Furgonsofőrök vagy kamionsofőrök! Néhány, számotokra már alapvető kérdésben kérnék segítséget! (? )
Na szóval úgy néz ki hogy furgonra megyek sofőrnek német, francia, meg egyéb északi viszonylatokra. Mivel még nem vagyok ebben a témában fizikailag jártas (csak elméletben tudok ezt-azt), így a következők lennének a kérdéseim:
- Honnan tudom egy idegen országban (angolon kívül nem beszélek más nyelven, csak elvétve 1-2 szót/mondatot), hogy a parkoló, amiben megállni készülök biztonságos/őrzött-e?
- A cégnél, ahová az árut vinni kell, becsekkolás előtt leparkolhatok odabent, vagy odakint kell valahol megállnom és csak csekkolás után mehetek be a céghez?
- CMR alapján történik a becsekkolás (tehát csak a kezükbe nyomon a papírt) vagy nekem kell elmakognom olyan nyelven amit amúgy nem is beszélek (pl német) hogy ki fia borja vagyok? :D
- Ha a lerakodásig még órák is el fognak telni előre láthatólag, akkor ha alszok egyet odajönnek szólni hogy én jövök vagy pihenni sem tudok, mert árgus szemmel kell figyelnem, hogy mikor következem én? Simán pihenhetek vagy járhatok egyet, ha van időm?
- Honnan tudom, hogy hova kell állnom? Kiírják valahova pl kocsi rendszámot vagy nemzetiséget stb?
- Kikötőnél (gondolok itt pl Calaisra) mikre kell odafigyelni jobban? Van valami, ami teljesen másképp működik, mintha sima szárazföldi céghez mennék? Ha vannak olyan dolgok amik csak a kikötőkre jellemzőek, azt leírnátok?
- Ha nincs parkolóhely az adott cégnél, tehát valahol odébb vagyok kénytelen megállni, akkor honnan tudom, ha szólítanak? A körülbelüli időhöz alkalmazkodom és ha közelít a lerakodás ideje akkor bemegyek, vagy ott hagyom az autót ahol megálltam és szobrozom a portán órákat míg szólnak?
- Minden kisebb-nagyobb cég biztosít tisztálkodási lehetőséget, vagy úgy szoktatok fürdeni, hogy megálltok egy kúton a biztonság kedvéért, mert nem biztos, hogy a cégnél majd lehet?
- Ha nincs visszafuvar azonnal, hanem állni kell 1-2 napot, addig bárhol meg lehet állni (furgonról van szó), gondolok itt arra, hogy maradhatok a cég parkolójában és onnan indulni a fuvarért majd ha szólnak, vagy mindenképp el kell hagyjam a céget, amint leraktak és keresnem másik helyet, ahol várhatok a következő fuvarra?
- Minden furgonban van állófűtés? (tehát télen nem kell éjt nappallá téve járatnom az autót azért hogy ne fagyjak meg... vagy de?)
- Ha szükség van valamilyen úti okmányra (pl autópálya matrica), azt a határon célszerű megvenni vagy a határ előtt valami benzinkúton is lehet kapni a következő országra szóló matricát? Pl megyek innen Németbe, itthon meg tudom venni az odaútig teljesen végig (Szlovák, Cseh, Német) vagy minden egyes országhatárnál meg kell állnom és megvenni a következő országra szólóan?
-Ha tudnátok néhány európai országban használatos szakszavakat az adott nyelven vagy jelzéseket (pl németül, franciául hogy parkoló vagy benzinkút vagy bejelentkezés/csekkolás) vagy bármi ami az ember hasznára válhat, azt leírnátok?
Jelenleg ennyi kérdésem lenne, ezekre kérem tőletek a választ, mert igazából azért parázom ezektől a helyzetektől jobban, mert nem tudom a nyelvet, tehát ott helyben még megkérdezni sem tudom, csak akkor ha valaki szerencsémre beszéli az angolt. Idővel biztos megtanulom, de mindenki itt kezdte annó, ezért kérlek titeket, hogy ne osszatok ki, amiért ilyen hülyeségeket kérdezek. Köszönöm azoknak, akik segítségemre lesznek. :)
Egy parkolóról sose lehet tudni, hogy biztonságos-e: az örzött az fizetős, de nem garantálja, hogy nem vágnak fel. Engem vágtak fel állitólagos örzött parkolóban. Igyekezz megállni parkolóban, ipari parkban, ahol van lámpa. Olyan helyre ne állj, ahol nincs lámpa. Bár már lámpa alatt is vagtak fel....
Céghez érsz: megállsz kint és a szemelyes okmanyokkal, az autó okmányaival, és a fuvar okmányokkal elballagsz a kapuhoz, portáshoz, es bejelentkezel.... illene megtanulni legalább angolul azt az 1-2 szót hoyg rakodni jöttél... stb.
