Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Csúcsforgalomban miért rövideb...

Csúcsforgalomban miért rövidebb a zöld mint késő este?

Figyelt kérdés
21. kerület, II. Rákóczi Ferenc utca és Lámpás utca kereszteződése. Rákóczin minden reggel, sőt sokszor délután is hatalmas torlódás alakul ki a lámpa miatt. Kb 10 mp zöld után már vált is át. Nem is lenne baj, ha a másik utcában nem 2-3 autó állna a piros előtt, míg a Rákóczin feltorlódik vagy 20. Miért nem a nagyobb forgalmú út kap hosszabb zöldet? Amit meg szintén nem értek, hogy késő este, 10 óra körül sokkal hosszabb a zöld, amikor alig van forgalom...Nem tudom, hogy a nap többi szakaszában milyen, de reggel már évek óta ez megy.
2016. ápr. 11. 09:58
 1/6 anonim ***** válasza:
48%
Logikát nem szabad keresni a lámparendszerben. Fehérváron is van pár oylan lámpa ahol jóformán két autó tud átmenni egy zöld alatt, esetleg három, de olyan gyorsan vált is vissza.
2016. ápr. 11. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 szántóvető ***** válasza:
45%
az lenne a célja hogy jobban pörögjön,gyorsuljon a forgalom.ami akkor lenne lehetséges ha minden útról kb ugyanannyi autó közelítené meg az adott kereszteződést.de mivel ez nagyrészt nem így van ezért inkább lassítja a forgalmat.léteznek intelligens jelzőlámpák amik figyelik a forgalmat és ehhez igazítják a piros-zöld jelzés intervallumát a kereszteződésben,de természetesen ezek jóval drágábbak a hagyományosokhoz képest ezért inkább csak nyugaton terjedtek el(nem tudom hogy nálunk van-e hasonló,gondolom hogy ha van akkor azok a fővárosban találhatóak meg,nem aprajafalván.)
2016. ápr. 11. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
79%

Ismert a forgalomtechnikában az ún. kapuzás fogalma. Ha egy hosszabb forgalomáramlási tengelyen van kapacitáscsökkenés, pl. egy keresztező szintén forgalmas útvonal miatt, akkor csúcsidőben torlódás fog kialakulni. Ha ez pont egy lakóövezetben vagy mondjuk az óvodaudvar, kórház stb. mellett van, akkor mesterségesen arrébb lehet tolni a torlódás helyét úgy, hogy a kapacitásszűkület helyén meglévő atbocsátóképességet biztosítod pár száz méterrel vagy néhány kilométerrel arrébb ott, ahol amúgy több kapacitás is biztosítható volna.


Jelen esetben is lehet, hogy a belső-csepeli szakaszokon kialakuló torlódást inkább kitolják az alig lakott Lámpás utca alatti szakaszra. Ennek van olyan járulékos előnye is, hogy a köztes részen könnyebb a becsatlakozás, így nincs akkora torlódás a mellékutcákban sem, mint kapuzás nélkül. Ezzel szemben a Lámpas utca alatt alig van érdemi becsatlakozó forgalom. Összefoglalva tehát dugó lenne így is-úgy is, csak így kijjebb áll a sor valamivel. (Más kérdés, hogy ettől még a belső szakaszon lehet dugó csak nem akkora.)


Kapuzást amúgy szinte minden budapesti bevezető úton találsz; max. nem tűnik fel.

2016. ápr. 11. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
Erre még nem gondoltam, lehet, hogy amiatt van, de attól még az egész út iszonyatosan túlterhelt, szinte egész nap kiszélesítés pedig már nem nagyon oldható meg, annyira beépült környék :/
2016. ápr. 11. 11:18
 5/6 anonim ***** válasza:
50%

A gerincút folytatása szerepel a rendezési tervben, de hogy forrás mikor lesz rá, az jó kérdés. Egyelőre inkább visszafejlődés várható, mert ha a H5-öst villamossá degradálják és emiatt lassabbá válik a tömegközlekedés, újabb tömegek válthatnak autóra.


Amúgy még az is eszembe jutott, hogy ott erdendően egyforma erős volt a két ágon a forgalom: amíg a Csepeli útnak észak felé nem volt folytatasa, a Lámpás utca vitte a szigetszentmiklósi forgalmat. Lehet, hogy régiek a forgalmi modellek adatai és nem is kapuzásról van szó? A BKK Közútnál megéri egy kérdést feltenni.

2016. ápr. 11. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Eddig is mindig azt lehetett hallani, hogy a gerincút majd megold mindent, aztán ami megépült semmit se javított. Szerintem az egyedüli megoldás a HÉV meghosszabbítása lenne, de annak semmi esélye nem volt eddig se, pláne most, hogy villamost csinálnak belőle. Kiszélesítés szintén nehézkes lenne. A legjobb megoldás mindenképp valami kötöttpályás megoldás lenne, akár föld alatt ha nagyon nincs hely, de erre szintén semmi esély :D
2016. ápr. 11. 20:12

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!