Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Nagyobb sebességnél visszavált...

Nagyobb sebességnél visszaváltás közben lehet kis gázt adni? Nem megy tönkre tőle a kuplung?

Figyelt kérdés

Mentem ma dobra 3-ba ezres fordulaton, alig ment a 1.3-as régi Swiftem nem mertem visszaváltani mert rántott volna egyet és féltem, hogy az utasaim kiharapják a szélvédőt vagy a hátsók az ülést az első meg a szélvédőt. Ezért felszenvedtem 3-ba :( Ilyet többet nem teszek, már meg is ígértem az autónak, viszont gondolkodtam és úgy tudnám kivitelezni, hogy nyomok kis gázt miközben ki van nyomva a kuplung és váltanék vissza kettőbe. De attól félek, hogy leég a kuplung, szétég a kinyomócsapágy vagy rongálódik a tárcsa.


Nem lesz gond ha váltás művelet közben végig nyomok érezhető gázt? ( kb. 2-3 centire nyomnám be a gázpedált).


2017. júl. 11. 20:40
 1/7 A kérdező kommentje:
Nagyobb sebesség = kb. 30-40km/h..
2017. júl. 11. 20:43
 2/7 anonim ***** válasza:

Miért menne tönkre a kuplung? Ha ki van emelve, nem ég le. Ha összezárod, akkor sem ég le. Akkor ég le, ha ész nélkül csúsztatod. A kinyomócsapágy "szétégni" nem szokott, csak elkopni. De ez sem attól, hogy visszaváltásnál gázt adsz. Ahhoz több tízezer kilométer kell, lehetőleg kuplungpedálon pihentetett lábbal, folyamatosan terhelt csapágy mellett. A tárcsa sem rongálódik, ahhoz sokkal nagyobb mechanikai hatás kell.

Nem lesz gond, ha visszakapcsoláshoz gázt adsz. Csak nem fog "orra bukni" az autó, nem kell csúsztatni a kuplungot visszakapcsoláshoz, hanem finoman, szépen, gyorsan tudsz visszakapcsolni.

2017. júl. 11. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Tényleg! A kuplung csúsztatás az kb. hány másodpercet jelent? max 2 másodpercet szoktam lassan visszaengedni és már azt is soknak érzem. Nehezek a lábaim sajna, ( szó szerint, nem úgy, hogy megyek mint a meszes)
2017. júl. 11. 20:57
 4/7 anonim ***** válasza:
Pont úgy kell gázt adni hogy ne rangasd szét az autót.
2017. júl. 11. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Amúgy fönn fog a kuplung és muszáj visszaváltásnál csúsztatni mert bólogatnék a kocsiba. És egy másik autómon szétéget a kinyomó, úgy vettem át, hogy hangja volt, és monda a szerelő, hogy nem tudja hogyan , de szinte elolvadt a kinyomó..
2017. júl. 11. 21:00
 6/7 anonim ***** válasza:
54%

Kedves kérdező!

Meg kéne tanulni autót vezetni, és akkor nem bólogatna, rángatna a jármű.

1. Hogy akarsz te gázfröccsel visszakapcsolni, mikor még a gázfröccs nélküli visszakapcsolást sem tudod megoldani?

2. Minek kéne gázfröccsöt adni? Ez nem IFA vagy más kőkorszaki teherautó. A mai autóknak szinkronizált sebességváltójuk van. Tehát gond nélkül vissza lehet kapcsolni velük.

3. A duplakuplungolásos, gázfröccsös módszernél a folyamat úgy működik, hogy először kuplungolsz és kiveszed a váltót üresbe. Aztán a kuplungot felengeded , és utána gázt adsz. Miközben a motor felpörög lelépsz a gázról, benyomod a kuplungot, és berakod a váltót a megfelelő fokozatba. A végén felengeded a kuplungot.

Ez a módszer gyakorlatot igényel, mert nem mindegy mekkora gázt adsz. Ha kicsit, vagy ha túlzottan nagyot, akkor annak vagy recsegés lesz az eredménye, vagy pedig egyszerűen nem tudod betenni a váltót a megfelelő fokozatba. (ezt csak a régi teherautókon vagy pl.azMTZ traktoron kell alkalmazni)

Amit te írtál, annak a módszernek az égvilágon semmi értelme. Csak a kinyomócsapágyat terheled feleslegesen.

Komolyan! Kérj meg valakit, hogy tanítson meg a helyes járműkezelésre!

2017. júl. 11. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Nemhogy kisgázt, hanem jó nagy gázt kell adni, ezerszer jobb így, mintha csak rábassznád a kuplungot, ahogy azt sokan csinálják. Nálam ez teljesen alap naponta.
2017. júl. 12. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!