Nagyobb sebességnél visszaváltás közben lehet kis gázt adni? Nem megy tönkre tőle a kuplung?
Mentem ma dobra 3-ba ezres fordulaton, alig ment a 1.3-as régi Swiftem nem mertem visszaváltani mert rántott volna egyet és féltem, hogy az utasaim kiharapják a szélvédőt vagy a hátsók az ülést az első meg a szélvédőt. Ezért felszenvedtem 3-ba :( Ilyet többet nem teszek, már meg is ígértem az autónak, viszont gondolkodtam és úgy tudnám kivitelezni, hogy nyomok kis gázt miközben ki van nyomva a kuplung és váltanék vissza kettőbe. De attól félek, hogy leég a kuplung, szétég a kinyomócsapágy vagy rongálódik a tárcsa.
Nem lesz gond ha váltás művelet közben végig nyomok érezhető gázt? ( kb. 2-3 centire nyomnám be a gázpedált).
Miért menne tönkre a kuplung? Ha ki van emelve, nem ég le. Ha összezárod, akkor sem ég le. Akkor ég le, ha ész nélkül csúsztatod. A kinyomócsapágy "szétégni" nem szokott, csak elkopni. De ez sem attól, hogy visszaváltásnál gázt adsz. Ahhoz több tízezer kilométer kell, lehetőleg kuplungpedálon pihentetett lábbal, folyamatosan terhelt csapágy mellett. A tárcsa sem rongálódik, ahhoz sokkal nagyobb mechanikai hatás kell.
Nem lesz gond, ha visszakapcsoláshoz gázt adsz. Csak nem fog "orra bukni" az autó, nem kell csúsztatni a kuplungot visszakapcsoláshoz, hanem finoman, szépen, gyorsan tudsz visszakapcsolni.
Kedves kérdező!
Meg kéne tanulni autót vezetni, és akkor nem bólogatna, rángatna a jármű.
1. Hogy akarsz te gázfröccsel visszakapcsolni, mikor még a gázfröccs nélküli visszakapcsolást sem tudod megoldani?
2. Minek kéne gázfröccsöt adni? Ez nem IFA vagy más kőkorszaki teherautó. A mai autóknak szinkronizált sebességváltójuk van. Tehát gond nélkül vissza lehet kapcsolni velük.
3. A duplakuplungolásos, gázfröccsös módszernél a folyamat úgy működik, hogy először kuplungolsz és kiveszed a váltót üresbe. Aztán a kuplungot felengeded , és utána gázt adsz. Miközben a motor felpörög lelépsz a gázról, benyomod a kuplungot, és berakod a váltót a megfelelő fokozatba. A végén felengeded a kuplungot.
Ez a módszer gyakorlatot igényel, mert nem mindegy mekkora gázt adsz. Ha kicsit, vagy ha túlzottan nagyot, akkor annak vagy recsegés lesz az eredménye, vagy pedig egyszerűen nem tudod betenni a váltót a megfelelő fokozatba. (ezt csak a régi teherautókon vagy pl.azMTZ traktoron kell alkalmazni)
Amit te írtál, annak a módszernek az égvilágon semmi értelme. Csak a kinyomócsapágyat terheled feleslegesen.
Komolyan! Kérj meg valakit, hogy tanítson meg a helyes járműkezelésre!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!