a "benzinkutakon" automatizálva meg lehetne oldani."
Meg, de pont ennek az ellenkezője történt a legutóbbi villanyautó forradalom során. Korábban ugyanis sok kis aksi volt az elektromos autókban, most meg egy nagy, amit csak szervizben tudnak cserélni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!