Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Az 1920-as évek közepe-végére...

Az 1920-as évek közepe-végére már voltak normálisan összerakott elérhető árú biciklik bárki számára?

Figyelt kérdés
és ekkor már jellemző is volt hogy mentek vele "nagyobb" távokat? egyik faluból a másikba, faluból kisvárosba? tehát az útburkolat nem tudom mennyire engedte ezt meg, létezett-e már kockakő lerakva, vagy még csak döngölt földutak stb.
2018. aug. 15. 19:57
 1/5 anonim ***** válasza:

Mihez képest normálisabb?


[link]

2018. aug. 15. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
nem velocipédre gondolok, nem is valami extra többüléses cuccra. átlagbicónak ami számított akkoriban. bár már utánanéztem hogy voltak elég korrekt kis drótszamarak akkor már, kérdés hogy milyen árban mérték ezeket itthon és mennyire volt affinitása az embereknek használni amikor mindenki vonattal járt
2018. aug. 15. 20:27
 3/5 anonim ***** válasza:

Te annak örülnél, ha földút van, és nem macskakő, mert az kirázza az agyadat is a fejedből...


Kezdjük azzal, hogy az 1920-as években az embereknek cipő nem volt a lábán, úgy gyalogoltak népiskola helyett napszámba november idején, örültek, ha egy nap egy szem főtt krumplin megosztoztak tizenhárman. Nemhogy olyan elképzelhetetlen luxus csodaeszköz, mint egy kerékpár. Tele pótolhatatlan alkatrészekkel, kezdve mindjárt a gumitömlővel.


Természetesen Pesten (és nagyobb városokban) minden utca rég ki volt már macskakövezve... Viszont faluhelyen akár több 100 km-es körzetben semmiféle műút nem volt, csak sár és pocsolyák. A vasút volt akkor az út, azon járt mindenki.


Egyik nagyapámat megtanították még a háború előtt biciklizni, mert valamiféle kerékpáros kiértesítő futárként is működött egy darabig. Szóval nem volt ismeretlen, szokatlan fogalom a kerékpár. Viszont saját bicikli az elég álomszerű dolog volt még jóval később is átlagemberek számára. Szüleimnek is még elérhetetlen gyerekkori álom maradt, bár elmondásuk alapján ültek rajta, mert falunként, utcánként egy-egy valakinek azért volt már.


Nem tudom, árban mennyire volt extrém dolog egy bicikli, sokkal inkább arról van szó, hogy a világháborúk évtizedeiben MINDEN MÁS elképzelhetetlen árban volt egyszerűbb emberek számára, akik azt ették, ami az útszéli bokrokon megtermett.

2018. aug. 15. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
akkor az én vidéki kisvárosi őseimnek is elérhetetlen volt valószínűleg, mert ők is szegényebb réteg voltak értem. engem meglepett hogy ennyire nem közlekedtek régen az emberek, tényleg sokan nem láttak tovább a kerítésnél még akár a két vh. között sem.
2018. aug. 15. 20:55
 5/5 anonim ***** válasza:

A kerékpár fejlődésének történetéhez hozzá tartozik a velocipéd, de a linkelt wiki cikkből az is látszik, hogy a XX század elején már bicikli formát öltöttek a kerékpárok, a kérdés továbbra is az, hogy mit jelent a "normális" jelző.

A kerékpározáshoz nem feltétel az aszfaltozott, macskaköves út sem, száraz földúton is lehet kerekezni, a XIX. század végén velocioéddel is áttekertek a megszállottak Európa jelentős részén, pedig az még valóban nem egy normális kerékpár.

Azt sem állítanám, hogy nagyon ritka volt a bicikli, a mai szinthez mérten persze, hogy ritka volt, de már létezett tömeggyártás, 1927-ben már évi 68ezer kerékpárt importáltak a németektől, ennek hatására indult be 1928-ban a Csepel kerékpárgyár.

2018. aug. 15. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!