Visszaváltogatós motorfékezés mennyire terheli le az autót?
Hallottam egy olyat hogy egy visszaváltás mondjuk 4-ből 3-ba ugyanannyi terhelés a motornak, mint egy kihúzatás 3-ban majd 4-ben váltás. Azért foglalkoztat a kérdés, mert megszoktam, hogy rendszeresen visszaváltogatok, meg muszáj is, mert Erdélyben élek, és itt aztán kell is a motorfék hegyről lefele rendesen. De félek hogy ez nagyon koptatja a váltót meg a kuplungot és a motort is. Van aki azzal biztat, hogy motorféknél a váltó fogaskerekeinek pont a másik fele kopik, és ez jó is mert legalább egyenletesen kopik. Ez igaz?
Tehát a kérdés: megterhelő a motorfékezés a mechanika számára, vagy nincs miért aggódnom?
A kuplungod kopik kicsit jobban.
Motornak mindegy, csak a kompressziót kell legyőznie ez minimális terhelés.
Váltónak sem számít.
Hegyről lefelé pedig szinte kötelező a motorfék, kíméled a féket, nem fog túlmelegedni, és nem kopik annyira el sem.
Tehát bátran használd továbbra is hegyről lefelé. Sík úton visszaváltogatva fékezni viszont nem látom értelmét.
Gázfröccsel válts vissza, az kíméletesebb a kuplungnak.
A kuplungon kívül más nem fog jobban kopni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!