Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Miert nincsen az utasszallitók...

Miert nincsen az utasszallitók ülésében katapult és ernyő, ami zuhanás esetén segítene rajtuk?

Figyelt kérdés

2017. jan. 17. 16:49
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
30%
Már rengetegszer ki lett tárgyalva itt az oldalon, keresd vissza.
2017. jan. 17. 16:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 A kérdező kommentje:

Ezen az oldalon sok szazezer kerdes van. Lényegében már MINDEN kérdést feltett már vki egyszer, tulajdonképpen meg is lehetne szüntetni az uj kerdes feltevest ilyen alapon..

De azert koszi a valaszt!

2017. jan. 17. 17:26
 3/16 anonim ***** válasza:
100%

A kaszni tetején keresztül cikis lenne a katapultálás.

A katapultálásra fel kéne készíteni az utasokat, ami igencsak kivitelezhetetlen. (Gondolj bele: repülés előtt kötelező oktatás, ami pedig pénz.)

A katapultáló berendezés és az ernyő súlya nem tenné lehetővé a több száz utas repülőgépen levését.

Kevesebb utassal drágább lenne a repülés, utas nélül pedig logikátlan lenne "utasszállító"-nak nevezni a járatot.

2017. jan. 17. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
0%

"Lényegében már MINDEN kérdést feltett már vki egyszer"

Ez egyáltalán nem igaz. Szoktam látni érdekes kérdéseket is.

Épp ezért nem jó, ha tele van sablonkérdéssel az oldal, mert akkor a jó kérdések elvesznek közöttük...

2017. jan. 17. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
0%
Azon kívül, ha már tudod, hogy volt, simán vissza lehet keresni. Egyszerű, gyors, problémamentes megoldás!
2017. jan. 17. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim válasza:
100%
Rendkívül megdrágítaná a repülőgépen utazást, ha az utasok biztonságára egy bizonyos összegen túl is költene a légitársaság. És talán felesleges is. Ha nem számítjuk azokat, akik szándékosan veszélyeztetik a repülés biztonságát, akkor gyakorlatilag azok az esetek maradnak, amikor emberi hanyagság (tervezési, a repülések közötti műszaki átvizsgálással kapcsolatos mulasztások, a pilóta felelőtlensége okozzák a baleseteket. Ezeket viszont jobb szervezéssel, nagyobb felelősséggel és a repülések közötti műszaki átvizsgálás szigorúbb protokolljával olcsóbb lenne kiküszöbölni, mint katapultot építeni az üésekbe, és ezért az egész gépet újratervezni.
2017. jan. 18. 06:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:

Van már néhány többé kevésbé használhatónak tűnő ötlet erre. A kérdés, hogy a valóságban mennyire lenne megvalósítható. De külön ülésenként felszerelt katapult szerintem sem kivitelezhető.

Ezekről néhány videó:

https://www.youtube.com/watch?v=-kVhurg5b9U

https://www.youtube.com/watch?v=dVatc9or740

2017. jan. 18. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 Wadmalac ***** válasza:
93%

Egy katapultülés 150-250 kg.

Építs be 300 darabot a gépbe, utas nélkül sem fog tudni felszállni. Persze, lehet kétszeres tömegű gépet tervezni, vagy kisebb utaslétszámút, csak az a jegyárakat megfizethetetlenre emelné.

Még az a terv a legjobban kivitelezhetőnek látszó, ami a komplett utaskabint ugratja ki és ereszti le ernyőkkel egyben.

Csak ehhez is teljesen új repülőt kell tervezni, a mai gyártási költség többszöröséért.

A ma repkedő utasgépek átlagéletkora szerintem világ szinten minimum 10 év. Ezeket nem cserélgetik újra kétévente. Ha ma elkezdenének átállni a zsírúj mentőkabinosakra csak a forgalomból kivont, leselejtezett gépek cseréjével, tehát viszonylag kifizethetően gazdaságosan, akkor a komplett repülőállomány a világon 20-30 év alatt cserélődne le.

Láthatóan a dolognak nem csak mérnöki, technikai, de gazdasági akadálya is van.

2017. jan. 18. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 Wadmalac ***** válasza:
46%

Amúgy jogos a sirám, hogy ezerszer ismétlődő kérdéseket nem nagyon van kedve az embernek mindig újra megválaszolni.


És mivel a kérdés bevitelekor a GYK elég okosan feldobja a hasonló kérdéseket, csak picit görgetni kéne az egérrel meg olvasni, azt hiszem, tényleg elvárható lenne a kérdezőktől, hogy ne dolgoztassanak ingyen segítőket feleslegesen.


Jelen kérdés is az a kategória, amivel el sem kellett volna jutni a GYK-ig kérdezni, 1 perc guglizás megoldotta volna.

[link]


Nem bántani akarom a kérdezőt, de ez nem más, mint lustaság, nem is a billentyűpüfölés, hanem a gondolkodás lustasága, mert vacak 3 keresőszót kellett csak beütni hozzá a gugliba, ami sokkal kevesebb idő, mint GYK-n kérdést feltenni.

Sajnos most ezzel megint csak az aktuális kérdező kapja meg a "kioktatást", pedig ez MINDEN kérdezőnek szóla, pont még a kérdés feltevése előtt.

Ide vonatkozik a mondás, hogy az okos kérdés-feltevés sokkal fontosabb, mint a bonyolult válasz, mert a jó kérdés-feltevés gyors és egyszerű válaszokat tud eredményezni. Ezt a mondást most beleértelmezném a kérdés MÓDJÁBA is, tehát például okosan kiválasztott keresőszavakkal guglizás.

Az itt frekventáltan válaszolók örülnek az olyan kérdésnek, amihez TÉNYLEG kell az oldal, mert egyedi, nem guglizható, illetve sok guglis eredményt kellene összegezni, számolni, mondhatni levezetéssé összerakni hozzá.


Végül is, a GYK is hibás, a neve nem az egyedi kérdéseket vonzza be, hanem a gyakorikat. :)


bocs az offért.

2017. jan. 18. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
76%
Egy-két utas, aki vidámra itta magát félelmében, véletlenül kioldaná az ülése katapultját 5 ezer méteren. A többiek is nagyon vidámak lennének a dekompressziótól és a hidegtől. (Amúgy a gép plafonján könnyen kiszakadó táblák lennének? Vagy hogyan gondoltad az utasok katapultálását??? Nem is értem amit kérdezel...)
2017. jan. 18. 15:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!