Szerintetek jó ötlet kb 2021-22ben elkezdeni kamionozni? Lent az indok.
Ó jajj mikor az "okos" megszólal...
A Tesla már vagy 5 éve SAE3 autopilótát tud adni a kocsikhoz és kifejlesztették a SAE5-öt is (tökéletesen önvezető önállóan), csak még jogilag nem alkalmazható. Parancsolj:
https://www.youtube.com/watch?v=9ydhDQaLAqM
Nyilván semmit nem éretsz majd meg belőle mentális képességek hiányában, de azért ne maradjon itt a hülyeség kijavitatlanul.
Egyéb iránt ebben a Tesla már nagyon régen nem egyeduralkodó, szinte minden komolyabb autógyártó kifejlesztett már minimum SAE 2-3 rendszereket amik már élesben elérhetőek az autókban, ami szinte garantálja, hogy a fejlesztés már régen a 4-5-ös szinten zajlik.
Egyszóval ne legyenek kétségek, az önvezetés jön, nincs gyerekcipőben, sőt, már csakis jogi akadályai vannak és el fog terjedni. És a kamionoknál is el fog terjedni nagyon gyorsan, mivel szuper gazdaságos lesz. Az önvezető kamion 24/24 megy, nincs benne "feleslegesen" kialakitott élettér egy sofőrnek, ami hely, súly és költség, nem fárad el, nem sztárjkol, nem megy szabadságra és kerül majd egy sofőr pár havi bérébe. A sofőröknek eleinte marad majd a helyi disztribúció, majd ha kialakult az infrastruktúra az sem.
utolsó, te viccen kívül ennyire ostoba vagy? Hogy a francba lenne "review" egy funkcióról, amit a jelenlegi jogi környezet nem engedélyez ezért nem is kapható? Fuck logic...
Amőgy még ez sem igaz, mivel pensillvanyaban engedélyeztek teszteket, pl. Az Ubernek és a Teslának is. Ha olvasol bulvárt akkor volt is belőle nagy hiszti, hogy az Uber Volvoja belefutott egy elkerülhetetlen balesetbe...
btw:
https://www.youtube.com/watch?v=EYh0F_8ZdSU
Az ominózus karambol:
https://www.youtube.com/watch?v=RASBcc4yOOo
https://www.youtube.com/watch?v=e-_ZowyXoS4
Szóval ne csinálj már hülyét magadból, a technológia nem csak létezik de működik is, csak és kizárólag jogi akadályok állnak előtte. Egyedül azért nem nyomulnak a gyártók - még - mert még pár év fejlesztést és standardizálást bele akarnak épiteni a rendszerekbe.
"A sofőröknek eleinte marad majd a helyi disztribúció, majd ha kialakult az infrastruktúra az sem."
Dolgozol/dolgoztál valaha a disztribúcióban sofőrként? 2019-ben (minden héten legalább egyszer) még arra sem képesek minden esetben hogy jó címet adjanak meg. Ezt egy gép nem fogja megoldani, ahogy azt sem hogy egy iparterületen megtalálja a céget táblák alapján. Rengeteg dolgot kell kiépíteni hogy ez a disztribúcióban is működjön, az pedig nagyon soká lesz.
Másrészt ha már szóbakerült a hó. Elhiszem hogy mennyire sokat tudnak a mai rendszerek, de a hó nem probléma nekik? Én vezettem 2017-es Renault Premiumot felszerelve sávtartóval, távolságtartóval, vészfék asszisztenssel, de havazásban néhány perc után csak csipogott, villogott, piros visszajelzések mindenhol és semmit nem ért az a pár zsák kütyü benne. Ha önvezető járműveket akarunk, akkor úgy kell megoldani az érzékelőket, hogy ne legyen probléma a hó, madárszr, falevél, stb stb.
Aláírom hogy minden megoldható és ki fog alakulni, de ez rengeteg idő, nem hinném hogy mi látni fogjuk.
Amúgy igen, de ez nem sokat számít lévén nem fejlesztek önvezető rendszert.
És én is azt mondtam, hogy fokozatosan fog átállni a világ. Fuvarozás szempontból első lépés a hosszútáv, sztrádán egyenesen. Ott nem fog eltévedni semmi. Majd csak jóval ez után jöhet a teljes automatizált disztribucio.
Én nem vagyok pesszimista az idő tekintetében, 15 éve senki nem gondolta volna, hogy egy telefon mire lesz képes ma. Ha majd a jogi szabályozás enged iszonyúan begyorsul mind a fejlesztés mind az infrastruktúra kiépítése.
15: azt írtad hogy a Teslának létezik önvezető módja, ami nem igaz. Az, hogy az Übernek van ilyenje egy dolog, az csak nagyon kevés helyen létezik, és csak teszt üzemmódban, és láthatod hogy már a 2. vagy 3. halálesetet okozza. A Teslának nem létezik közforgalomban önvezető módja csak az Autopilot ami közel sem az.
Az Über projectet meg leállították egyelőre, de vszleg még pár haláleset (ami nagy valószínűséggel bekövetkezik) és az egészet kukázzák a francba. Villamosok meg metrók esetleg megmaradnak önvezetőnek, amik kötött pályán mennek forgalomtól viszonylag elzárva, de autók, buszok, kamionok kétlem hogy valaha is önvezetőek lennének pont ezért , túl sok "akadály" és hibalehetőség merül fel.
Gondolj bele hogy ha egy kamion szabadulna el, és nem egy kis xaros über taxi akkor mi lenne. Az autót megfogja egy fa, fal vagy akármi, de egy 40 tonnás gép képes lenne egy fél városon átmenni :D
azt írtad hogy a Teslának létezik önvezető módja, ami nem igaz
De igaz, meg is mutattam. Évek óta publikus és létezik csak nem engedélyezett. Ahogy ugyan ez létezik a fordnak és kb az összes gyártónak, ha venned a fáradtságot és utanneznel nem a hülyeséget mantraznad akkor tudnád te is, nem titok.
nagyon kevés helyen létezik, és csak teszt üzemmódban
Konkrétan csak tesztüzemben, el is mondtam miért de te a füledbe ülsz szemmel láthatóan.
A Teslának nem létezik közforgalomban önvezető módja
Senkinek nem létezik, már leírtam miért. Leírjam lassabban is, úgy könnyebben megérted?
Nem állítottak le semmit, az Uber közúti tesztelést visszavonta a vizsgálat idejére a publikum nyomására. Ez nem jelent semmit, majd ha a parasztok lenyugodtak folytatják. Amúgy a Google, a Ford és a Tesla autoi továbbra is futnak közúton.
Szóval ennyi. Önvezető autó nem lesz, hanem van. Ahogy engedi a törvény el is fognak pillanatok alatt terjedni, mert akár mit is hiszel te, a gép biztonságosabb, mint az ember. És természetesen a munkagépek, mint a kamion lesz az egyik első célpont, mert komoly pénz annak benne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!