C+E kategória friss B-s jogsival?
Jogosan nem vesznek fel a képzésre, mert annak egyik feltétele, hogy „a kombinált kategóriás vizsgákhoz a vonó jármű kategóriájára érvényes vezetői engedélye van, és a külön jogszabályban[*¹] meghatározott kezdő vezetői minősítés megszűnt”[*²].
Nem is lenne logikus, hogy felvegyenek, hiszen „A kezdő vezetői engedéllyel az „AM”, az „A” és az „A” korlátozott kategóriára, továbbá az „A1”, az „A2” és a „B1” kategóriára érvényesített bejegyzéssel utas nem szállítható, valamint a „B”, a „C” és a „D” kategóriára, továbbá a „C1” és a „D1” kategóriára érvényesített bejegyzéssel - a Magyar Honvédség kezelésében lévő járművek kivételével - pótkocsi nem vontatható.”[*³]
Tulajdonképpen, nem a képzési szabályozás a korlát, csak alkalmazzák ezt a kezdő vezetői engedélyre vonatkozó korlátozást.
Kivétel nincs, a kezdő vezetői engedély tart, amíg tart. Közömbös, hogy valaki vezet-e közben, és hogy mennyit; csak az idő számít.
Mivel a kezdőség a vezetői engedélyre és nem kategóriára vonatkozik, ha esetleg van pl. korábbi „AM” kategóriád (az igen fiatalon megszerezhető), akkor az megmenthet. Ha az első nemzetközi engedélyed a múlt évi „B” kategória, akkor sajnos jövő évi évfordulóig kezdő a vezetői engedélyed: nem vontathatsz pótkocsit (személygépkocsival, a köznyelvben utánfutónak nevezettet sem).
Sajnállak, hogy munkavállalási problémád van, de hát friss „B” és „C” kategóriás képzéssel csak tudnod kellett volna a kezdő vezetői engedély korlátairól; összesen ennyi korlát van.
[*¹] 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról 6. § (1) „Az első nemzetközi kategória megszerzésének napjától számított két évig a vezetői engedély kezdő vezetői engedélynek minősül.”.
[*²] 24/2005. (IV. 21.) GKM rendelet a közúti járművezetők és a közúti közlekedési szakemberek képzésének és vizsgáztatásának részletes szabályairól 4. § (4) b) és 10. § (2) c)
[*³] 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról 6. § (2)
Tisztelt 6-os válasz írója! [2019-03-28 04:47]
Az „AM” nemzetközi kategória; sohasem volt nemzeti.[*¹]
Az elődje, az „M” kategória volt nemzeti, 2013. január 18-ig.[*²]
2013. január 19-től megszűnt az „M” kategória, az „M” kategóriában érvényes vezetői jogosultságot igazoló vezetői engedélyt (járművezetői igazolványt) a közlekedési igazgatási hatóság 2013. január 19-ét követően kérelemre „AM” kategóriára érvényes vezetői engedélyre cserélte.[*³]
Úgyhogy, az „AM” a legkisebb, ami számításba jöhet.
[*¹] [link] ← 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról 2. melléklet
[*²] [link] ← 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról 1. melléklet
[*³] [link] ← 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról 120. § (4a)
A kormányrendelet hatályos teljes szövege elolvasható, például, itt: [link] , vagy itt: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!