Miért nem mehetnek a biciklisek egymás mellett egy sávban?
Nem értem az autósok felháborodását ez ügyben. Ha egymás után mennek a biciklisek az út szélén, attól ugyanúgy létezik oldaltávolság. Tehát ha egy robogós jön szembesávból, az út szélén, én pedig szintén egyedül megyek az út szélén biciklivel egy autó nem kerülhet ki akkor amikor pont egymás mellett vagyok a robogóssal, mivel nem képes megtartani azt az oldaltávolságot, amire szükség lenne, ezért mindkettő ember életét veszélyezteti?
Értelmetlen felháborodás a vezetők részéről, mivel ha egymás után mennek a biciklisek úgy is át kell mennie szinte teljesen a szembesávba a megfelelő oldaltávolság miatt, ha egymás mellett mennek akkor pedig "rá van kényszerítve" hogy átmenjen.
Azok az autósok akik életükben nem ültek biciklin, életük végéig egy ülésben meresztik a seggüket valószínű nem tudják hogy milyen egy biciklisnek ha úgy kerülik ki hogy szinte súrolja a kezük az autó oldalát előzés közben.
Viszont aki nem egész nap az ülésen kényelmeskedik hanem esetleg elmegy egy kisebb biciklitúrára az biztos tudja milyen frusztráló érzés amikor hallja hogy mögötte 150km/h -val jön egy autó, és inkább lemegy az egész úttestről mivel már megszokott dolog hogy baszik mindenki az oldaltávolságra, leszarja hogy esetleg meginoghat a biciklivel.
És ezek az emberek vannak felháborodva hogy hogy merészelnek a biciklisek egymás mellett menni biciklivel?
Várom a véleményeket/meglátásokat.
"Ha be lenne tartva az oldaltávolság oly mindegy lenne hogy egy sorban mennek vagy egymás mellett,"
Szóval szerinted ha ketten mennek egymás mellett akkor pont olyan távol kell menni a külsőtől, mintha ő maga egyedül lenne az úton?
"át kell mennie szabály szerint"
A biciklisnek meg:
Jobbra kell tartani nem szlalomozni az úton, meg kell állni a sárgánál/pirosnál, ahonnan aki van tiltva, nem hajthat be, ahol van bicikliót vagy sáv, akkro azon kell menni nem az úton, járdán nem lehet biciklizni. körül kell nézni, a sebességhatárokat be kell tartani és még sorolhatnám...
Kedves névtelen kérdező. Fogalmam sincs, mit remélsz a valaszoktol, de szerintem támogatást sehogy sem kapsz. De a feszkót, azt szítod..
Első és legfontosabb: amíg a KRESZ nem engedi, ne akarj senkit meggyőzni.
Másodsorban: 1 biciklis megy kb 40 centire az ut szélétől. Előzöd 150 centivel, az 2m RÁTARTÁSSAL. Ha a másik szélén megy egy motoros, onnan is lejön 2m. Tudod mennyi egy forgalmi sáv minimális szélessége? És egy átlag autó szélessége? Keresd ki, ha nem! Aztán rájössz, hogy egy személyautó szabályosan előzhet 1 biciklist, ha szemben pont jön a motoros. Jó reggelt.
Ha bazseválni akar egy biciGlis a haverral, húzzanak kocsmába, vagy köszönje meg az autósnak, hogy nem dudálja le. A közúton az autó az elsődleges, kerékpár kevesebb van. Persze az önjelölt Dredd bírókat joggal utálod.
Üdv: az ember aki napi 200at is leteker és hetente csak 1 napot autózik.
"nagy tisztelet a kivételnek, annak a kevésnek"
Az a baj, hogy a fent felsorolt szabályokat a biciklisek kisebb arányban tartják be, mint az autósok ezt az egyet amin rugózol, sokkal kisebb arányban...
