Igaza van a MÁV-nak, ez tényleg így van és így szabályos, és ezt így találták ki direkt, hogy biztosnásgos legyen?
Én ezt nem hiszem el. Ha igen, akkor hülyék voltak és emberéletekkel játszanak, és csoda hogy eddig nem halt meg egy egész osztály iskolabuszban. Meg akarjuk várni?
Azt gondolom az emberélet a legfontosabb, és hiába van leírva egy papírra, hogy mi a szabály, de ha ritkán kell alkalmazni, akkor az ember néha automatikusan cselekszik, és vak bizonyos dolgokra, ez pszichológiai tény. Ráadásul nem is egyértelmű feltétlenül, hogy mikor van üzemzavar. Mármost mindez amit írnak és ami a fenti okok miatt emberéletet veszélyeztethet csupány azon alapszik, annyi a biztosítéka, hogy a katasztrófa ne következzen be, hogy az autós az üzemzavar gyanújával él. De mi az, ami erre mutató jel lehet? 2 dolog lehet: a lámpa nem működése, és a sorompó nem működése, vagy furcsa működése (akármit is jelentsen ez). De ha a sorompó mozog, akkor senkinek nem jut eszébe, hogy üzemzavaros! A rendszert úgy kéne megcsinálni, hogy a két jel mindegyikéből egyértelmű legyen az üzemzavar! Ha ez egyáltalán üzemzavar volt, hiszen nekem még ez sem világos.
Nos, aki tanult KRESZT, annak tudnia kell, hogy a közbülső helyzetben álló sorompó üzemzavart jelez. És most még jobban meg fogsz lepődni. A KRESZ szerint vasúti átjáróban nincs szabad jelzés. Nyitott sorompó és villogó fehér lámpa esetén is meg kell győződni arról, hogy biztonságos az áthaladás. Ez az úton haladók része.
.
Ami a vonatot illeti, üzemzavar esetén nagyon alacsony sebességgel közelítik meg az átjárót. Az általad mutatott videóban a vonat megállt (!) az átjáró előtt. Nem értem a problémád.
Gondolom, nincs jogosítványod és nem vezetsz.
Ahogy az első leírta, az autósnak szabad jelzés esetén is lassítania kell és körül kell néznie.
A sorompó állásából egyértelmű volt, hogy valami gond van.
A vonat pedig megállt. Senki sem volt veszélyben.
De mondok még valamit, képzeld el, hogy vannak olyan vasúti átjárók, ahol se sorompó, se fényjelzés! Ezért van a KRESZ, amit be kéne tartani.
Kedves kérdező!
Miután bevezetődben jól leoltottad a vasutat, szerintem szeretettel várnak fejlesztő csapatukba a sokkal jobb és biztonságosabb megoldásaiddal.
Bizonyára örülni fognak annak, hogy kidolgozol nekik egy költséghatékony, ugyanakkor sokkal biztonságosabb rendszert.
Hogy ritkán találkozunk ilyen helyzettel, s a szabály nincs mélyen bevésődve?
Bizonyára. De egy most ide pottyanó marslakó is látja, hogy ha jön a vonat, az egy kicsinyét erősebb, nehezebb, mint az emberi csont.
A legtöbb baleset, ami vasúti átjáróban történt, az működő fénysorompó, fél- vagy egész karos sorompónál történt.
És mindig figyelmetlenségből.
"az autósoknak is meg kell állniuk, és a vonat is megállt."
és ott álltak egész nap :) tök jó, akkor minek az átjáró?
mindenről lehet írni, és látod, te is felhördültél rajta...rengeteg ember pont ugyanígy reagál, na ná, hogy van hírértéke bizonyos körökben.
az, hogy alapja nincs, vagy ha van is, teljesen nyilvánvaló, az más dolog.
egyébként hidd el, hogy ha lenne egy egyértelmű jelzés, üzemzavar esetén például nem nyílna fel a félsorompó 6-10 perc után, akkor ugyanúgy elkezdenék kikerülni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!