Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » 1 év várakozás sikeres KRESZ...

1 év várakozás sikeres KRESZ vizsga után gyakorlati oktatóra mennyire reális?

Figyelt kérdés

Nemrégiben kezdtem a csigavér autóiskolánál, és a legelső óra előtt azt az információt kaptam, hogy várhatóan 1 évet kell oktatóra várnom sikeres KRESZ vizsga után, viszont ha gyorsítottra megyek, az már "csak" 2-3 hónap, viszont az értelemszerűen drágább. Ezek a számok mennyire lehetnek reálisak, vagy csak ijesztgetnek ezekkel a várakozási időkkel és csupán pénzt akarnak kihúzni a zsebemből?

Van náluk valami kedvezmény most, ami a gyorsított jogsira már nem érvényes.. Van aki esetleg a kedvezmény keretein belül már levizsgázott náluk KRESZ-ből, és ha igen, mik a tapasztalatok a várakozási időt illetően?


Köszi a válaszokat.


2018. máj. 22. 20:08
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
40%

Aha! Mesélj még Pistike!...

Van róla fogalmad, hogy az istenített Svédországban 20000forint körül van egy levezetett óra. Vagy szefinted a német, osztrák, svéd... oktató miből veszi a vadiúj golf, meg bmw oktatókocsit. Majd biztos a tanuló két szép szeméért oktat...

Angol tanár: 4 év alatt átbukdácsol az eg,etemen. Beül a suliba. Lenyom napi négy öt tanórát, és utána otthon maszekol. Nem kerül neki semmi plusz költségébe. Az egyetemet letudja 15-2 millóból. A többit az állam állja.

Oktató: meg kell neki szereznie az A B C D E kategóriás jogosítványt, ami magába milliós tétel. Utána el kell végeznie a szakoktatói tanfolyamot ami kb 800000 ft+útiköltség+ kiesett munkaidő. Nekem kb.:1,5 milliómba fájt a tanfolyam. Kell venni egy viszonylag új, megbízható autót. Ennek költsége minimum 2-2,5 millió. Bepedálozás vizsgával együtt 150000ft. Ha ez megvan elkezdhetsz oktatni. Havi 50000 az adó, havi 120-150000 az üzemanyag költség, könyvelő, alkatrész, gumi... Nég,évente le kell cserélni a kocsit, mert évi 60000 km-t beleraknak a tanulók. Ha kiszámolod akkor havonta a kocsicserére is 50000 ft-ot félre kell rakni. Akkor még nem beszéltem a veszélyességéről. Tudod te milyen rizikós egy tök kezdővel kimenni a forgalomba. És épségben hazaküldeni utána a kölköt anyucihoz. A motoros képzésről nem is beszélve... Csak a rádión keresztül utasíthatod. Ha nem azt csinálja, lehet hogy kivasalják az úton. Utána hogy mondod meg az anyjának!? Nem olyan arany élet ez. Napi 12-14 órát oktatok. Tisztán kb. 350-400 ezer marad rajta.

Ennyit a példabeli angol tanár is vígan megkeres.

2018. máj. 24. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:

Ahol én voltam teszpályán 10ből a kocsi ha ért 2 millió forintot,a legtöbbért valószínűleg fél millió forintot sem adtak volna.

Rutinpályák állapota borzasztó.

Ha annyira rossz helyzetben vannak az oktatók,miért nem emelik fel a szavukat?

Szerintem azért 350-400 e ft nem olyan rossz pénz havonta,de nyilván lehet ennél jóval többet-kevesebbet is keresni.

Egyetemet ne becsüld alá,hogy hűű mennyire olcsó,mert egy szakkönyv 10 e ft alatt nincs.

Némettanár ismerősöm úgy,hogy gimnáziumban tanít mellette heti 3x nyelviskolában 250-300 e ft-os ha megkeres.