#18: szerintem ez nem verseny. és mivel nem mérhető fair módon, hivatalosan, még csak nem is objektív eredményt mondasz el, hanem saját tapasztalatodat. Ami nem baj, csak tény. Azzal egy lépést sem javul semmi, mert a másikra mutogatunk. Ezt úgy hívjuk, nagyvonalúság, empátia, a másik elfogadása.
Valaki írta is, hogy parttalan a vita és igaza is van szerintem. Szép példa a kérdező, jogsija van, tehát papírja, hogy ismeri a KRESZ-t, mégis másképp látja, mint te.
De ha nem is lenne így, fogadd el szépen azt, hogy a kerékpárhoz nem kötelező, nem is lehet az a KRESZ tudás. De ettől még illene önmagára igényesnek lennie minden kerékpárosnak, hogy megtanulja és betartja, annyi helyen gyűjtötték össze legalább a fő szabályokat.. Természetesen ehhez jól jönne, ha a rend őrei szankcióban is jobban rájuk/ránk (én is tekerek) koncentrálnának. Nem mellesleg mindig az ember a gyökér, nem a közlekedési forma, amit választ. (Ergo bármilyen formában jöhet eléd egy gyökér az utakon.)
Én magam arra szavazok, hogy a kerékpárosok között több a kihágás, de enyhébb lefolyással és kockázattal. A balesetek hivatalos statisztikái szerint Bp-en fele-fele a megállapított felelősség a bringás VS autós "párbajban". Amúgy romlott a kerékpárosok rovására az elmúlt időszakhoz képest.
Persze az autós még a saját autóstársát is bőszen szabályozza, dudálja. Egy motoros vagy egy bringás (kamionos? traktoros?) sok-sok közlekedő évem során soha, vagy nagyon ritkán akart a társánál okosabb lenni és önbíráskodni, dudálni, üvöltözni, akármi. Na, akkor hogy is van ez? Vajon mivel közlekednek azok, akiknek nagggyon el tud gurulni a gyógyszer? Tippelni tudok :D
Kedves szlory.
Látom matekból meglett a kettes, már csak a KRESZ -t kellene átolvasni és nem tűnnél sík ... -nek.
Segítek.
(1) Elõzni abban az esetben szabad, ha
a) az elõzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az elõzni kívánó és a megelõzendõ jármû sebessége közötti különbségre - az elõzés a szembejövõ forgalmat nem zavarja;
Nem tudom hányszor ültél biciklin és hányszor volt olyan szitu ahol ennek a szabálynak az ellenkezőjét tapasztaltad meg, de annyit elmondok hogy nem kellemes amikor random szembesávból kivágódik az autó. Ergó zavar.
Látom nem érted az egészet, saját magad ellen írtad azt, amit. Egy átlag főút ami mező között, földek között húzódik 4,5-5 méter, attól szélesebbet nehezen fogsz találni. Valóban lenne hely, mégsem tartja be senki az oldaltávolságot, kicentizi hogy na most ha 5 milimétert esetleg inog a biciklis akkor még pont ne karcolja le a festést a kocsi oldalának, magyarul telibe sz-- az oldaltávolságot annak ellenére, hogy bőven van hely, és nem jön semmi szembe.
Illetőleg.. maga az oktató mondta. Ha esetleg te mész motorral, és a te sávodban egy biciklis megy az úton, és szembesávban jön például egy autó, KRESZ szerint nem előzheted ki a biciklist, amíg szembesávban nem ment el az autós, hiába tudnád simán úgy kikerülni hogy még a saját sávodban maradj, és legyen simán hely.
Más kérdés hogy ezt senki nem tartja be, de ezt elfogadom, én is úgy csinálnám motorral, a biciklis számára pedig ez nem jár olyan szintű veszéllyel, mint amilyenről szó volt eddig, max a motorosnak, az meg akkor saját felelősségre kezdjen bele.
Itt még mindig az elképesztően nonszensz agresszivitásról van szó az autósok részéről, holott mint már leírtam, és mint a te irományodból is kiderült, több mint felének lövése nincs egy mindennapos használatban lévő KRESZ szabályról.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!