A mozdonyvezető honnan tudja, hogy jó vágányon van-e?
Laikusként kérdezem, ne röhögjetek ki!
Szóval ha kétvágányos a vonal, akkor honnan tudja biztosan, hogy a váltónál a jó vágányra érkezett-e? A váltót úgy tudom, hogy nem ő kezeli. Mi van ha elfelejtik átállítani a váltót és rossz oldalra érkezik?
Az állomásnál, ahol van 10 vágány is akár és 4-5 váltó is, akkor honnan tudja, hogy melyik váltó után hova kell érkeznie és honnan tudja, hogy tényleg jó helyre érkezett-e?
Nem kell minden esetben értesíteni Írásbeli rendelkezésen a mozdonyvezetőt a helytelen vágányon való közlekedésről. Gyakorlatilag a helytelen vágányos menetek 90%-a abba az esetbe tartozik, amikor nem kell külön értesíteni (egyéni kijárati jelző vagy nyíltvonali bejárati jelző továbbhaladást engedélyező jelzése).
Az állomási vágányokhoz meg nem sok közünk van, megyünk, amerre állnak a vasak. A kulcsa az egésznek, hogy van-e kitérő irányban álló váltó, és az mennyivel járható, mert ez határozza meg a behaladás sebességét, erre pedig a bejárati jelző ad jelzést (maximális, 120 (nem használjuk), 80, 40).
Arra kell figyelnünk, hogy peron nélküli vágányra személyszállító vonattal ne haladjunk be. Ha elrontaná a forgalmi szolgálattevő, és ezt tapasztalnánk, akkor meg kell állni értekezni. Egyébként oda hoz be az állomási személyzet (vagy KÖFI-vonalakon a KÖFI-irányító), ahová akar, nekünk az a dolgunk, hogy a kapott jelzéseknek megfelelő sebességgel továbbítsuk a vonatot, és az előírt helyen megálljunk. Meg persze millióegy dolog, amire még figyelni kell, és észre kell venni, ha valami nem stimmel.
Még annyit, hogy ezeket a váltókat ne úgy képzeld el, Kérdező, hogy egyessével állítgatják, aztán ha nem figyelnek, valamelyik nem jól áll. A biztosítóberendezés lényege, hogy tudja, hogy az adott menethez szükséges összes váltónak hogyan kell állnia. Ha minden váltó jól áll, csak akkor jelenhet meg a továbbhaladást engedélyező jelzéskép a mozdonyvezető előtt. Tehát vonatközlekedés során, ha jelzőkezeléssel jár be egy állomásra, vagy jár ki a nyílt vonalra onnan, akkor az összes váltó egészen biztosan jól fog állni.
Tolatásnál ott észnél kell lenni, mert ott nem minden berendezés tudja a lezárt vágányutas tolatást. Ott bármi előfordulhat, aláváltás, helytelenül álló váltó (ha nem figyel az ember, felvágja) stb.
"ott a mozdonyvezető észlelte a hibás állítást,ezért fékezés helyett padlógázt adott...mint utóbb kiderül, helyesen cselekedett.."
Ekkora hülyeséget rég hallottam! :D :D :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!