Nyilván Te az éremnek a másik oldalát látod,csak a tanuló meg azt látja,hogy 45-50 percért fizet 3500-5500 ft-ot,tanul egy 10-15 éves autón(ennél tuti nem jobb az átlag életkora a kocsiknak),a rutinpálya rosszabb,mint egy elhagyatott gyártelep,rossz az aszfalt,óriásik a kátyúk,mindenezek után a tanuló nem látja,hogy neki most 30-40-60-100 órát kell vennie,ami nyilván egyéni,meg oktató függő

Eyg jogsit ma itthon megszerezni 2-300 e ft alatt nem nagyon lehet,ami baromi sok pénz,ha pl egy nyelviskola áraihoz viszonítok.


És igen,Amerikában konkrét tapasztalat,hogy 25 dollárból meg van a jogosítvány.A svéd oktatás minőségét(utak,autók,minőség,morál),átlagfizetések miatt kissé más,de keresztlányom 2016-ban átszámítva kb.250 e ft-ért szerzett jogsit Svédországban.

2018. máj. 24. 15:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:

Fogalmam sincs amerikában hogyan folyik a képzés. Csak a filmekben látom, hogy beül a diák, megy vagy fél kilómétert, és egy fószer eldönti, hogy tud e vezetni. Kb ennyi férhet bele 25 dollárba. Vagy ott az oktatók ingyen oktatnak???


A 3-400000forint lehet hogy soknak tűnik, de mint írtam napi 10-14 órát kell ért dolgozni. Ez a maximum. Ennél többet órát nem enged az NKH. Ha azt nézzük hogy tizenöt év nemzetközi kamionos, és túristabuszos tapasztalat van a hátam mögött, ennél kevesebb p3nzért nem is oktatnék. Szerénytelenül állíthatom, hogy igen magasan képzett gépjárművezető vagyok, aki ismeri európa nagyvárosait. Az ilyenekért a kamionos buszos cégek két kézzel kapkodnak. Nagyon kevés a tapasztalt önállóan dolgozni tudó angolul beszélő sofőr. A kínaiakat fuvarozva meg lehet keresni a 3000-3500 eurót. Tehát minimum 350/ezret kell keressek itthon, hogy ne menjek vissza buszozni. Ez sok más kollégámra is igaz.

A jó szakemberből kevés van. Azt meg kell fizetni. Nekem is aranyáron jön ki a vízvezeték szerelő, vagy a tetőfedő. Valamelyikre egy évig is várni kell annyira be van táblázva.

Igen, az oktatók is jó helyzetben vannak most. Kevesen vannak a sok diákra, de hidd el nincsennek az óradíjak elszállva.

A kocsik átlag életkora tükrözi a magyar háztartásokban lévő kocsik korát. Itt a g,akorin is akik irogatnak mind 15-20 éves kocsit toldozgatnak otthon okosba. Tanulni amúgy sem kell új autó, mert a tanulók szétbarmolják.

A rutinpályák minősége is tükrözi a magyar közutak állapotát. Hasonlóan szar mi degyik.

Ha nyugaton minden annyira jó, meg olcsó, akkor meg kell próbálni ott jogosítványt szerezni.

2018. máj. 24. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:

Pedig "Pistikének" igaza van nagyon is.


Rá férne az egész rendszerre egy normális szabályozás. Normális óraszámok, normális járművek, megfelelő gyakorlási lehetőségek.


Mert persze, egyik oldalról lehet mondani, hogy nem sok az a 2 ezer, nem az.


Másik oldalról viszont tanulóként fizetek 1 órára 3-4 ezer forintot. Ami valójában csak 45 perc. Egyben megtartva persze, szóval 1,5 óra. Ebből a 1,5 órából azért le le csípnek még pár percet az elején, végén, vagy jön a beugrom boltba, megállunk 5 percre, elszaladok a gyerekért mesék. Még 10 perc elmegy a tanuló kontójára. Megbeszélések, papírmunka még 10 perc. Ott van az ember, hogy 2 kifizetett óráért 1 órát vezet.


