Miert nincsen az utasszallitók ülésében katapult és ernyő, ami zuhanás esetén segítene rajtuk?
Ezen az oldalon sok szazezer kerdes van. Lényegében már MINDEN kérdést feltett már vki egyszer, tulajdonképpen meg is lehetne szüntetni az uj kerdes feltevest ilyen alapon..
De azert koszi a valaszt!
A kaszni tetején keresztül cikis lenne a katapultálás.
A katapultálásra fel kéne készíteni az utasokat, ami igencsak kivitelezhetetlen. (Gondolj bele: repülés előtt kötelező oktatás, ami pedig pénz.)
A katapultáló berendezés és az ernyő súlya nem tenné lehetővé a több száz utas repülőgépen levését.
Kevesebb utassal drágább lenne a repülés, utas nélül pedig logikátlan lenne "utasszállító"-nak nevezni a járatot.
"Lényegében már MINDEN kérdést feltett már vki egyszer"
Ez egyáltalán nem igaz. Szoktam látni érdekes kérdéseket is.
Épp ezért nem jó, ha tele van sablonkérdéssel az oldal, mert akkor a jó kérdések elvesznek közöttük...
Van már néhány többé kevésbé használhatónak tűnő ötlet erre. A kérdés, hogy a valóságban mennyire lenne megvalósítható. De külön ülésenként felszerelt katapult szerintem sem kivitelezhető.
Ezekről néhány videó:
Egy katapultülés 150-250 kg.
Építs be 300 darabot a gépbe, utas nélkül sem fog tudni felszállni. Persze, lehet kétszeres tömegű gépet tervezni, vagy kisebb utaslétszámút, csak az a jegyárakat megfizethetetlenre emelné.
Még az a terv a legjobban kivitelezhetőnek látszó, ami a komplett utaskabint ugratja ki és ereszti le ernyőkkel egyben.
Csak ehhez is teljesen új repülőt kell tervezni, a mai gyártási költség többszöröséért.
A ma repkedő utasgépek átlagéletkora szerintem világ szinten minimum 10 év. Ezeket nem cserélgetik újra kétévente. Ha ma elkezdenének átállni a zsírúj mentőkabinosakra csak a forgalomból kivont, leselejtezett gépek cseréjével, tehát viszonylag kifizethetően gazdaságosan, akkor a komplett repülőállomány a világon 20-30 év alatt cserélődne le.
Láthatóan a dolognak nem csak mérnöki, technikai, de gazdasági akadálya is van.
Amúgy jogos a sirám, hogy ezerszer ismétlődő kérdéseket nem nagyon van kedve az embernek mindig újra megválaszolni.
És mivel a kérdés bevitelekor a GYK elég okosan feldobja a hasonló kérdéseket, csak picit görgetni kéne az egérrel meg olvasni, azt hiszem, tényleg elvárható lenne a kérdezőktől, hogy ne dolgoztassanak ingyen segítőket feleslegesen.
Jelen kérdés is az a kategória, amivel el sem kellett volna jutni a GYK-ig kérdezni, 1 perc guglizás megoldotta volna.
Nem bántani akarom a kérdezőt, de ez nem más, mint lustaság, nem is a billentyűpüfölés, hanem a gondolkodás lustasága, mert vacak 3 keresőszót kellett csak beütni hozzá a gugliba, ami sokkal kevesebb idő, mint GYK-n kérdést feltenni.
Sajnos most ezzel megint csak az aktuális kérdező kapja meg a "kioktatást", pedig ez MINDEN kérdezőnek szóla, pont még a kérdés feltevése előtt.
Ide vonatkozik a mondás, hogy az okos kérdés-feltevés sokkal fontosabb, mint a bonyolult válasz, mert a jó kérdés-feltevés gyors és egyszerű válaszokat tud eredményezni. Ezt a mondást most beleértelmezném a kérdés MÓDJÁBA is, tehát például okosan kiválasztott keresőszavakkal guglizás.
Az itt frekventáltan válaszolók örülnek az olyan kérdésnek, amihez TÉNYLEG kell az oldal, mert egyedi, nem guglizható, illetve sok guglis eredményt kellene összegezni, számolni, mondhatni levezetéssé összerakni hozzá.
Végül is, a GYK is hibás, a neve nem az egyedi kérdéseket vonzza be, hanem a gyakorikat. :)
bocs az offért.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!