Lakóbusszal szabad tolatni ha nincs senki aki hátul irányítana?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
az mindegy, hogy busz, vagy lakóautó, lakókocsi, stb...ha nem látod mi van mögötted, az gond. ha szabad, ha nem..a józan ész szerint nem tanácsos. nekem sípolt a lakókocsim tolatáskor, akkor is megállt mögötte egy idős ember, és kereste, honnan jön a sípoló hang...
még szerencse, hogy gyanús volt, hová lett az öreg...
ha végképp nincs senki a környéken, akkor gyorsan tolatsz egy picit..kiszállsz, körbeszaladod a kocsit, aztán újra..
jobb nincs.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Olyan híradót kéne hallgatnod, ahol ismerik a KRESZ-t, és gondosan fogalmaznak.
Így, adott járműfajtákat felsorolva, és a tolatás szóra keresve, valóban nem találhattál erre vonatkozó szabályt a KRESZ-ben.
Aki tanult KRESZ-t, tudja, hogy ezt a manővert hátramenetnek nevezik. (Egyébként is, ugyanis a tolatás szót például a vasútnál használják, amikor a mozdony nem húzza, hanem tolja a vagonokat. Vagy, például, ha fogatnál, az ökrök hátrafelé tolják a kocsit. Egy pótkocsi nélküli autóbusz nem tol semmit, azaz nem tolat.)
És, a „hátramenet” szóra, a KRESZ-ben egy fejezetcím található: „Megfordulás, hátramenet”.
A fejezet egyetlen szakaszból áll (33. §), aminek három rövid bekezdése van.
És: ► „(3) Ha a személy- és vagyonbiztonság megkívánja, a hátramenethez a járművezetőnek gondoskodnia kell arra alkalmas irányító személy közreműködéséről. Az irányító személynek úgy kell elhelyezkednie, hogy folyamatosan lássa a jármű mögötti területet és a jármű vezetőjével is kapcsolata legyen.” ◄ (Beiktatta 2/1984. (I.29.) KM-BM együttes rendelet 19. §. Hatályos 1984. VII. 1-től.)
Értelemszerű. A helyzetet szabályozzák, nem a jármű kategóriájától teszik függővé.
Egy kisméretű autó, például Opel Corsa is lehet olyan, hogy csak első ülései vannak, mögöttük raktér, amit az első ülések mögötti válaszfal határol. Ami sokszor olyan kialakítású, hogy belső tükörből nem látni az autó mögé. Ráadásul, a külső tükör sem olyan méretű és látószögű, mint, például, egy busznál.
El sem tudod képzelni, hogy életem 73 évében hány buszt láttam hátramenete végezni, külső irányítás nélkül. Például, így állnak be autóbusz-állomáson az induló helyre, ha a mögöttük levő helyen már áll busz. Ugyanis, ha előremenetben állnának oda, a hátsó részük kilógna. És így állnak be egymás mellé is, mikor érkezés után félreállnak a parkoló területre. Például, tegnap is láttam ilyeneket, többször is, mikor a fiaméktól indultam haza.
Ez, tulajdonképpen, „gumiszabály”. Ha elgázol valakit a hátramenetet végző kamionos, vagy kárt tesz valamiben, ami mögötte volt, és nem láthatta, akkor kellett volna közreműködő irányító személy. Ha nem, akkor, nem kellett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!