Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Mennyi igazság van abban,...

Mennyi igazság van abban, hogy Romániában átlagban sokkal veszélyesebben, őrültebben vezetnek az emberek?

Figyelt kérdés
Nagyon sok helyről és embertől hallottam már ezt, így nyilván van benne valamennyi igazság. Érdekelnének a ti tapasztalataitok is. Olyanokat hallottam pl. hogy országúton 100 felett nyomják neki, erdős kanyargós utakon átlógnak félig a szemközti sávba stb. Mennyire kell vigyázni ezzel?

2019. ápr. 1. 19:13
 1/10 anonim ***** válasza:
88%
Én erdélyi vagyok, és van benne igazság. Mikor átmegyek Magyarországra, dögunalom a közlekedés, olyan, mintha minden lassított tempó lenne, de csak a román feszített tempóhoz való hozzászokás miatt. Faluban, városokban is teljesen normális a 80-90, a hegyi kanyarokban nyomjuk neki rendesen, rengetegen előznek teljesen beláthatatlan kanyarokban, zárt vonal nem létezik, csak dísz, és ilyenek. De nem olyan vészes egyébként.
2019. ápr. 1. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
74%

Én csak kétszer tíz nap tapasztalattal rendelkezem. Elsőt nem ismétlem. Ez nagyon kevés idő, s nem akarom az egész román közlekedésre érvényesíteni, de amivel nem találkoztam az a tolás, villogás, erőszakosság.

Lehet, őrült előzésekbe, szlalomozásokba belemennek, de ha nem tud menni tőlem, nem húzza fel az idegeimet.

Első talán még visszanéz, s meg tud erősíteni, vagy cáfolni.

Amit még látok: az utak egyre jobbak, s mintha lenne a hatalom részéről törekvés a közlekedési morál javítására. Persze, lehet ez is csak felszínes meglátás.

Pl. egész kicsi falucskában is láttam zebrát többet is, s végig záróvonalat.

S rengeteg-rengeteg trafipaxot.

2019. ápr. 1. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
53%
Menj ki a 4-esre és nézd meg hogy közlekednek, külföldön. Már az is agybaj, akkor mi lehet náluk otthon? :D
2019. ápr. 1. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

A fővárosig nem mentünk még soha, de Temesvár és Nagyvárad irányába már előfordult hogy valaki céges kocsival azt hitte hogy a Szállító forgatásán vagyunk, olyat is láttam többet még itt belföldön is hogy gondolnak egyet és index nélkül vált irányt, szóval kiszámíthatatlanok, bár a nem cigány, normálisabb réteg, biztonságosan vezet.

Valakit meg meghülyít egy 15 éves német szar is.


Kedvencem az volt, amikor autóúton 3-an haladtunk követési távolság megtartása mellett, jó tempóval jött mögöttünk messzebbről egy Mercedes, és átgondolatlanul elkezdte előzni a 3 sort, de addigra már szemből jöttek , és nagy dudaszó közepette a szemből jövő kissé lehúzódva kerülte el a karambolt, már mi is inkább lassítottunk gondoltuk hogy ebből csatt lesz.

2019. ápr. 1. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
77%

A főutak valóban jobbak lettek, ez tény. De autópálya nuku, a mellékutak továbbra is katasztrofálisak.


"Pl. egész kicsi falucskában is láttam zebrát többet is, s végig záróvonalat."


Ne dőlj be, ezek természetesen csak díszletek. Ha egy faluban megállsz az zebránál, az emberek néznek rád, hogy mi a bajod, ott senki sem megy át a zebrán úgy, hogy bízik benne, hogy megáll az autó :D 100-al előzni faluban zártvonalon + zebrán + még nagyon enyhe kanyar? Semmi probléma, őszintén szólva már én is csináltam. Pedig Romániában záróvonalon való előzésért már önmagában elveszik a jogsit 1 hónapra, de valamiért mégsincs visszatartó ereje.

2019. ápr. 1. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 Beviz Elek ***** válasza:
68%

Van benne igazság, de nem ennyire egyszerű a helyzet.


A hegyi kanyargós, autópálya-mentes utakon haladni kell hogy a héten elérd a célod, nem jó beszorulni egy túrista, traktor, stb mögé, tehát a körülmények miatt ez lett a megszokott, edződve vannak hozzá.

Mivel edződve vannak a folyamatos figyeléshez, tudják hogy mi hova fér be, nekik ez természetes. Magyarországon kevésbé van szükség a kicentizett előzésekre és egy magyar átlag sofőr összepisálja magát egy ilyet látva, sipákol hogy majdnem mindenki meghalt (holott simán belefért).

