Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Mivel vedik ki, hogy az...

Mivel vedik ki, hogy az utasszállítók ne ütközzenek össze a levegőben?

Figyelt kérdés
Légiforgalom irányítás mennyire pontos és összehangolt az egész világon?
2018. máj. 12. 08:39
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Radarral és légiforgalom irányítóval :D


Elég nagy a tér a repülőknél, nem csak horizontálisan hanem vertikálisan is tudnak mozogni a térben, ellentétben az autóval ami "fix" pályán mozog.


Na meg minden repülőnek van egy repülési terve ahol a magasság sokszor eltér a többitől.


A balesetek inkább a repterek közelében szokott történni felszállás után, leszállás előtt...

2018. máj. 12. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

[link]


javaslom ezt nézegesd...és akkor ebből kiderül, hogy minden pillanatban nagyjából ötvenezer repülő van a Glóbus légterében..(mivel a világot kérdezted.)


Az első a lényeget elmondta.

2018. máj. 12. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Minden gépnek van egy Közelségjelző rendszer (angolul Tcas ha jól tudom) kiépitve pilotafulkében, ami jelzi a pilótáknak, ha túl közel kerül egy masik gephez. Az egyik gépet süllyedésre, a másikat emelkedésre utasitja.
2018. máj. 12. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Sok féleképpen.

Amiről még nem írtak az előttem válaszolók:


Az utasszállító gépeken pl van egy TCAS (Traffic collision avoidance system ) nevű ketyere.Ez figyeli a többi gépeket ( veszi a környezetében lévő transponder jelzéseket - ez gépenként egyedi- továbbá a magasságukat is. Ha veszélyesen közel kerülnek egymáshoz akkor a másik gép TCAS rendszerével lekommunikálja a "kitérési" eljárást. Pl az egyik gépen jelzi, hogy csökkenteni kell a magasságot, a másikon pedig az ellenkezőjét.

2018. máj. 12. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Akkor kezdtem írni amikor még a 3. válasz nem volt kiírva:(
2018. máj. 12. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

#3, #4


Ennek ellenére volt olyan baleset, amikor a TCAS sülyedésre, a repülésirányító pedig sürgős emelkedésre utasított. Az egyik pilóta az irányító utasítása szerint járt el.

Tudtommal ma már úgy oktatják a pilótákat, hogy mindig a TCAS jelzése szerint kell eljárni.

2018. máj. 31. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!