Repülőgépmérnök a Lufthansánál vagy az Emirates-nél legyek?
Ez jó kérdés..Melyik nyelvet írod-olvasod-beszéled anyanyelvi szinten? Mert az az alap. A perfekt angol amúgyis kötelező, de az arabok azt is elvárják, hogy egy alkalmazott írja-olvassa-beszélje az ő nyelvüket is.
Ha ez utóbbi megvan, akkor ott halálra keresed magad. Ha nincs, akkor marad a budaörsi reptér..Közel van, kék busz is jár...
Elsőhöz egy megjegyzés: Kedves ismerősöm - aki még hölgy is - évekig volt főosztályvezető egy design cégnél. Egy kukkot nem ír, nem olvas arabul. Kizárólag angolul írtak, beszéltek. Ő volt ott az egyetlen nő, s az egyetlen külhoni. És tudod a cégben egyetlen dokumentum sem volt arab nyelven, lévén nemzetközi piacra dolgozó vállalat.
Szóval nem biztos, hogy feltétlenül kell a kérdezőnek arabul is tudnia. Ja, egy-két ismerősöm pedig Németországban dolgozik úgy, hogy német tudásuk minimális. Nem konyhai kisegítők vagy takarítók.
Ettől függetlenül, ha tud a kérdező arabul, azt nyilván szívesen veszik (pl. köszönés, hétköznapi csevegés stb.)
Reality check:
Semmi garancia nincs arra, hogy mire elvégzed az egyetemet addigra ezek a cégek még működni fognak. Egyenlőre nem az lenne a fealadatod, hogy összeszedj annyit pontot az érettségin, hogy felvegyenek egyetemre?
Aztán utána még el is kellene végezni egy mérnöki/közigazgatási/rendészeti/katonai/agrár/infós alapképzést, hogy egyáltalán elmehess repülőmérnök MSc-re.
Aztán jön a hatalmas pofon.
A képzés ha jól tudom 18millió forint, és a kérdésre a válasz: nem, nincs állami támogatás erre a képzésre. Ha kifizetik a szülők, akkor szerencsés vagy, de ha nincs rá keret, akkor marad a diákhitel2.
Ha eddig sikeresen eljutottál, repülőmérnök lettél, akkor még mindig csak sima dugattyús hajtóműves repülőt vezethetsz, sugárhajtásúról ne is álmodj még.
Elkezdhetsz dolgozni első tisztként egy kisebb gépen egy kis vállalatnál. (És több mint valószínű, eközben fizeted a diákhitelt)
Amint szakosodni tudsz sugárhajtású gépre, és letszed a vizsgát, jelentkezhetsz külföldi légitásaságokhoz első tisztnek egy kisebb sugárhajtású gépre.
(Nehéz dolgod lesz, mert külföldieket megszórják. Mindenkinek inkább a hazai munkaerő kell, tekintve, hogy ott ismerik a képzéseket)
És közben még mindig fizeted a diákhitelt.
Aztán szépen lassan feltornászod magad a létrán kapitányi pozícióba. Onnantól jó a fizetés hogy sugárhatjású gép pilótája vagy, de hogy addig hogyan oldod meg a megélhetést a 18milliós hiteleddel együtt, az a jó kérdés.
Szép álmaid vannak, nem azt mondom, hogy ne akard elérni őket, de célszerű lenne megfelelő módon tájékozódni mielőtt felteszel egy ilyen kérdést. Majd szépen lassan leküzdöd az akadályokat a végső cél eléréséhez, de egyenlőre az legyen a szemed előtt, hogy érettségizz le. Ne abban gondolkodj, hogy mi lesz 10-15 év múlva. Az ötletet meg is kellene tervezni, nincs olyan hogy csettintésre ott az összeszerelt termék.
Ha egy kicsit odatetted volna magad a saját jövőd érdekében, akkor ezekre amit itt leírtam, mind rákereshettél volna interneten. Mérnök akarsz lenni, járj utána a dolgoknak. Szerinted a munkahelyen is midnent a feneked alá tolnak majd?
Attól még hajrá, váljon valóra az álmod. Csak meg is kell dolgozni érte.
Ebben teljesen igazad van. Divatszakma lehet a repülés (egyesek fejében), mert szinte hetente válaszolok ilyenekre. Csak az a fura, ha leírom, hogy a kérdezett városban nincs képzés, s nem lehet gyorsan elhelyezkedni, akkor miért küld el délre.
Sajnos semmi realitásérzék nincs sok ifjúban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!