Gyorsabban vezetnek, minden pici lehetőséget megragadnak az előzésre, nyomják mint süket a csengőt, de sokkal jobban odafigyelnek a másikra. Tehát egy elrontott előzés esetén nem restek fékezni, lehúzódni, megoldani a helyzetet és mindenki mehet haza a családjához. Magyarországon sajnos sokszor előfordul hogy a másik segítése helyett megsértődnek hiszen az az ő sávjuk és nehogymár a kcsog miatt lassítani kelljen, felnyomják a reflektort és ugyanúgy nyomják a gázt leckéztetés címszóval. Ennyit úgy gondolom nem ér hogy elföldeljenek...

A magyarországiak szemében Erdély durva, az erdélyiek szemében a magyarországiaknak megalszik a tej a szájukban vezetés közben.

Emellett a magyarországiak szidják a saját közlekedési kultúrájukat is (mert a balkánozás nagyon megy...), bezzeg a Nyugat, de ha kimennének a nagy Nyugatra, akkor elsírnák magukat a méglassabb vezetni nem tudó balf szokon.

2019. ápr. 1. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
72%

"Emellett a magyarországiak szidják a saját közlekedési kultúrájukat is (mert a balkánozás nagyon megy...), bezzeg a Nyugat, de ha kimennének a nagy Nyugatra, akkor elsírnák magukat a méglassabb vezetni nem tudó balf szokon."


Ezzel mélységesen egyet tudok érteni. Pedig erdélyiként én a magyarországi közlekedést tartom a legideálisabbnak: a keleti (román) közlekedési kultúra már túl durva számomra is, nemhiába van Romániában a legtöbb halálos baleset :( Nyugatabbra az autópályán kivül pedig alszanak az emberek az utakon, Németországban lehetetlen 100+ kilómétert megtenni főúton, mert egy örökkévalóság, olyan lassúak. Ezért is zavar, hogy Magyarországon mindenki csak siránkozik a közlekedés miatt.

2019. ápr. 2. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
51%
Egyszer voltam Erdélyben, valamivel agresszívabbak, mint a magyarországi autósok. Lakott területen 80-100 megszokott, kamionnal is. Kanyargós hegyi úton a Lanceremet csak úgy előzgették a kivénhedt Daciák. A kamionosok rendesen debilek, simán letolnak általában.
2021. máj. 25. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

7es vagyok

Most olvasaom vissza, két éve dicsértem a magyarországi közlekedési kultúrát... Hát, azóta voltam jópárszor átutazóban Magyarországon, illetve magyarországi céllal is sokat vezettem. Múlthéten pénteken pl végigjöttem péntek délután az M1-M0-M3ason, teljes hosszában. Hát ami ott ment, atyaúristen, ennyi frusztrált állat, mint ott, nincs a világon. És bocs, de mind magyarországi rendszámú autó volt, villognak, tolnak le, ideges mindenki, M0-án 110nél is tolnak le, de ilyen életveszélyes módon. Eskü felüdülés volt utána a Nagyvárad-Kolozsvár főúton továbbvezetni, pedig az elméletileg még román szinten is az egyik legveszélyesebb és legforgalmasabb szakasz.

2021. máj. 25. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
25%

#9


Az M0 híres erről. Tapasztalatom szerint a külső sávban az atlag sebesség 70 km/h, a belsőben 140 km/h. Ennek ellenére még mindig jobb a helyzet mint Romániában. Nemrég pont megtörtént velem, KÖZVETLENÜL a határ előtt amit a 4-es válaszoló írt a második bekezdésben.

Nagyváradon velem mindenki előzékeny volt, de egyébként undorító, erőszakos, balkáni vezetési stílust tapasztaltam mindenhol, Bukarestben volt a legrosszabb. Kedves román ismerősöm képe a facebookon egy atlagos Konstance - Bukarest útvonalon: egyik kezében a cigi, másik kezében a telefon, senki nincs bekötve, a két év körüli gyerek egyedül hátul, nincs gyerekülés, nincs bekötve, áll és vigyorog a kamerába a két első ülés között. A másik szögből készített képen látszik, hogy 150 km/h repesztett az úton.

Ilyen román rendszámú autóval közlekedő bohócokkal már a 4-esen is találkoztam, csak ott a volán mögött, az ölében ült a gyerek 😅

aug. 16. 07:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!