Hogy mérik le egy repülőgép súlyát?
A túlsúlyos gépek miatt felmerül bennem a kérdés, hogy a tényleges súlyt hogy mérik meg? A gép súlya, az üzemanyag súlya és a poggyász súlya ismert, ez utóbbit megmérik, a többit tudják.
Na, de az utasokét és a személyzetét hogy mérik meg? Vannak szenzorok a gépben? Mert nem hallottam olyant, hogy utasokat méricskélnének.
Előre meghatározott átlagos testsúllyal számolnak. Pedig nem lenne ördögtől való beépíteni a futóművek tartójába erőmérőt, ha egy vacak kavicsbányai rakodógép vezetője kilóra meg tudja mondani, mennyi súly van épp a kanálban, vagy a kamionokban is van ilyen funkció, akkor a repülőgépeknél sem lenne hatalmas összeg beépíteni.
Amíg nincs emiatt tömegszerencsétlenség, addig nem foglalkoznak vele. Már van nyomkövetés, van online adatszolgáltatás a gyártó felé, talán ez lesz a következő.
A bőröndöt nem azért kell kiszedni a gépből, mert "túlsúlyos", hanem azért mert nem akarnak a drágább reptereken pluszban tankolni ( ott az üzemanyagon túl a kiszolgálásnak is van költsége + áfa ) így előfordulhat, hogy a sztenderdek alapján számított tömeghez nincs meg a minimális előírt üzemanyagmennyiség és ezért kell csökkenteni a tömeget.
A japán ésaz elhízott német turisták közötti különbség egy B474 esetében 12 tonna, ennél több üzemanyagot füstöl el a gép az első órában. Egy ilyen gépbe betankolnak 160-170 tonna kerozint, két óra repülés után az utasok súlya egyáltalán nem számít, annyi ráhagyás meg mindig van, hogy a repülőgép ne a legnagyobb megengedett felszállótömeggel induljon.
Volt már katasztrófa abból, hogy alábecsülték a sújt. A gép nem tudott elemelkedni, s mindenki meghalt.
A gép önsúlya adott. Az üzemanyagot súly alapján tankolják, az utasoknál átlagsúly az alap,s a csomagoknál is. A rakománynál nem különben.
A teljes tömeg nagyon fontos adatt, pl. a felszálláshoz szüksége nekifutás hosszának megállapításához.
Persze az átlagértékeket rátartással adják meg.
Az említett légi incidens egyik következménye volt, ezeknek az átlagoknak a növelése.
Egyébként az egész gép is lemérhető lenne.
Köszönöm a válaszokat!
Pár éve volt, hogy a német nyugdíjasokkal (voltam kint, láttam mennyire kövérek), teli nyaralójáratnak vissza kellett fordulnia, mert nem tudott felszállni, mert az átlagnál jóval magasabb volt a tényleges súly, nem beszélve a nyaralójáratokon vastagon pakolt bőröndökről.
Azt hiszem, Lufthansa járat volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!