Most akkor mit csinálok rosszul?
Azt csinálod rosszul, hogy nem kérdezed meg tőle, szükség esetén emelt hangon, hogy akkor konkrétan hogyan is kellene máshogy csinálnod. Nem jó ötlet éppen oktatóval összeveszni, de ha muszáj, akkor muszáj. Nem vérig sérteni, de érezze a rosszallásodat.
Van egy olyan mondás, hogy aki krvának áll, az ne sértődjön meg, ha oda kell tartania a sggét.
Az oktató szempontjából ez azt jelenti, hogy ha a tanuló huszadszorra se érti meg, akkor el kell magyaráznia huszonegyedszerre is, és még akkor sincs joga ordítani.
Amúgy jól írja az első, vagy kevesebb gázt kell adni, vagy lassabban/kevésbé felengedni a kuplungot. (Hogy konkrétan melyik, azt innen nem tudhatjuk, ezt az oktató tudhatja.)
Gondolom benzines autón tanulsz vezetni. A leírásodból az jön le, hogy túlságosan sok gázt adsz. Az, hogy a kuplungot tovább hagyod emelkedni, mint a fogáspont, önmagában még nem indokolja a megugrást vagy a hirtelen, nagy sebességgel történő elindulást.
A kuplungot mindig fogáspontig emeld elindulásnál (motorhang változik, kocsi eleje egy kicsit megemelkedik, kezdene rázkódni). Szerintem szólj az oktatódnak, hogy menjetek el egy üres parkolóba (vagy a rutinra) és szánjatok egy teljes órát az elindulásra.
De a lényeg, hogy kis gázzal indulunk, legalábbis amíg kezdő vagy. Ez az egy óra segítene kitapasztalni, hogy pontosan hol van a kuplung fogáspontja, mennyi gázra hogyan reagál az autó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!