Szerintetek jó ötlet kb 2021-22ben elkezdeni kamionozni? Lent az indok.
Szerintem az onvezeto kamionok utan is van szukseg emberre, a szep uj vilag (olvasd el a konyvet, ha nem tudod mirol beszelek) meg joval odebb van!
Lehet, hogy a szakmaiddal kulfoldon nagyobb penzugyi sikereket ernel el, mint kamionozasal, ezt is vedd szamitasba (bar nem tudom, mik a szakmaid, mert nem irtad)
Nekem megvan az összes jogsim, jópár cégnél voltam, ami miatt én nem bírtam az egészet, az a hoooooooooooooooossssssssssszúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúú dögunalom várakozás mindenütt, mindenhol.
És a tudat, hogy otthon állnak a dolgok, te meg ott vergődsz kínodban a kamionban, agyilag nem bírtam.
Ez az önvezető marhaság kizárt, hogy valaha is beváljon, megnézném ahogy egy Penny parkolóba berutinozik artudetu a romagádzsók, meg a nagymamik között, a parkoló autókon át.
Az önvezető rendszereknél nem az a kérdés, hogy lesz-e ha nem, hogy mikor. Vélhetően fokozatos lesz az átállás ( a hosszú sztráda utakkal kezdik, helyben meg sofőrök teritenek).
Aztán már ez sem.
Már az első fázis is jelentősen csökkenti a sofőr igényt. Ez alapján én max 2030-35re tippelnek.
Evvel az önvezető hülyeséggel mindig azok jönnek rendszerint, akik még az életben nem ültek utasként sem kamionban.
De megmondják a tutit.
Pontos dátumot is.
Nem elképzelhetetlen hogy lesz, de áruld már el aranyapám, itt Magyarországon, egy putri település közepére, hogy a frászkarikába fog bemenni egy ilyen önvezető szar?
Ez legfeljebb csak úgy lesz kivitelezhető, ha az infrastruktúra is teljesen átalakul, utak mellett lesznek a semennyire sem bonyolult lerakodók, teljesen automatizált ki/bepakolással, stb.
A nagy lerakóknál elképzelhető, hogy lesz, majd 1x valamikor, de onnan igencsak szét kell hordani a nagyáruházakba, az meg B-s furgonokkal elég mókás lenne.
Arról nem beszélve, hogy időzített bombák lennének ezek a vackok, jogilag nem fér a képbe, hogy tiltakozik ellenük x millió ember, akkor felengedik őket az utakra.
Merthogy én semennyire sem tartom biztonságosnak egy gép által irányított autót.
Még a mai autók is szenvednek a bekoszolódó szenzoroktól, és nincs megoldva a probléma.
Egy ilyen önvezető szar meg szinte csak abból áll.
Ezt a munkát mondatot izlelgesd majd ertelmezd, nem bonyolult...
Vélhetően fokozatos lesz az átállás ( a hosszú sztráda utakkal kezdik, helyben meg sofőrök teritenek).
Ez meg is válaszolta az első felvetéseket.
És igen, idő kell, új infrastruktúra kell. Ennyi, a lovaskocsikrol is át kellett állni. Ez nem akadály egyáltalán.
Az meg, hogy te a beszűkült latokoroddel és 0 szakmai kompetenciáiddal (nem, a kamion vezetése ebben a kérdésben 0)mit tartasz biztonságosnak és mit nem teljesen irreleváns szerencsére. Erre vannak a szakemberek és a többszörösen redundans rendszerek, amiket akkor engednek majd forgalomba ha biztonságosabbak, mint a 16 órája 8 kávéval és redbullal vezető román sofőr...
Igazából nem értem, miért gondolják sokan lehetetlenségnek az önvezető kamionok belátható időn belüli elterjedését. Egész Európában nehèz embert találni erre a munkára, így mindenki fejleszt, mint az őrült. Nyilván lépéskényszerbe kerülnek a kormányok is, itthon is alakul már a tesztpálya ügye. Ebből lesznek aztán eleinte a legfontosabb útszakaszok átalakítva (nyilván a mainál sokkal fontosabb lesz a pontos felfestés és kitáblázás), majd szép lassan az utolsó lerakó is. És igen, lesznek automatizálhatatlan műveletek is, pl építkezési területeken, speciális fuvaroknál, szóval valamekkora igény mindig lesz az èlôerőre.
A lehetséges külső hatások száma jóval kisebb vasúton, ott nyilván előrébb is tart a történet, de ott sem kellett különösebben sok metróvezetőt az utcára kitenni, mert akad bőven tennivaló a központi forgalomirányítás terén es nem árt, ha a vonalon is van elérhető ember havária esetére. A peronőr szakma kopott ki helyette... Ugyanerre számítok a kamionozásnál is. Lehet, hogy leginkább csak ücsörögni kell az út menti pihenőben meg egy irányító központban nyomkodni a tabulátort, de a meddőhányón föl kell tekeregni a szekérrel a kupac tetejére. Az irodai ügyintéző kopik ki helyette.