Ahol nincs portás, ott kaputelefon.... utoljara nekem Franciába, csak behajtottam, és egesz hátul egyből irodába kell menni.
A portás megoldás a legtöbb.
Ha lerakodásig még órák vannak, akkor nem feltétlen kell elcsámborogni, bar ha be vagy jelentkezve, és bent parkolsz, ott nem is csámboroghatsz el.... aludhatsz is... megmondják melyikre rampara mikor, ha.nem.mondják mikor majd integetnek.... de jelezni fogják.
Mondani fogják hova állj, általában angolul, vagy németül, vagy anyanyelvén.... lényeg, hogy nem magyarul.... majd barkobázni fogtok, és kézzel.lábbal fogtok kommunikálni....
Kikötőről nem tudok nyilatkozni....
Ha időpontos a lerakodás, akkor 75%-ban felesleges elöbb oda menni.... osszad be az utat tervezd meg, pihenj.... elöbb ersz oda jó eséllyel nem szednek le.... odaérsz a megadott időpontra akkor jó.eséllyel.mehetsz is be....
Nem minden cég biztosít fürdést. A fürdés 3€, mindennapi fürdés drága.... én hirdok magammal mobilzuhanyzót, és azzal minden nap tudok.... auchanba 1000 ft volt a 15 literes... mondjuk én decemberbe vettem leárazva.... télen meg nedves törlőkendő, de sose fekszek el úgy, higy egyik vagy masik nincs meg.
Ha nincs visszafuvar parkolót kell keresned es ott várni... cégen belül nem várakozhatsz... (legtöbb helyen)
Jó esélyjel minden furgonban van állófütés, legtöbb az szokott lenni, hogy nem müködik.... én furgonos pályafutasomnak az vetett véget, hogy Januarban (!), amikor 1 hó apig -10 fokok voltak ki akartak küldeni nemzetközi e egy olyan autóval, amiben nem volt állófütés.... termeszetesen mondtam, hogy nem megyek azzal az autóval... es termeszetesem Te sem mesz olyan autóval amiben nincs állófütés pláne télen. Dizel autóval bem tudsz nagy meleget csinálni, úgy hogy jaratod a motort....
Mindig országba lépes elött kell a matricákat intézni... mert ha nincs kút de elmesz mat kamera alatt, akkor megy a büntetés.
Szakszavak: google fordító... szavakat jól fordít a google.... kiirogatod spirálfüzetbe, és pihenőidőbem tanulgatod.
Egyet jegyezz meg... sose hagyd magad... ez az a szakma ahol az életed ráfizetehezed ha hülyeséget csinálsz...
Bármi van az áruval rakodáskor bele irod a cmr-be... védd le magad ahogy tudod....
Ha kinti rendőr megállít ne kezdj el okoskodni neki stb.....
Ha látod hogy az autóval valami nem stimmel nem mész vele sehova... pl ha nincs benne kályha télen......
Ha látod, hogy valaki matat a raktérben nem szálsz ki... életed többet ér.... hivod az irányitót és kész....
Ha arra kernek, hogy siess, akkor is tartsd be a sebesseget, mert kint nagyon lehet fizetni... főleg osztrák IG-L táblánál (kollega 4000€ büntetest kapott), mert Te fizetsz... hiába sürgetnek, a szabálytalanságot Te követted el...
Bármennyire is sürgős a fuvar, ha álmos vagy es nem birod megállsz alszol.... ha höbölög valaki akkor.elküldöd az anyjába... életed többet ér...
Kb ennyi.... hála az égnek csak 3 kanyart voltam furgonon, de nekem ebből bőven elég volt... 4kezes kutyaól nélkül.... soha többet...
Első: 3,5 t autóról van szó.
Második: köszönöm a tartalmas választ. Ha az áruval történik valami, akkor gondolom azt nem tőlem vonják (pl ha ténylegesen felvágnak, vagy lerakodásnál bénáznak) vagy de? Nyilván ha bemérnek, én rontottam el, én felelősségem, de amiről nem tehetek azért is én kapok?
Ha a rakodásnál történik valami, akkor Te a Cmr 18. rovatába beirod, hogy mi történt , és lepecsélteted...
Ha ejszaka alszol es ugy lopnak tőled semmi nincs, de ha mondjuk úgy állsz neg, hogy a sötétben es nem parkolóban, akkor már lehet felelőséged...
Egyén függő.... hallottam olyanról is, hogy valaki kiszállt izmoskidni, jól megverték....
Én pont lesz.rom, en épségbe haza akarok erni, cegnek meg van biztosítása....
Hát öö... én nőként meggondolnám 20x, kinek vergődjek :D
Kamionra szerettem volna menni elsősorban, csak a jogsira jelenleg nincs pénzem, aztán adódott egy ilyen lehetőség. Tudom, nem nekem való, de én világ életemben kamionsofőr szerettem volna lenni, aztán jelenleg a kutya se (na jó egy kutya) vár itthon. Köszönöm a válaszokat, sokat segítettél :)
Hát nekem sincs senkim, de igy is nehéz ellenni.... én nem is csinálok nagy kanyarokat...
