Igaz hogy a forgalmi vizsgákon egy vizsgabiztosnak kell hogy legyen egy elvárt buktatási aránya?
Ez így baromság.
A vizsgabiztosnak azt kell mérlegelni, hogy a vizsgázó alkalmas-e arra, hogy önállóan járművet vezessen.
Vannak szigori, sőt bunkó vizsgabiztosok, de vannak rendesek, akik még a lehetőségek határain belül segítik is a vizsgázót.
A vizsgabiztosok többsége oktató is, mogorva oktatóból nem lesz kedves vizsgabiztos, de azok a vizsgabiztosok, akik nem csinálnak sportot a buktatásokból, nem fognak csak azért ellenőrzést kapni, mert valamilyen buktatási normát nem teljesítenek.
A vizsgabiztos fizetése nem változik attól, hogy buktatott, vagy átengedte a tanulót... illetve változhat, de az már egy másik téma, a korrupció.
Vannak olyan vizsga bázisok, ahol nagy mértékű a korrupció, és vannak olyanok, ahol nem jellemző, függ oktatótól és vizsgabiztostól.
Ez az igazi probléma, a "buktatási ráta" legendája a korrupcióból ered.
Jah, és még valami.
Érdemes elemezgetni azoknak a tanulóknak a beszámolóit, akik megbuktak a forgalmi vizsgán.
Többségüknél kiderül, hogy jogosan buktatták meg, amit nem akar elismerni, "közel mentem, de megálltam volna, miért avatkozott közbe", és hasonló hárítások.
Nem feltétlen, maximum ha tényleg kiugróan magas a sikeres vizsgázók aránya a többiekhez képest, akkor lehetséges hogy ránéznek, mert akkor felmerül hogy túl engedékeny.
Szóval ha az átlag sikeresség 30-40%, míg valakinél 99%, és abból is 1 azért nem ment át mert elütött 3 gyalogost és tropára törte a kocsit, akkor gyanús lehet.
Viszont ne legyenek illúzióink, van egy pár genyó vizsgabiztos, aki szándékosan arra megy hogy megbuktassa a tanulót, és elterjedjen ez róla hogy utána megkenjék egy kis "kedvességért".
Szinte mindegyik tud 1-2 olyan eldugott jobbkezes kereszteződést amit könnyű benézni ha nem ismered mint a tenyeredet.
Engem például 5 perc múlva letérített a vizsgaútvonalról, és olyan utcákba vitt ahol olyan eldugott jobbkezes kereszteződések vannak amiket észre sem tudsz venni ha nem 8 km/h-val döcögsz(de ugye akkor meg azért jár a buktatás), és tábla sem jelzi a veszélyt.
Nem is értem hogy azok miért egyenrangú utak, durván balesetveszélyesek(lehet hogy összejátszanak az útkezelővel?), arról nem is beszélve hogy a vizsgázó első 10-15 percben sz*rrá stresszeli magát, úgy meg pláne benézi.
Én szerencsés voltam, de csak azért mert vizsga előtt pár nappal többször is pont arrafele volt dolgom, ezért pontosan tudtam hogy melyek azok az eldugott kis utcák, különben úgy átrongyoltam volna vizsgán hogy még 25km/h-val is mire észre venné az ember addigra át is haladt és bukás/baleset.
Szegény kis szemét, elég csalódott fejet vágott miután látta hogy ismerem a környéket és nincs már idő máshova elmenni szívatni, ezért beletörődött a sorsába és feladta a szándékos buktatásba hajszolást és vissza mentünk a vizsgaútvonal környékére parkolni és megfordulást végrehajtani.
Szóval vannak ilyenek, de a normálisak maximum a legvégén térítik le pár kereszteződés erejéig a vizsgázót hogy lássák hogy a betanult útvonalakon kívül is tudja alkalmazni a szabályokat.
Szerintem van elég "béna" tanuló, akik képesek maguktól is megbukni. Elég csak arra gondolni, hogy sokan már a KRESZ vizsgán is elhasalnak 2-3 alkalommal. Pedig az szimplán értelmezés és odafigyelés kérdése.
Ettől függetlenül igaz az is amit az előttem szóló írt, nekem hasonlókat mondott az oktatóm.
Mondta, hogy ha egy vizsgabiztos meg akar buktatni, akkor meg fog tudni buktatni. Direkt mutatott helyeket, helyzeteket, ahol figyelnem kell. Kanyarodni tilos tábla, eldugott 30-as tábla, eldugott jobbkezes út. Vagy hiányzik a tábla de 30-as övezet, és azt neked tudnod kell.
Vagy mesélt olyat is az oktató, hogy valaki nagyon szépen vezetett majd a végén ment bele olyan helyzetbe ami azonnali bukó.
Nálam szerencsés csillagzat volt, elég elnéző volt a VB. Hibázgattam, izgultam is, de észrevettem, korrigáltam így nem buktam meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!