Meg ne az legyen már az etalon, hogy "jó az az autó, neked se lesz jobb" "jó az úgyis szétbarmolod" se nem az, hogy "úgyis szarok az utak, szokjad meg".


Ráadásul azt sem tartom egészségesnek, hogy széthajtott, frusztrált oktatók oktassanak hangoztatva, hogy 12-14 órákat ülnek a kocsiban és "anyuci hülye kölykének" nevezzék azt, aki fizet nekik egy szolgáltatásért.


Mert hogy ez egy szolgáltatás. Normális országokban ha fizetsz egy szolgáltatásért, akkor ott lehetnek elvárásaid is. Magyarországon meg "örülj hogy kapod" mentalitás van és úgy kell hálát adjon az ember, hogy fizethet egy vagon pénzt. Nem csak vezetésnél, hanem bárhol, bármilyen szolgáltatásnál.


De hát mentalitásban mi még mindig Balkán vagyunk.

2018. máj. 24. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:

Utolsó teljesen egyetértek!

Nagyon jól megfogalmaztad!

Sajnos,tipikus hozzáállás,hogy tanítványairól,akikből nem mellesleg a fizetést kapja,így beszél valaki.

Ráadásul nem mindenki 18 évesen szerzi a jogsit, igenis lemondásokkal,és anyagi áldozatokkal jár.Tiszteletet pedig kortól függetlenül mindenki megérdemel,de nálunk így beszélnek a fizető vendégekről,ügyfelekről.

Nem mellesleg mindenkit hazavárnak, legyen 18 vagy 58 éves.

Nekem nem tapasztalatom,hogy friss jogsisok súlyos baleseteket okoznak,sokkal nagyobb a probléma a rossz út minőség,és ha itt tartunk a nagyon profik,sok kilométeres emberek menőzése(lsd tegnapi szörnyű kisbusztragédia)

2018. máj. 25. 01:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:

Amúgy még egy pici fejszámolás:


2 órákkal számolva:

8-12 és 13-17 óra között

1 óra ebédszünet

8 óra munka

4 tanuló

8 órányi pénz

5 nappal, 4 héttel 2000 Forinttal számolva ez 320.000 Forint 160 munkaórára (2000/óra)


1,5 órákkal számolva:

8-12:30 és 13:30-16:30 között

1 óra ebédszünet

7,5 óra munka

5 tanuló

10 órányi pénz

5 nappal, 4 héttel, 2000 Forinttal számolva ez 400.000 Forint 150 munkaórára (2667/óra)


Magyarul kevesebb munkaórával több pénz gyakorlatilag a tanulók kontójára.


Tovább megyek:


1-1 órás váltásokkal 29 alkalom + vizsga

1,5-1,5 órás összevonásokkal 14 alkalom + vizsga


Itt máris el van csalva minden egyes embernél 1-1 órányi vezetés.


Még tovább megyek:


29 x 50 perc = 1450 perc = 24 óra (picit több 24,16)

14 x 90 perc = 1260 perc = 21 óra


Ha a "kiugrom boltba" időt is elvesszük (mínusz 10 perc), akkor:


14 x 80 perc = 1120 perc = 19 óra (kevesebb 18,66)


Tehát egy tanuló átlag 5,5 órával kevesebb rutint szerez, miközben kifizeti az árát.


Ez a hiány persze meg fog látszani, fog venni plusz órákat. Magyarul még egyszer kifizeti azt az időt, amit eredetileg is le kellett volna vezetnie.


Ahhoz, hogy elérje az alap, 1450 percet, kell vennie 1450 - 1120 = 330 perc többlet órát. Arányosan leosztva 330 / 80 = 4,12. Azaz 4 "dupla" alkalom.


Pénzben kifejezve: 4 x 4000 x 2 = 32000 Forint. Ennyivel többet fizetsz, hogy elérd az alap óra/perc számot.

2018. máj. 29. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!