Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Ha megvan az automata váltás...

Ha megvan az automata váltás technológiája, miért kell a kézi váltókkal szenvedni?

Figyelt kérdés
2017. aug. 29. 12:50
1 2 3
 21/25 anonim ***** válasza:

Mert egyszerűbb szerkezet ennek minden előnyével (kisebb környezetterheléssel gyártható, olcsóbb, stb.) és van rá kereslet is.

Ennyi erővel kérdezheted, hogy:

- miért lehet hagyományos ceruzát kapni, amikor van már töltőceruza

- miért kell borotvapengével bajlódni, ha megvan már az automata borotva,

- miért kell a kézi habverővel szenvedni, ha van már konyhai robotgép,

- stb, stb...

2017. aug. 30. 22:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/25 A kérdező kommentje:
Én ezeket sem értem. Főleg a KÉZI habverőt.
2017. aug. 30. 23:14
 23/25 anonim ***** válasza:
Akkor egy lusta trolll vagy. Egyébként van bidé is. Gondolom a sima angol wc után is azt használsz . Nehogymá ki kelljen törölni. Ha van automata törlő is.
2017. aug. 30. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/25 anonim ***** válasza:
A kérdező sajnos tényleg nem bírja a kritikát, de azért egyik-másik válasz sem semmi. Nyilvánvalóan azért van rengeteg kézi váltós autó forgalomban, mert az itthon futó autók nagy részénél a tulajdonos nem hajlandó megfizetni az automata felárát és ezt még a vélt fogyasztás többlettel jól meg is magyarázza. Aztán egyszer kipróbál egy automatát és rájön, hogy a normális utazásnál, ami az autóban töltött időnk 99 százalékát kiteszi, mennyivel kényelmesebb. Utazó autót már nem vennék mással. Élményautót pedig soha nem vennék automatával. De a fenntartási költséggel kapcsolatos fröcsögést remélem az sem hiszi el, aki leírta. Egy kézi váltós autóban lévő lendkerék- és kuplung csere legalább annyiba, ha nem többe kerül, mint az automata szervize.
2017. szept. 1. 00:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/25 anonim ***** válasza:

Akkor pontosítsunk egy kicsit!

Automata váltókból is van néhány lényegében különböző típus. A klasszikus nyomaték váltó mellett ott vannak a félautomata váltók, ahol a váltó maga hagyományos, de a váltás automata, aztán van fokozatmentes váltó és VW csoport DSG váltói a ma elterjedt fajtákat tekintve. Ha meg nem csak személygépjárműveket nézünk, akkor például a mezőgazdasági gépekben előszeretettel alkalmazzák a változtatható szállítási teljesítményű axiáldugattyús szivattyút és hidromotort, ami szintén fokozatmentes áttételt biztosít és még lehetne más példákat is hozni. Visszatérve a személygépkocsikhoz, van amelyikbe kell a kettőstömegű és van amelyikbe nem, de ennek ellenére vagy ezzel együtt bizony drágább a beszerzésük és a fenntartásuk, mint a hagyományos váltónak (persze előfordul, hogy valakinek semmi gondja nem volt vele, de ez a kivétel az általános szabály alól).

Szóval egyáltalán nem fekete vagy fehér, ahogy ez már lenni szokott rengeteg egyéb körülmény játszik a választáskor, és mindenképpen kompromisszumot kötünk, amikor valamelyik mellett döntünk.

Ja, és kedves kérdező! Szenvedni? Minden percét élvezem! :)

2017. szept. 2. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!