Miért nagyobb a traktor hátsó kereke az elsőnél?
Régen volt divat, mert alapvetően hátsókerék hajtásúak voltak és a munkaeszköz is a hátulját húzta lefele.
Csak ennek a hagyományos felépítésnek sok hátránya volt, ahogy az orrnehéz gépeknek is. Idővel bekerült a 4x4, illetve sokat javítottak a súlyelosztáson, a formán, a tengelyterhelésen, így születtek meg a mai félig orrnehéz, félig hagyományos felépítésű tömzsibb gépek, amiknek vagy egyforma vagy majdnem egyformák a kerekei. Ez adja a legjobb tapadást, legjobb talajjárási képességet, ezek borulnak fel legkevésbé is.
Vannak amelyeknél egyformák! :P
Amúgy meg ha főleg az elsőhajtást csak akkor ajánlatos használni ha kell (bár ugye betonon nem kell általában) akkor oda felesleges előre is akkora kerék.
Mellesleg ha gumizni kell akkor sem mindegy a dolog....
"A nagy bordázat a gumi futó felületén is a kapaszkodást, erőátvitel segítését segíti, az elsőnek a kormányzás miatt kisebb, de vannak elől is nagy kerekű fajták, ott kormány szervót alkalmaznak."
Manapság már szinte mindnél van szervó, vagy hidrosztatikus kormányzás. Ez nem kerékmérettől függ egy jó ideje.....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!