Miért csinálnak manapság akkora ügyet belőle, hogy egy nagyvárosban autók vannak és ok, csúcsforgalomban előfordulnak dugók?
P+R segítene ezen.
Normálisan felfestett, kigondolt bringasávok is.
Amíg nincs élhető tömegközlekedés addig hiába a P+R.
Amíg nem része munkahelyi kultúrának, hogy beérkezés után le tudsz zuhanyozni és gondoskodnak vasalt ingről pl. addig szintén hiába
28 km-re lakom a munkahelyemtől. BP agglomeráció.
Szóval a bringa ki is esett.
Mivel a munkahelyemen is zárt parkoló van, idegen helyen meg törték már meg a kocsit, így inkább végig kocsival jövök. A kényelemről, konfortról már ne is beszéljünk. És gyorsabban meg is járom sokszor, de olcsóbban mindenképpen.
Azért dühöngenek az autósok, mert nekem is volt, hogy 2(!) óra alatt értem be (az átlag olyan 1 óra)...
Az üzemanyagban nem kevés adót fizetünk. Átírásnál nem kevés illetéket fizetünk (a semmiért), biztosításon felül nem kevés baleseti adót fizetünk. Soroljam még hány bőrt húznak le az autósról?
És mi van cserébe???? Semmi! AZ autó egyre több, az út meg le van tojva. Minek az az autósoknak. Járjanak ahogy akarnak, a lényeg, hogy fizessenek.
Nem, félreértetek.
Az autósnak érthető, hogy nem tetszik a dugó, mert nem halad.
Hanem akik szerint skandallum, hogy nagyvárosban az embernek autója van és használja; az autóhasználat a legnagyobb mumus; mindmeghalunk, méghozzá most és méghozzá az autók miatt
Szerintem ilyet a kutya sem állít, csak te, kérdező. A nagyvárosokban az a baj a túlzott autóhasználattal, hogy akármennyi adót, illetéket, stb fizetsz be, hely nem lesz több. Az jogos elvàrás, hogy legyenek jó minőségű utak, de az nem jogos elvárás, hogy a történelmileg kialakult városközpontokat az egyéni közlekedés szempontjainak alárendelve alakítsuk át autópálya-csomópontokká, mert azzal a városról 28 km-re lakó néhány tízezer ember ugyan jól járna, csak a városban effektíve élő százezrek szívnának miatta, minden tekintetben. Ezért fontos, hogy legyen egy minèl rugalmasabb megoldásokat kínáló közlekedési rendszer, ami a külvárosokban szükségszerűen az autósokra optimalizálandó, de egy bizonyos gyűrűn belül a tömegközlekedés tudja csak gond nélkül megoldani az egyidejűleg jelentkező mobilitási igenyek megfelelő szintű kielègítését, így ezen a gyűrűn belül már különféle ösztönzőkkel át kell terelni az utazások nagy részét a közösségi közlekedési hálózatokra.
Pl 28 km-es barátunknak eszébe nem jutna autózni, ha egy kulturált és felügyelt parkolóban hagyhatná a kocsiját a vasútállomáson, ahonnan 20 percenként bejutna egy kulturált és ritkán késő vonattal az irodája közelébe, mindeközben kávét szürcsölne, híreket olvasná vagy az agglomerációs csajokat mustrálná, és mindeközben irányonként fél órával kevesebbet utazna. Ja és a többi autós sem båszná fel az agyát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!