Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Tipusidegen motorcsere?...

Tipusidegen motorcsere? Tanácsot szeretnék kérni

Figyelt kérdés
Gyárilag dízeles régi fajta mercedes kisbuszba szeretnék motort cserélni.Az eredeti régi OM-es örvénykamrás láncos dízelmotor helyett szeretnék belerakni egy kissebb hengerűrtartalmú kissebb teljesítményű egyszerűbb léghűtéses OHV ruggerini vagy lombardini dízelmotort.Azzal tisztában vagyok hogy,technikai szempontból egy tipusidegen motor összeépitése az eredeti sebességváltóval sima ügy, tehát maga a motor és a sebességváltó fizikailag történő összeépitésének nincs gyakorlati akadálya. Igazából nem is ez érdekel,hanem a jogi része. Engedélyez -e ilyesmit az NKH?A hivatalok mennyire szórakoznak a tipusidegen motorcserés autókkal?Nem tuningolni akarok nem versenyezni,és nem állatkodni,hanem egyszerű napi használatra ,normális közlekedés céljából van szükségem erre az autóra.Nem akarok másik autót venni hanem ebbe akarok motort cserélni,mivel ez speciális autó(lakóautó) Úgy terveztem hogy a jármű a gyári 2400köbcentis motorja helyett kapna egy 1,6-os vagy egy 1,8-as OHV blokkot.Papíron hogyan működik egy ilyen motorcsere bejelentés?Kihez kell fordulni?Mi a gyakorlati menete a hivatalos motorcsere bejelentésének?Kinek tartozok belentési kötelezettséggel ha a saját autómban gépjármű szerelő szakember közreműködése által motorcsee történik?Nkh? Okmányiroda?. Ilyen kissebb hengerűrtartalmú egyszerübb felépítésű léghűtéses dízelmotorra lenne szükségem de az a gond hogy ezeket az olasz lombardini /ruggerini motorokat nem kifejezetten személyautókba gyártják, inkább mezőgazdasági gépekbe.(Szóval ilyesmivel nem tudom mennyire szívózik a hatóság.)Ettől függetlenül ezek a motorok tökéletesen megfelelnek bármilyen régebbi gyári soros hengerelrendezésű személyautóba vagy terepjáróba kisbuszba stb pl; olyan helyzetekben mint az enyém is,amikor az eredeti gyári motor nem javítható jobb állapotú gyári OM-es merci motor pedig nem áll rendelkezésre pl; egy tipusazonos motorcseréhez.Euró környezetvédelmi normáknak is megfelenek ezek motorok ,semmivel se füstölnek jobban mint egy bármilyen mai modern dízel autó.(Ráadásul majdhogynem új motort raknék bele.)Szóval a kérdés adott .Várom az értelmes válaszokat, hozzászólásokat,tanácsokat amelyeket előre is köszönök mindekinek.
2017. aug. 20. 09:22
 1/5 anonim ***** válasza:

Régen volt egy F astrám, papíron a gyári 1.7D dízelmotorral, és valami mekkmester belerakott egy 1.6D Opel motort, gondolta, az is passzol majd bele. Hát nem passzolt, rövidebb volt, a gyári motortartók nem fértek el.

De valahogy belehegesztette a régi motortartót más helyre, én elmentem a Mozaik utcába, ahol közölték, csak KORSZERŰBB motort rakhatok bele, annál rosszabbat nem.

Ennél a pontnál meguntam.

Többet nem tudok, ennyi infóm van hasonló esetről.

Szóval korszerűbbet csak.

2017. aug. 20. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Szerintem rögtön az NKH-nál érdeklődj, még azt se tartom kizártnak, hogy megyénként másképp értelmezik az ide vonatkozó jogszabályokat. Annyi biztos, hogy nem lesz egyszerű, már ha egyáltalán lehetséges.

Én átgondolnám az eredeti motor javítását, vagy hasonlóra cserélését, az az OM616-os motor jól javítható, rengeteg készült belőle, pótolható.

2017. aug. 20. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat.Egyszerűség fogyasztás és megbizhatóság szempontjából is inkább egy új lombardini dízelmotort választanék nem pedig egy széthajtott negyven éves mercedes motort amiben van már kb félmillió kilóméter.Ez azért igy gondolom nyilván "logikus" .
2017. aug. 20. 13:22
 4/5 anonim ***** válasza:

Még ha annak is tűnik, nem feltétlenül logikus. Az az öreg Merci motor egész költséghatékonyan rendbehozható, van hozzá minden, és nem olyan vészes a fogyasztása. A hibrid megoldások meg mindig okoznak nem várt meglepetéseket.

Nem beszélve a kérdésed fő okáról, a papírozásról.

Én egész biztosan nem akarnám más típusra cserélni.

2017. aug. 20. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

Én mindezt értem,de engem konkrétan az érdekelne hogy vajon "ENGEDÉLYEZ-E A HATÓSÁG ILYEN TIPUSÚ ÖSSZEÉPITÉST"?

Külföldön számos példa van hivatalos tipusidegen összeépitésre.

https://www.youtube.com/watch?v=4lzyio3gHQs

https://www.youtube.com/watch?v=Vm5eZCB_j9k

https://www.youtube.com/watch?v=1yb-twP7mTc

https://www.youtube.com/watch?v=3s-3VACQgec&t=547s

https://www.youtube.com/watch?v=DCgug_GToDg

https://www.youtube.com/watch?v=LveBUfTjgic

Németországban láttam magyar szemmel nézve egész furcsa példákat is "hivatalos" összeépitésre Például Mercedes benz T1/TN lakóautóba hivatalosan beleraktak egy VW Golf II 1.6Dízelmotort a golf gyári váltójával eggyütt. Igy lett elsőkerékhajtásű a mercedes busz,a kardántengelyt csak leszerelték ,és a hátsó differenciálművet meghagyták úgy ahogy volt.És az kinnti közlekedési hatóság simán engedélyezte az összeépitést az átalakítást és forgalombahelezést is. Szóval azért vannak ám extrém furcsaságok amiről valószinüleg nem is gondolnánk hogy hivatalosan megoldható .

Amúgy meg tipusidegen motor váltó összeépitéshez mostmár profi minőségű aluminium adapterlemezek ,vagy motor váltó közbetétek állnak rendelkezére ,hiszen cnc marógéppel ma már gyakorlatilag bármilyen méretű ,súlyú közbetét ,vagy lendítőkerék legyártható aluminiumból csúcsminőségben.

2017. aug. 21. 08:06

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!