Mivel vedik ki, hogy az utasszállítók ne ütközzenek össze a levegőben?
Radarral és légiforgalom irányítóval :D
Elég nagy a tér a repülőknél, nem csak horizontálisan hanem vertikálisan is tudnak mozogni a térben, ellentétben az autóval ami "fix" pályán mozog.
Na meg minden repülőnek van egy repülési terve ahol a magasság sokszor eltér a többitől.
A balesetek inkább a repterek közelében szokott történni felszállás után, leszállás előtt...
javaslom ezt nézegesd...és akkor ebből kiderül, hogy minden pillanatban nagyjából ötvenezer repülő van a Glóbus légterében..(mivel a világot kérdezted.)
Az első a lényeget elmondta.
Sok féleképpen.
Amiről még nem írtak az előttem válaszolók:
Az utasszállító gépeken pl van egy TCAS (Traffic collision avoidance system ) nevű ketyere.Ez figyeli a többi gépeket ( veszi a környezetében lévő transponder jelzéseket - ez gépenként egyedi- továbbá a magasságukat is. Ha veszélyesen közel kerülnek egymáshoz akkor a másik gép TCAS rendszerével lekommunikálja a "kitérési" eljárást. Pl az egyik gépen jelzi, hogy csökkenteni kell a magasságot, a másikon pedig az ellenkezőjét.
#3, #4
Ennek ellenére volt olyan baleset, amikor a TCAS sülyedésre, a repülésirányító pedig sürgős emelkedésre utasított. Az egyik pilóta az irányító utasítása szerint járt el.
Tudtommal ma már úgy oktatják a pilótákat, hogy mindig a TCAS jelzése szerint kell eljárni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!