Sok olyan helyen miért csinálnak kerékpársávot, ami forgalmas, akadályozza a többi résztvevőt?
Erre a cikkre gondolok.
Magyarországon, illetve úgy a nyugati világban általában nagyon népszerű a házhoz szállítás, legyen szó ételről, Domesztoszról, akármiről.Sőt a tendenciák azt mutatják, egyre népszerűbb.Az USA-ban az utóbbi pár évben sok bolt be is zárt emiatt.
Budapesten viszont eléggé akadozni tud, az amúgy is szűk utcákban, hát még ha kerékpársávot is festenek.
Azokkal a tepsi furgonokkal különösen élmény lehet.
Teljesen logikátlan ilyen helyekre biciklisávot húzni, főleg úgy, hogy a buszok autók elől veszik el, a másik gond, hogy parkoló is van mellette kialakítva.
A kerékpárosok a legpofátlanabb résztvevők a közlekedésben.Ehhez hozzájön, hogy toronymagasan vezetnek szabálytalankodásokban, piroson át,körül sem néz mert az luxus, majd a többi baromi figyel, járdán cikázni a gyalogosok között, de bezzeg ha én gyalogosként rámegyek a bicikli útra, mert nincs hely, egyből elkezd őrjöngeni, mint egy vadállat, hogy azaz ő sávja húzzak el onnan.De ő vígan mehet a gyalogosok között, mert "neki szabad".
A probléma, hogy a rendőrök sem nagyon foglalkoznak velük, illetve a kamerák sincsenek belőve hozzájuk.
Aki kitalálta ezt a városi kerékpározás mizériát az is egy idealista marha lehetett.
A múlt héten egy helyről fele annyi idő alatt értem haza bringával, mint BKV-val tudnék, pedig szomszédos kerület (mondjuk a másik csücske, de nem nagy kerületek).
Tegnap egy helyre (vizsgálatra mentem) olyan gyorsan odaértem, mint BKV-val a legideálisabb körülmények között esetleg sikerül.
Eddig kötött pályánál tartunk.
A munkahelyem átszállásmentesen megközelíthető az egyik leggyorsabb budapesti villamossal - kb ugyaannyi idő bringával!
De a Hősök tere a kedvenc példám, ahova nekem 12-15 perc szembeállítva a 20-25 perccel.
A bringás közlekedésé a jövő.
Gyors, nem kell az elhasznált levegőjű, túlfűtött villamoson nyomorogni egymás intim szférájában.
Ja, aki igényli a zuhanyzást: egyre több munkahelyen megoldott.
Úgyhogy ennyi...
Azért csinálják a kerékpársávot a közforgalmi sávok rovására, hogy a többi közlekedő ne autóban tespedjen a belvárosban, hanem ha teheti, menjen kerékpárral, és akkor máris nem fogják akadályozni. Az autóforgalom egyébként eddig is elfért azon az 1 sávon (ahogy a cikk is írja, a Gellért térnél már úgyis csak 1 sáv van), különben a pizzások nem csináltak volna rendszert a külső sávban megállásból.
Amúgy persze, jó dolog a házhozszállítás, csak:
1. Nem a belvárosból kell megoldani a logisztikát, mert ott nincs hely a parkoláshoz. És nem a seggemből beszélek, az én munkahelyem is kiköltözött a belső Váci útról külvárosba, ahol ingyen parkolnak a futárok, mégis eljutunk mindenhova.
2. Nem közelező a pizzásdoboz méretű tárgyakat is autóval szállítani. Ha több lenne a bringás/motoros futár, akkor az IKEA-furgon is könnyebben elférne.
5-ös, nem gyorsabb? Tényleg?
Csak ha hatszor át kell szállnod, vagy épp felújítanak, akkor cs.szheted a pótlóbuszokkal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!