Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Az oktatók miért nem viszik a...

Az oktatók miért nem viszik a tanulókat rutinpályára?

Figyelt kérdés
Egyre többet hallom, hogy egyből a forgalomba viszik őket és utána még az oktatók vannak kiakadva (tisztelet a kivételnek) hogy bénáznak a tanulók.
2018. ápr. 17. 13:39
 1/9 anonim válasza:
47%
Mert sok a fogyatékos.
2018. ápr. 17. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Mert valami érthetetlen okból eltörölték a rutinpályát az oktatásból. Pedig az lenne a logikus, hogy magát az autó kezelését forgalommentes helywn tanuld meg, a forgalomban meg közlekedni tanulj meg, ne ott balf@$zkodj a kuplung-gáz-váltó-fék összehangolással. De mindegy, valaki(k) szerint ez így jó.
2018. ápr. 17. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Nem biztos, hogy könnyebb forgalomban bemutatni a manőverezési feladatokat, autók közé beállni, forgalomban megfordulni, mint a rutinpályán, ahol müanyag karók, bólyák közé kellett beállni.

Az oktatók többsége csak alkalmazkodni próbál ahhoz, ha nincs vizsga a rutinpályán, forgalomban kell a rutin feladatokat is bemutatni, akkor azokat ott is gyakorolják.

Az autó kezelés gyakorlásához sem biztos, hogy roszabb egy gyér forgalmú közút, mint egy 30méteres rutinpálya.

2018. ápr. 17. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
51%
Rutin vizsga már nincsen, de ettől függetlenül a legtöbben még a rutinpályán kezdik és ott tanítják meg az alapokat. Én is ott tanultam és mindenki, aki itt tanult. Olyan van, hogy valaki már mondjuk előtte is vezetett titokban és már megy neki, ezért egy-két óra után már viszik is a forgalomba, de olyat én még nem is hallottam, hogy valakit rögtön forgalomban kezdenek el tanítani...Aki ilyet csinál, az szeritnem nem normális...Ha visszaemlékszem, akkor első órán konkrétan nem is vezettem, csak magyarázott az oktató, aztán utána gyakoroltuk az elindulást, megállást, váltást stb., szóval elég kis lépésekben haladtunk. Nem is tudom elképzelni, hogy ezt forgalomban hogyan lehet, mikor olyan idegbeteg emberek vannak, hogy már akkor ezerrel nyomják a dudát, ha egy másodperccel később indulsz el a piros lámpánál....
2018. ápr. 17. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
51%
Viszont parkolni már én is kint tanultam, pont amiatt, amit előttem is írtak, hogy úgyis ott kérik számon, forgalomban kell megcsinálni, ezért ott is gyakoroljuk.
2018. ápr. 17. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 Andizsuzsi ***** válasza:
100%
Én most tanulok, forgalomban. A rutinpályán 1x mentünk körbe, hogy egyáltalán érezzem, hogy autó van alattam. Kis forgalmú úton gyakorlunk, ahol az egyszerű manővereket (kikerülés, kanyarodás, megállás, indulás) menet közben már az első alkalommal lehet tanulni, gyakorolni. Sokkal élvezetesebb, mint a rutinpályán körbe-körbe menni, illetve ha több autó is összejön a rutinon, akkor egymást zavarják. Az oktatók pontosan tudják, hogy hol vannak olyan gyér forgalmú utak, ahol biztonságosan tud még a teljesen kezdő is közlekedni.
2018. ápr. 17. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

#4#

Nagyon sok oktató be sem megy a rutinpályára a tanulóval, de nem is forgalmas utakon kezdik a gyakorlást.

Azért közút és közút között hatalmas különbségek lehetnek, nem ugy kell elképzelni, hogy rögtön mennek a belvárosba, ahol lámpa, villamos, buszsáv, tömeg van.

Még a nagyvárosokban is vannak olyan helyek, ahol alig van forgalom, de a rutinpályával ellentétben többszáz méteres útszakaszok vannak, ahol van idő, hely a gyakorlásra, ha pedig éppen valami olyasmi történik, amu a tanuló képességeit meghaladha, azért van ott az oktató, hogy segítsen.

Az egész lényege pontosan az, hogy a tanuló az első perctől kezdve szokja a forgalmat, tanuljon többfelé figyelni, amit rutinpályán nehéz, sokszor nincs rá kényszerítve.

2018. ápr. 17. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

Én soha nem jártam rutinpályán.

3 éve van jogsim és kb. 150-200 ezer baleset- és büntetésmentes km van a hátam mögött.


Szóval nálam működött ez a módszer és örülök, hogy nem ment el egy csomó drága óra bójakerülgetéssel.


Első órán tettünk 2-3 kört a Népligetben, aztán meg egy 30-as övezetben jobbkezes utcákat gyakoroltunk.

2018. ápr. 17. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Nekem pont azt mondta az oktatóm, hogy direkt nem is viszi rutinpályára a tanulókat, mert feleslegesnek és túl mesterségesnek tartja. Az is erősen túlzás, hogy "azonnal a forgalomba" visznek. Általában gyér forgalmú, csendesebb részeken tanítják meg az alapokat. Első pár alkalommal maximum 1-2 autóval, gyalogossal találkozni.


Az pedig kifejezetten hasznos, mikor az oktató elmondja, hogy hát igen, itt a gyalogos sem nézett szét csak jött az útra mint az ökör, vagy megmondja, hogy na így nem állunk ki a parkolóból mint az aki elénk tolta ki a kocsit.


Lényeg a lényeg, hogy egyik oktató sem fog azonnal forgalomba vinni a klasszikus értelemben, nem fognak bedobni a körúton vagy belvárosban a mély vízbe.


Ráadásul még Budapesten belül is vannak olyan részek, ahol napközben szinte nulla a forgalom és mellette akad mindenféle "helyzet" jobbra, balra sorolás, szűk utca, fekvőrendőr, akármi. Más városokról meg aztán ne is beszéljünk.

2018. ápr. 19. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!