Indul júniustól ujra az OFA-n keresztül sofőr képzes.... ha tenyleg szeretned a kamionos jogsit, akkor ingyen megkapod...
Ha jelentkezhetek, akkor en is jelentkezek a D karegóriara, de mivel nekem meg van a CE (önköltségen) nem biztos higy mehetek.
Németországban rakodok le kamionokat egy nagy lágerben, pár kérdésre van válaszom.
- A cégnél, ahová az árut vinni kell, becsekkolás előtt leparkolhatok odabent, vagy odakint kell valahol megállnom és csak csekkolás után mehetek be a céghez?
- Nálunk nincs porta, elvileg be tudsz jönni, de kint van a teherautó-parkoló, ha jót akarsz, ott állsz meg és csak a papírokkal jössz be a recepcióra. Kis gyaloglást túlélsz, de ha a feleslegesen bent parkoló járműved miatt másik nem tud mozogni, akkor nagyon csúnya kiabálás lesz.
- CMR alapján történik a becsekkolás (tehát csak a kezükbe nyomon a papírt) vagy nekem kell elmakognom olyan nyelven amit amúgy nem is beszélek (pl német) hogy ki fia borja vagyok? :D
- Nem te leszel az első sofőr, aki nem beszél németül, de azért egy anyanyelvi köszönés sokat segít. A papírjaidból tudjuk, hogy ki vagy és mit akarsz, azt meg majd elmutogatjuk, hogy kint várakozz vagy jöhetsz egyből a rámpára. Gond akkor van, ha nem hozzánk jössz (a cím néha nem egyértelmű :D), vagy nem tudunk fogadni és át kell menned másik lágerbe, de már ehhez is van fénymásolt térképünk, ami alapján megérted. Szóval ne parázz, legrosszabb esetben telefonos segítséget kérsz, az irányítód biztos beszél valamelyik olyan nyelven, mint mi. Viszont hosszútávon nagyon sokat segít, ha legalább az alap kifejezéseket megtanulod. (Az angol egy érdekes dolog Németországban, inkább a fiatalok beszélik. Nálunk nem követelmény, így belefuthatsz olyan műszakba, hogy senki nem beszél angolul.)
- Ha a lerakodásig még órák is el fognak telni előre láthatólag, akkor ha alszok egyet odajönnek szólni hogy én jövök vagy pihenni sem tudok, mert árgus szemmel kell figyelnem, hogy mikor következem én? Simán pihenhetek vagy járhatok egyet, ha van időm?
- Nálunk az a szokás (ezt el is mondjuk, ha korábban érkezel), hogy kint várakozol a kamion-parkolóban, egy órával időpont előtt beállhatsz a telepre. Akár kint vagy, akár bent, valaki kimegy, addig üti az ajtót míg felébredsz, és megmondja, melyik rámpára állj. Ha nem érted, lerajzolja, a számokat ismered. Az viszont nagyon nem szerencsés, ha nem vagy az autónál. Ha korábban megyek ki, és nem vagy ott, akkor lehet, hogy egy másikat kezdek el, te majd jössz később. Ha időben megyek ki és nem vagy ott, akkor bebuktad az időpontodat, majd lerakodunk amikor sikerül. Lehet, hogy holnap. Minket nem lérdekel, hogy neked mikor kell a következő fuvart felvenni. Ha el akarsz menni vásárolni (Lidl a közelben), akkor mondd meg mikor becskkolsz, így tudni fogjuk, hogy nem meghaltál vagy szarsz ránk.
- Minden kisebb-nagyobb cég biztosít tisztálkodási lehetőséget, vagy úgy szoktatok fürdeni, hogy megálltok egy kúton a biztonság kedvéért, mert nem biztos, hogy a cégnél majd lehet?
- Nem vagyunk kis cég, de nálunk nincs lehetőséged tisztálkodni. Ha nagyon muszáj, van vécé (kulcs a recepción).
- Ha nincs visszafuvar azonnal, hanem állni kell 1-2 napot, addig bárhol meg lehet állni (furgonról van szó), gondolok itt arra, hogy maradhatok a cég parkolójában és onnan indulni a fuvarért majd ha szólnak, vagy mindenképp el kell hagyjam a céget, amint leraktak és keresnem másik helyet, ahol várhatok a következő fuvarra?
- Bent a cégnél nem parkolhatsz, csak ha rakodásra vársz. Kint azt csinálsz amit akarsz, de ésszel, mert gyakran járnak arra a fakabátok, hogy a tilosban parkolókat, úttestre kilógókat, járdára rálógókat jobb belátásra bírják - jellemzően ez helyszíni bírság formájában történik (és nem érdemes ellenkezni vagy jattolni, mert a német rendőr a helyszínen agyonlő ilyenért).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!