ADR-rel rendelkező C+E sofőrök mennyivel keresnek többet, mennyire kifizetődő a versenyképességen felül?
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy ADRes C+E kollégáknak így névtelenül mennyivel könnyebb akár a munkaszerzés, anyagilag mennyire honorálják és minden tapasztalat és egyéni véleményre kíváncsi vagyok amit nem vagytok restek megosztani.
Köszönöm!
Szerintem nem nagyon. Eleve többe kerül megszerezni, ötévente hosszabbítani a papírokat. Sokkal több szabályt kell betartani, sokkal több mindenre figyelni, ne hajts be ide, ne hajts be oda, alagutak, menj 80 - nal, villogó lámpa, ha van egy ellenőrzés tuti téged vesznek ki, le van járva egy poroltó, rommá büntetnek. Cégeknél be kell öltözni védőcuccokba mint egy űrhajós, a negyven fokos nyárban is, ott helyben vizsgáztatnak a felrakón, szívatnak, vegyszerekkel, mérgekkel, savakkal dolgozol, gázmaszk, álarc stb.
Annyival többet meg nem fizet - ha egyáltalán többet fizet. Én élelmiszeres tartályra megkapom a napi 90 eurómat, aztán max. a gyümölcslé vagy az izocukor folyik rám ha nem vigyázok, nem a méreg. Minek ADR - ezzek?
A munkaszerzés pedig ma már mindenhova könnyű, nincs ember sehol.
Köszönöm a rengeteg választ, nem is számítottam, hogy ennyit és ennyit fogok kapni a kérdésemre.
Jelenleg forgonokat irányítok és gondolkodtam, hogy ha többet szeretnék markolni akkor vagy saját autókkal vagy a legnagyobb szárazföldi monstummal kéne meólózni.
Körbe kérdeztem már én is az ADRrel kapcsolatban.
Tudjuk, hogy van egy alap ADRes vizsga(2-9)
Arra éül rá a robbanószer(NT1), nukleális áru(NT7) és minden más amit T2, T3 és T5.1-9
Ha nem ADRes árut viszek, még néha így is vizsgáztatják a sofőröket és ha olyan helyen rakatom meg az autót akkor kérnek sisakot, védő szemüveget, láthatósági mellényt, munkavédelmi cipőt. Ha úgy van még egy adag ruhát, maszkot be lehet suvvasztani valahova.
Tudom, hogy különböző bárcákat jelzéseket is magadnál kell tartani, ami ömmagába azért elég sok macerával jár folyamatosan felhelyezgetni őket.
Saját részről én is elkerülném a Savakat, lugokat, sugárzó árukat. Persze ez nem csak rajtam múlik, ha oda kerülnék, max megtagadhatom a munkát.
A 3. válaszoló kérdésére külön válaszolnék, azért választanám, mert nálunk kb 600e minden elejétől a végéig c, c+e eüg, taográf, egészségügyi vizsga stb stb.
és ha 600e-t rászánok, akkor +70e 5 évre a jobb fizetés reményében az alapért (2-9)ért már nem nagy összeg.
Ha meg az egész napomat ott tengetem az utakon akkor simán kitelik az időmből minden rendőrrel megbeszélni, hogy van jobb dolgom is mint vele csicseregni.
En Adr-eztem. Én inkább a hatóságok miatt hagytam abba, mert szopátás megy! Hiába csináltam mindent szabályszerüen, és.nem kaptam büntetést, de már maga az, hogy az ellenörzés nem ellenörzés, hanem az higy keresik a legapróbb hibát, higy miért fizethetsz nekem nagyon nem tetszett.
Ponyvás kollegakkal beszéltem, volt aki kiröhögött, hogy öt 10 éve nem allitotta meg semmilyen hatóság, nekem a havi 2 alap volt.....
Aztan ugy voltam szopasanak mast, aki szereti, en nagyin nem szeretem. Most hütősön vagyok, de már azon is elgondolkodtam hagyom ezt a ,xar szakmat a p.aba....
Egy gyári munkas is jibban meg van becsulve mint egy sofor.....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!