Tipusidegen motorcsere? Tanácsot szeretnék kérni
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Régen volt egy F astrám, papíron a gyári 1.7D dízelmotorral, és valami mekkmester belerakott egy 1.6D Opel motort, gondolta, az is passzol majd bele. Hát nem passzolt, rövidebb volt, a gyári motortartók nem fértek el.
De valahogy belehegesztette a régi motortartót más helyre, én elmentem a Mozaik utcába, ahol közölték, csak KORSZERŰBB motort rakhatok bele, annál rosszabbat nem.
Ennél a pontnál meguntam.
Többet nem tudok, ennyi infóm van hasonló esetről.
Szóval korszerűbbet csak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szerintem rögtön az NKH-nál érdeklődj, még azt se tartom kizártnak, hogy megyénként másképp értelmezik az ide vonatkozó jogszabályokat. Annyi biztos, hogy nem lesz egyszerű, már ha egyáltalán lehetséges.
Én átgondolnám az eredeti motor javítását, vagy hasonlóra cserélését, az az OM616-os motor jól javítható, rengeteg készült belőle, pótolható.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Még ha annak is tűnik, nem feltétlenül logikus. Az az öreg Merci motor egész költséghatékonyan rendbehozható, van hozzá minden, és nem olyan vészes a fogyasztása. A hibrid megoldások meg mindig okoznak nem várt meglepetéseket.
Nem beszélve a kérdésed fő okáról, a papírozásról.
Én egész biztosan nem akarnám más típusra cserélni.
Én mindezt értem,de engem konkrétan az érdekelne hogy vajon "ENGEDÉLYEZ-E A HATÓSÁG ILYEN TIPUSÚ ÖSSZEÉPITÉST"?
Külföldön számos példa van hivatalos tipusidegen összeépitésre.
https://www.youtube.com/watch?v=4lzyio3gHQs
https://www.youtube.com/watch?v=Vm5eZCB_j9k
https://www.youtube.com/watch?v=1yb-twP7mTc
https://www.youtube.com/watch?v=3s-3VACQgec&t=547s
https://www.youtube.com/watch?v=DCgug_GToDg
https://www.youtube.com/watch?v=LveBUfTjgic
Németországban láttam magyar szemmel nézve egész furcsa példákat is "hivatalos" összeépitésre Például Mercedes benz T1/TN lakóautóba hivatalosan beleraktak egy VW Golf II 1.6Dízelmotort a golf gyári váltójával eggyütt. Igy lett elsőkerékhajtásű a mercedes busz,a kardántengelyt csak leszerelték ,és a hátsó differenciálművet meghagyták úgy ahogy volt.És az kinnti közlekedési hatóság simán engedélyezte az összeépitést az átalakítást és forgalombahelezést is. Szóval azért vannak ám extrém furcsaságok amiről valószinüleg nem is gondolnánk hogy hivatalosan megoldható .
Amúgy meg tipusidegen motor váltó összeépitéshez mostmár profi minőségű aluminium adapterlemezek ,vagy motor váltó közbetétek állnak rendelkezére ,hiszen cnc marógéppel ma már gyakorlatilag bármilyen méretű ,súlyú közbetét ,vagy lendítőkerék legyártható aluminiumból csúcsminőségben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!