Amerikában miért nem terjedtek el a kamionokban az automataváltók?
Ezek a nagy dög amerikai kamionok (MACK, Peterbilt, Kenworth) mind manuális váltóval vannak felszerelve. Meg a műszerfaluk is olyan puritán (minden kijelzőjük ilyen analóg mutatós kijelző), nincs egy digitális, lcd semmi.
Gondolom nem az lehet az oka, hogy technikailag nem tudnak automataváltót gyártan (pont az USAban!).
utolso ez faszsag a 750es volvo is automata vagy a merci v8as 650 lovasa.
Es eleg szomoru hogy europaban meg CSAK ez a hugy automata valto van mar csak. Foleg ami nem volvo, katasztrofalis szarok...
Egyes! Remélem, mielőtt leszóltad az asszinkron váltót, előtte pár százezret azért gurultál olyannal!? Nem kell válaszolnod, kitalálom...
Mellesleg, ha már kézi, akkor sokkal jobb, ha asszinkron. De mivel többeknek mindkét kezén óra van, azok kedvéért bele kell rakni a szikrongyűrűt is, amit persze rövid időn belül legyaláznak, és a kocsin következő, erre érzékeny sofőr máris szinkronizálni kényszerül a valaha szinkronos váltóval is. Az amerikai fuvarozók se tök idióták. Asszinkronnal a kuplungot is kíméled, mert elinduláskor egyszer fölengeded, és a következő elindulásig elfelejtheted a pedált. Usánkában , és Kengurulandban lehet ezért nem erőltetik a szinkronváltót. Kevesebb alkatrész--kevesebb meghibásodási lehetőség. Ugyanez érvényes az automatára is. Én pl. 3 napot hédereztem Montpelliernél a Volvóm meghibásodott váltóvezérlöje miatt. Egy asszikron Eaton Fullerrel a fedélzeten azt se tudtam volna, hogy azt eszik vagy isszák.
na meg a szinkronizálatlan váltó jóval strapabíróbb, 1 millió km-t is boldogan elmennek, és semmi bajuk nem lesz (ha az ember tud vele váltani).
Amúgy azért a Volvo is inkább a legjobb szar a szarok között váltóban európában, nem tudom próbáltál már 40 tonnával parkolóba betolatni volvóval? Pattog mint a kecskexar a deszkán, a man-daf legalább rakott bele "teknős" fokozatot, legalább ebben az 1 ben ő nekik is jár a pont :D
csak ebben a kiherélt nyugati világban már olyan qrva kényelmesek az emberek, hogy kell nekik ez a gyökér automata váltó, meg gps tempomat és pont nem érdekli hogy már 79-el megy az autopályán, ugye hollandok meg németek?...
Aztán ráfogják hogy jobb a fogyasztás automata váltóval, ja sík egyenes autopályán lehet, de emelkedőn annyira leengedi a fordulatot hogy a motor már erőlködik és csak lelassul az autó mert nincs lendület. A városban való kanyargásról meg már ne is beszéljünk, hogy betöröd mert meg akarsz fordulni a lámpánál pl és megáll az út közepén mert nem tudja melyik fokozatba váltson, vagy amikor traktorba mész és lenyomod a gázpedált és eltelik kb 2 másodperc mire megindul de úgy hogy kirántja maga alól az aszfaltot és hasonló jó dolgok...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!