Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Hogy mérik le egy repülőgép...

Hogy mérik le egy repülőgép súlyát?

Figyelt kérdés

A túlsúlyos gépek miatt felmerül bennem a kérdés, hogy a tényleges súlyt hogy mérik meg? A gép súlya, az üzemanyag súlya és a poggyász súlya ismert, ez utóbbit megmérik, a többit tudják.

Na, de az utasokét és a személyzetét hogy mérik meg? Vannak szenzorok a gépben? Mert nem hallottam olyant, hogy utasokat méricskélnének.



2018. júl. 23. 19:51
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
Azt hiszem van egy átlag kg/fő amivel számolnak.
2018. júl. 23. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
Vízbe merítik indulás előtt, és azután a kiszorított víz súlyából számolják ki... Tudod, ez az ún. Pitigorasz-tétel.
2018. júl. 23. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
Sztenderdekkel számolnak.
2018. júl. 23. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:
A sztendertértékek számolása pont nem jó! Ugyanis nem tudhatják, hogy a repülő japán túristák vagy németek vannak, mert így honnan tudják kisakkozni azt, hogy most 120 vagy 200 kiló a túlsúly? Mérés nélkül ez nem megy, így meg nem tudható, hogy hány bőröndöt kell kiszedni a gépből emiatt? Így az átlagérték az csak előzetes kalkulációra jó.
2018. júl. 23. 21:01
 5/14 anonim ***** válasza:
65%

Előre meghatározott átlagos testsúllyal számolnak. Pedig nem lenne ördögtől való beépíteni a futóművek tartójába erőmérőt, ha egy vacak kavicsbányai rakodógép vezetője kilóra meg tudja mondani, mennyi súly van épp a kanálban, vagy a kamionokban is van ilyen funkció, akkor a repülőgépeknél sem lenne hatalmas összeg beépíteni.

Amíg nincs emiatt tömegszerencsétlenség, addig nem foglalkoznak vele. Már van nyomkövetés, van online adatszolgáltatás a gyártó felé, talán ez lesz a következő.

2018. júl. 23. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
0%
De annyira nem is számít, hogy pontosan hány kiló a gép. Vagy számodra miért ilyen fontos ez?
2018. júl. 23. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
100%

A bőröndöt nem azért kell kiszedni a gépből, mert "túlsúlyos", hanem azért mert nem akarnak a drágább reptereken pluszban tankolni ( ott az üzemanyagon túl a kiszolgálásnak is van költsége + áfa ) így előfordulhat, hogy a sztenderdek alapján számított tömeghez nincs meg a minimális előírt üzemanyagmennyiség és ezért kell csökkenteni a tömeget.


A japán ésaz elhízott német turisták közötti különbség egy B474 esetében 12 tonna, ennél több üzemanyagot füstöl el a gép az első órában. Egy ilyen gépbe betankolnak 160-170 tonna kerozint, két óra repülés után az utasok súlya egyáltalán nem számít, annyi ráhagyás meg mindig van, hogy a repülőgép ne a legnagyobb megengedett felszállótömeggel induljon.

2018. júl. 23. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
100%

Volt már katasztrófa abból, hogy alábecsülték a sújt. A gép nem tudott elemelkedni, s mindenki meghalt.


A gép önsúlya adott. Az üzemanyagot súly alapján tankolják, az utasoknál átlagsúly az alap,s a csomagoknál is. A rakománynál nem különben.


A teljes tömeg nagyon fontos adatt, pl. a felszálláshoz szüksége nekifutás hosszának megállapításához.


Persze az átlagértékeket rátartással adják meg.

Az említett légi incidens egyik következménye volt, ezeknek az átlagoknak a növelése.


Egyébként az egész gép is lemérhető lenne.

2018. júl. 23. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
Gondolom kilóra pontosan nem számít. Gondolom kb 120 kilós emberekkel számolnak. Biztos van aki 150 kilós, de kompenzálja az, hogy utaznak könnyebb emberek pl gyerek. A csomagoknál is szerintem elég a maximálisan felvihetővel számolni. Lehet egy kicsit túlszámolva van és több üzemanyag lesz benne, de így biztos, hogy nem lesz probléma, a megmaradt üzemanyagot meg felhasználják a következő induláshoz. A busznál sem dobnak le valakit azért mert 200 kiló és emiatt elfogy a gázolaj. Túlsúlyos embert, ha nem engednek fel, azért van, mert 2 helyet foglal, nem azért mert nehéz lenne, ha befér egy ülésbe lehet akár 300 kiló is :)
2018. júl. 24. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!


Pár éve volt, hogy a német nyugdíjasokkal (voltam kint, láttam mennyire kövérek), teli nyaralójáratnak vissza kellett fordulnia, mert nem tudott felszállni, mert az átlagnál jóval magasabb volt a tényleges súly, nem beszélve a nyaralójáratokon vastagon pakolt bőröndökről.

Azt hiszem, Lufthansa járat volt.

2018. júl. 24. 23:44
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!