Az 1920-as évek közepe-végére már voltak normálisan összerakott elérhető árú biciklik bárki számára?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Te annak örülnél, ha földút van, és nem macskakő, mert az kirázza az agyadat is a fejedből...
Kezdjük azzal, hogy az 1920-as években az embereknek cipő nem volt a lábán, úgy gyalogoltak népiskola helyett napszámba november idején, örültek, ha egy nap egy szem főtt krumplin megosztoztak tizenhárman. Nemhogy olyan elképzelhetetlen luxus csodaeszköz, mint egy kerékpár. Tele pótolhatatlan alkatrészekkel, kezdve mindjárt a gumitömlővel.
Természetesen Pesten (és nagyobb városokban) minden utca rég ki volt már macskakövezve... Viszont faluhelyen akár több 100 km-es körzetben semmiféle műút nem volt, csak sár és pocsolyák. A vasút volt akkor az út, azon járt mindenki.
Egyik nagyapámat megtanították még a háború előtt biciklizni, mert valamiféle kerékpáros kiértesítő futárként is működött egy darabig. Szóval nem volt ismeretlen, szokatlan fogalom a kerékpár. Viszont saját bicikli az elég álomszerű dolog volt még jóval később is átlagemberek számára. Szüleimnek is még elérhetetlen gyerekkori álom maradt, bár elmondásuk alapján ültek rajta, mert falunként, utcánként egy-egy valakinek azért volt már.
Nem tudom, árban mennyire volt extrém dolog egy bicikli, sokkal inkább arról van szó, hogy a világháborúk évtizedeiben MINDEN MÁS elképzelhetetlen árban volt egyszerűbb emberek számára, akik azt ették, ami az útszéli bokrokon megtermett.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A kerékpár fejlődésének történetéhez hozzá tartozik a velocipéd, de a linkelt wiki cikkből az is látszik, hogy a XX század elején már bicikli formát öltöttek a kerékpárok, a kérdés továbbra is az, hogy mit jelent a "normális" jelző.
A kerékpározáshoz nem feltétel az aszfaltozott, macskaköves út sem, száraz földúton is lehet kerekezni, a XIX. század végén velocioéddel is áttekertek a megszállottak Európa jelentős részén, pedig az még valóban nem egy normális kerékpár.
Azt sem állítanám, hogy nagyon ritka volt a bicikli, a mai szinthez mérten persze, hogy ritka volt, de már létezett tömeggyártás, 1927-ben már évi 68ezer kerékpárt importáltak a németektől, ennek hatására indult be 1928-ban a Csepel kerékpárgyár.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!