Én előbb a kérdésedre válaszolnék:
Sokféle sofőrmunka van külföldön és belföldön egyaránt. Tegyük fel bejönnek a számításaid is és jól is keresel.
A sofőrök mindenhol sokat dolgoznak, akár minden nap otthon alvós akár kint hetelős munkát nézel, a lényeg hogy ismerkedésre nem sok időd jut, tehát nehéz lesz a családalapítás. Másrészt a sok távollét nem túl családbarát, szokták mondani hogy a kamionos szóljon haza a feleségnek mielőtt hazamegy (ha érted...). Nem mondom hogy lehetetlen, de sokkal nehezebb egy normális családig eljutni ha a fülkében penészedsz.
Na de ha mégis sikerült, meg is kell tartani a családot: az ember mindig többet és többet akar, a kényelmesebb, jobban fizető állást képes lennél otthagyni kevesebbért hogy minden nap fáradtan ess haza? Ha megszokod a havi jobb összeget ami érkezik a számládra, nehéz vállat vonni és lemondani róla.
Ettől függetlenül összességében azt mondom hogy jó a C+E jogsi, sok lehetőséget rejt magában, de óvatosnak kell lenned hogy lelkileg ne tedd tönkre magad és a leendő családodat.
Megjegyzés: külföldön dolgozom, minden nap otthon alszom (napi 10-11óra munka), úgy gondolom hogy ez vállalható bár 4on-4off munkára fogok váltani. Egy 50es fószer 1 hónapot bírt itt lenni mivel korábban 1-2 havonta járt haza az asszonyhoz és annyira hozzászoktak hogy nem bírták a túl sok együttlétet.
Sofőr nélküli kamionok: Idővel lesz. Idővel... A legegyszerűbb az lesz hogy depóból depóból pályán végiggurulnak a kamionok, a depókból pedig emberek szétosztják a cuccot. Eleinte úgy gondolom hogy sima raklapos áruval tudják majd megoldani, esetleg komplett konténerekkel, a többi majd később fog alakulni.
Az azért túlzás hogy már felesleges jogosítványt csinálni. Csak mire a legegyszerűbb verzió kiépül éveket kell várni. Kezdésnek kell a jogszabályi háttér ami bonyolult és sok idő. Ezután elkezdődhet az infrastruktúra ami nagy volumenű és szintén sok idő, aztán lassan terjedhetnek a kamionok amik ezt tudják is használni.
Szóval ez a része ne akadályozzon, még sokáig lesz elég munka
ki az a hülye paraszt aki lepontozza azokat akik nem azt mondják amit a hülye feje hallani akar ?! Ezzel csak azt éri el hogy a saját fszságával a többi embert is megtéveszti.
Igen, egy nagy humbuk az egész önvezető marhaság, ha alaposabban utána néznétek látnátok hogy sehol sem tart ez az egész, a Teslának az "önvezető módja" is csak sávot tart, szóval 2 vonal között tartja az autót nahát, meg átmegy a másik sávba ha lenyomod az indexet, továbbá vannak olyan videók is ahol az önvezető autó amit 2 idióta tojáshéjjseggű frissdiplomás "szaki" tesztel baleset helyzetet okoz.
Esetleg ha valaki jártas a videó játék iparban akkor a pár évvel ezelőtti VR őrülethez hasonlítanám, ami mára már kezd kihalni, vagy mondjuk a 3D korszak, amikor mindenki azt hitte ez a jövő, a csapból is ez folyt és minden cég ezt nyomatta, mára meg már senkit se érdekel, mert 1, nem vált be 2, érdemi haszna nem volt 3, sokszor egészségügyi kárt is okozott (erős fejfájás, hányinger).
Az olyan majom cégek mint a Waberers azért tolja a milliókat bele ebbe az egészbe, mert olyan retardált majmok ülnek a vezetői székben akik nem látják be hogy ha kicsit többet fizetnének nem lenne ekkora sofőrhiányuk, és ezzel akarják a hiányt kompenzálni, ja meg hogy még ennyit se kelljen fizetni a sofőrnek. Meg persze hogy éjjel nappal lehessen mozgatni az autót. A szoftvergyártók meg akik az "önvezető" projectet fejlesztik hülyék lennének szólni hogy veszett fejsze nyele az egész, ömlik a pénz a zsebükbe és nekik olyan mind1 hogy bejön vagy nem, amire eldől az egész rég milliárdosak lesznek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!