Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Amerikában miért nem terjedtek...

Amerikában miért nem terjedtek el a kamionokban az automataváltók?

Figyelt kérdés

Ezek a nagy dög amerikai kamionok (MACK, Peterbilt, Kenworth) mind manuális váltóval vannak felszerelve. Meg a műszerfaluk is olyan puritán (minden kijelzőjük ilyen analóg mutatós kijelző), nincs egy digitális, lcd semmi.

Gondolom nem az lehet az oka, hogy technikailag nem tudnak automataváltót gyártan (pont az USAban!).



2017. nov. 2. 09:34
1 2 3
 1/26 anonim ***** válasza:
65%
Igazából hülyeség az egész, az amerikai kamionosok elég rendesen beképzeltek, hogy nekik milyen nagy és kemény kamionjuk van, stb. Túl konzervatívak, azt vallják, hogy nekik nem kell automata. Az egy dolog, hogy nagyrészt kéziváltósakk a kamionok, de ráadásul szinkronizálatlanok, még az új vagy fiatal kamionok is. Ez már tényleg abszolút hülyeség a részükről. Olyan konzervatívok, hogy még a gyártók is látják, hogy nincs kivel kezdeni, és inkább csinálják nekik az ócska kéziváltókat a kamionokba.
2017. nov. 2. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/26 A kérdező kommentje:
Sose értettem ezt. Amerikában ahol a kézi váltós autó ritka mint a fehér holló, ott automata váltós kamion alig van. Nem tudom milyen százalék lehet az arányuk (én legalább 90%ra teszem), de az tuti hogy a túlnyomó többség kézi váltóst használ. Pedig szerintem minden a automata mellett szólna (és most nem kényelemre gondolok, inkább nyomaték).
2017. nov. 2. 10:10
 3/26 anonim ***** válasza:
100%
Ez csak részben igaz, mert rengeteg (főleg európai) gyártó szerepel ott is a saját vontatóival, amiben megvannak az új fejlesztések, automata váltó, stb. A tradicionális ottani márkák, mint amiket említettél nem fejlesztenek, mert nincs rá igény. Csak azok a kamionosok veszik már azokat, akik meg akarják mutatni, hogy milyen kemények, ehhez pedig a kéziváltó és a puritán műszerfal illik.
2017. nov. 2. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/26 anonim ***** válasza:
72%
Vannak itt automatàk is de nagyon kevés szàmban , amugy a volvók itt nagyon szépek az eropaira hasonlit a beltér csak jóval nagyobb a fülke meg ugye csőrös a gép na meg itt a V8 van minden kamionban , egy kamionost kérdeztem ő mondta hogy neki a volvoja amiatt manuàlisal lett kérve mert amekkora erő ki lett utolag hozva belölle szét tépné a az autonata váltot
2017. nov. 3. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/26 anonim ***** válasza:

utolso ez faszsag a 750es volvo is automata vagy a merci v8as 650 lovasa.


Es eleg szomoru hogy europaban meg CSAK ez a hugy automata valto van mar csak. Foleg ami nem volvo, katasztrofalis szarok...

2017. nov. 4. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/26 anonim ***** válasza:
69%
Márcsak azért sincs értelme nyomatékbéli, teherbírási vagy megbízhatósági különbségen gondolkozni, hiszen az automaták igazából robotizált kéziváltók. Ugyanaz, csak a kopjúter keveri a málnát.
2017. nov. 4. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/26 anonim ***** válasza:
Na pont a Volvós is egy nagy hülyeség, az európai kamionokban a sofőrök pont a Volvo kamionok automata váltóit dicsérik a legjobban, hogy milyen jól váltanak, stb. Az amerikai kamionok sem erősebbek, ha mégis, akkor az automataváltó (Ami amúgy robotizált kéziváltó a kamionokban) ehhez lenne méretezve.
2017. nov. 4. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/26 anonim ***** válasza:
80%

Egyes! Remélem, mielőtt leszóltad az asszinkron váltót, előtte pár százezret azért gurultál olyannal!? Nem kell válaszolnod, kitalálom...

Mellesleg, ha már kézi, akkor sokkal jobb, ha asszinkron. De mivel többeknek mindkét kezén óra van, azok kedvéért bele kell rakni a szikrongyűrűt is, amit persze rövid időn belül legyaláznak, és a kocsin következő, erre érzékeny sofőr máris szinkronizálni kényszerül a valaha szinkronos váltóval is. Az amerikai fuvarozók se tök idióták. Asszinkronnal a kuplungot is kíméled, mert elinduláskor egyszer fölengeded, és a következő elindulásig elfelejtheted a pedált. Usánkában , és Kengurulandban lehet ezért nem erőltetik a szinkronváltót. Kevesebb alkatrész--kevesebb meghibásodási lehetőség. Ugyanez érvényes az automatára is. Én pl. 3 napot hédereztem Montpelliernél a Volvóm meghibásodott váltóvezérlöje miatt. Egy asszikron Eaton Fullerrel a fedélzeten azt se tudtam volna, hogy azt eszik vagy isszák.

2017. nov. 4. 23:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/26 anonim ***** válasza:
50%

na meg a szinkronizálatlan váltó jóval strapabíróbb, 1 millió km-t is boldogan elmennek, és semmi bajuk nem lesz (ha az ember tud vele váltani).


Amúgy azért a Volvo is inkább a legjobb szar a szarok között váltóban európában, nem tudom próbáltál már 40 tonnával parkolóba betolatni volvóval? Pattog mint a kecskexar a deszkán, a man-daf legalább rakott bele "teknős" fokozatot, legalább ebben az 1 ben ő nekik is jár a pont :D

2017. nov. 5. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/26 anonim ***** válasza:
19%

csak ebben a kiherélt nyugati világban már olyan qrva kényelmesek az emberek, hogy kell nekik ez a gyökér automata váltó, meg gps tempomat és pont nem érdekli hogy már 79-el megy az autopályán, ugye hollandok meg németek?...


Aztán ráfogják hogy jobb a fogyasztás automata váltóval, ja sík egyenes autopályán lehet, de emelkedőn annyira leengedi a fordulatot hogy a motor már erőlködik és csak lelassul az autó mert nincs lendület. A városban való kanyargásról meg már ne is beszéljünk, hogy betöröd mert meg akarsz fordulni a lámpánál pl és megáll az út közepén mert nem tudja melyik fokozatba váltson, vagy amikor traktorba mész és lenyomod a gázpedált és eltelik kb 2 másodperc mire megindul de úgy hogy kirántja maga alól az aszfaltot és hasonló jó dolgok...

2017. nov. 5. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!