Az oktatók miért nem viszik a tanulókat rutinpályára?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem biztos, hogy könnyebb forgalomban bemutatni a manőverezési feladatokat, autók közé beállni, forgalomban megfordulni, mint a rutinpályán, ahol müanyag karók, bólyák közé kellett beállni.
Az oktatók többsége csak alkalmazkodni próbál ahhoz, ha nincs vizsga a rutinpályán, forgalomban kell a rutin feladatokat is bemutatni, akkor azokat ott is gyakorolják.
Az autó kezelés gyakorlásához sem biztos, hogy roszabb egy gyér forgalmú közút, mint egy 30méteres rutinpálya.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#4#
Nagyon sok oktató be sem megy a rutinpályára a tanulóval, de nem is forgalmas utakon kezdik a gyakorlást.
Azért közút és közút között hatalmas különbségek lehetnek, nem ugy kell elképzelni, hogy rögtön mennek a belvárosba, ahol lámpa, villamos, buszsáv, tömeg van.
Még a nagyvárosokban is vannak olyan helyek, ahol alig van forgalom, de a rutinpályával ellentétben többszáz méteres útszakaszok vannak, ahol van idő, hely a gyakorlásra, ha pedig éppen valami olyasmi történik, amu a tanuló képességeit meghaladha, azért van ott az oktató, hogy segítsen.
Az egész lényege pontosan az, hogy a tanuló az első perctől kezdve szokja a forgalmat, tanuljon többfelé figyelni, amit rutinpályán nehéz, sokszor nincs rá kényszerítve.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Én soha nem jártam rutinpályán.
3 éve van jogsim és kb. 150-200 ezer baleset- és büntetésmentes km van a hátam mögött.
Szóval nálam működött ez a módszer és örülök, hogy nem ment el egy csomó drága óra bójakerülgetéssel.
Első órán tettünk 2-3 kört a Népligetben, aztán meg egy 30-as övezetben jobbkezes utcákat gyakoroltunk.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nekem pont azt mondta az oktatóm, hogy direkt nem is viszi rutinpályára a tanulókat, mert feleslegesnek és túl mesterségesnek tartja. Az is erősen túlzás, hogy "azonnal a forgalomba" visznek. Általában gyér forgalmú, csendesebb részeken tanítják meg az alapokat. Első pár alkalommal maximum 1-2 autóval, gyalogossal találkozni.
Az pedig kifejezetten hasznos, mikor az oktató elmondja, hogy hát igen, itt a gyalogos sem nézett szét csak jött az útra mint az ökör, vagy megmondja, hogy na így nem állunk ki a parkolóból mint az aki elénk tolta ki a kocsit.
Lényeg a lényeg, hogy egyik oktató sem fog azonnal forgalomba vinni a klasszikus értelemben, nem fognak bedobni a körúton vagy belvárosban a mély vízbe.
Ráadásul még Budapesten belül is vannak olyan részek, ahol napközben szinte nulla a forgalom és mellette akad mindenféle "helyzet" jobbra, balra sorolás, szűk utca, fekvőrendőr, akármi. Más városokról meg aztán ne is beszéljünk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!